2009-10-30, 11:41
Medlem
Dom är med mycket på film nu för tiden

http://www.expressen.tv/nyheter/Inrikes/1.1761232/polisens-film-avslojar-vapenaffaren

http://www.dt.se/brottsplats/article504854.ece

Nån som vet nått mer om det här?.
Vem som åkte till Falun och vilka i Faiun han träffat?
Citera
2009-10-30, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deathb4dishonor

http://www.expressen.tv/nyheter/Inrikes/1.1761232/polisens-film-avslojar-vapenaffaren

Verkar som om oG plötlsigt blivit en organisation igen. Undrar hur länge det håller denna gång.
Citera
2009-10-30, 14:20
Medlem
jamssons avatar
Citat:

Ja dom kanske vill satsa på en ny karriär?

Jag undrar också vilka dom andra två var. Kanske vi får svar på det någon gång i framtiden.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-10-30, 14:27
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkoBako
Verkar som om oG plötlsigt blivit en organisation igen. Undrar hur länge det håller denna gång.

Ja nog försöker dom med en comeback, alltid. Men det verkar nästan som dom används som avlednings manöver av dom andra gängen, alternativt så har väl farbror blå lyckats nästla sig in där. Kan ju inte vara särskilt svårt.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-10-30, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja dom kanske vill satsa på en ny karriär?

Jag undrar också vilka dom andra två var. Kanske vi får svar på det någon gång i framtiden.

M.V.H.
jamsson.

Ja kanske det.
Det finns ju inte så många i Falun som pysslar med vapenförsäljning skulle jag tro. Personerna i fråga som sålt vapen verkar ju också haft viss kontakt med Red Devils i Falun också.
Citera
2009-10-30, 17:39
Medlem
tma2662s avatar
I min fantasi, rullar vi runt bland mjuka kuddar...kom med något konkret istället för att chansa.
Citera
2009-10-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkoBako
Ja men inte på utsidan och sedan är omsättningen på folk så hög hela tiden.
Citera
2009-10-30, 18:08
Medlem
Negativs avatar
"Personerna i fråga som sålt vapen verkar ju också haft viss kontakt med Red Devils i Falun också." - Vad kommer detta ifrån, nått du bara hittar på?

Den "äldre" mannen med svarta kläder heter Göran Andersson. Boende i Falun
och har på senare tid haft täta kontakter med O.G.

Ha knöt enligt mina källor kontakten med de "styrande krafterna" i O.G under Hellanders rättegång ang. Stämpling till mord i Gävle. Där sågs Göran med familj och ett gäng O.G medlemmar.

En ganska känd småfifflare i mellansvenska kretsar som handlar med allt ifrån sprit/cigg till vapen. Han har ingen som helst koppling med R.D, han har sitt eget "sk. gäng" NoClub LoneWolfs kallar de sig om jag inte missminner mig.

De kör med egna huvtröjjor med tryck på och är väl ett tiotal som försöker sig på Dalarna.

Killen med vita tröjjan brevid honom kan jag inte bekräfta till 100% vem det är, men tror det är en kille som kallas för "fixarn", en tunn "ravekille" som smådealar pulver.

Göran sitter för övrigt häktad för narkotikabrott, och antar att han pålagts straff för vapenbrott numera då, svårt att neka till filmbevis.
Citera
2009-10-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negativ
"Personerna i fråga som sålt vapen verkar ju också haft viss kontakt med Red Devils i Falun också." - Vad kommer detta ifrån, nått du bara hittar på?

Den "äldre" mannen med svarta kläder heter Göran Andersson. Boende i Falun
och har på senare tid haft täta kontakter med O.G.

Ha knöt enligt mina källor kontakten med de "styrande krafterna" i O.G under Hellanders rättegång ang. Stämpling till mord i Gävle. Där sågs Göran med familj och ett gäng O.G medlemmar.

En ganska känd småfifflare i mellansvenska kretsar som handlar med allt ifrån sprit/cigg till vapen. Han har ingen som helst koppling med R.D, han har sitt eget "sk. gäng" NoClub LoneWolfs kallar de sig om jag inte missminner mig.

De kör med egna huvtröjjor med tryck på och är väl ett tiotal som försöker sig på Dalarna.

Killen med vita tröjjan brevid honom kan jag inte bekräfta till 100% vem det är, men tror det är en kille som kallas för "fixarn", en tunn "ravekille" som smådealar pulver.

Göran sitter för övrigt häktad för narkotikabrott, och antar att han pålagts straff för vapenbrott numera då, svårt att neka till filmbevis.

Den delen med RD stod i Dalademokraten, sidan verkar dock inte funka så bra just nu annars hade jag kunnat ta fram det. Det stog nått om att han haft kontakt med dom förut och att polisen hade avlyssnat det, men att han inte längre tycks ha nått med dom att göra och att det verkar lätt att "byta gäng" nått i den stilen stod det.
Citera
2009-10-30, 18:27
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Den delen med RD stod i Dalademokraten, sidan verkar dock inte funka så bra just nu annars hade jag kunnat ta fram det. Det stog nått om att han haft kontakt med dom förut och att polisen hade avlyssnat det, men att han inte längre tycks ha nått med dom att göra och att det verkar lätt att "byta gäng" nått i den stilen stod det.

Gubb jan stigsons artiklar kan du ta med en nypa salt.
Citera
2009-10-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Gubb jan stigsons artiklar kan du ta med en nypa salt.

Jo det är sant. Han är lite utav en privatdeckare som vinklar saker på sitt sätt
Citera
2009-10-30, 18:39
Medlem
"Den 41-årige falubo som nu levererade pistoler till 17-åringen pratar i avlyssnade samtal familjärt med OG-medlemmar och tilltalar dem med hälsningsordet ”broder”. För ett och ett halvt år sedan var han lika familjär i avlyssningar av likaledes kriminella Red Devils i Falun. Det visar hur lätt lojalitet väger i gängkretsar.
- Vi ser hur de byter mellan olika gängtillhörigheter beroende på i vilken situation de befinner sig, säger Thord Modin."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in