Citat:
Ursprungligen postat av Negativ
"Personerna i fråga som sålt vapen verkar ju också haft viss kontakt med Red Devils i Falun också." - Vad kommer detta ifrån, nått du bara hittar på?
Den "äldre" mannen med svarta kläder heter Göran Andersson. Boende i Falun
och har på senare tid haft täta kontakter med O.G.
Ha knöt enligt mina källor kontakten med de "styrande krafterna" i O.G under Hellanders rättegång ang. Stämpling till mord i Gävle. Där sågs Göran med familj och ett gäng O.G medlemmar.
En ganska känd småfifflare i mellansvenska kretsar som handlar med allt ifrån sprit/cigg till vapen. Han har ingen som helst koppling med R.D, han har sitt eget "sk. gäng" NoClub LoneWolfs kallar de sig om jag inte missminner mig.
De kör med egna huvtröjjor med tryck på och är väl ett tiotal som försöker sig på Dalarna.
Killen med vita tröjjan brevid honom kan jag inte bekräfta till 100% vem det är, men tror det är en kille som kallas för "fixarn", en tunn "ravekille" som smådealar pulver.
Göran sitter för övrigt häktad för narkotikabrott, och antar att han pålagts straff för vapenbrott numera då, svårt att neka till filmbevis.
Den delen med RD stod i Dalademokraten, sidan verkar dock inte funka så bra just nu annars hade jag kunnat ta fram det. Det stog nått om att han haft kontakt med dom förut och att polisen hade avlyssnat det, men att han inte längre tycks ha nått med dom att göra och att det verkar lätt att "byta gäng" nått i den stilen stod det.