2009-01-27, 11:26
Bannlyst
En gangsterledare vars hela inkomst kommer från att medlemmarna betalar medlemsavgift till honom. Låter lite B

Man tycker ju en sån som Dano skulle ha lite egna projekt på gång som genererade stora pengar. Istället sitter han i turkiet och lever på välgörenhet
Citera
2009-01-27, 11:30
Bannlyst
hello

Citat:
Ursprungligen postat av BabyMan
En gangsterledare vars hela inkomst kommer från att medlemmarna betalar medlemsavgift till honom. Låter lite B

Man tycker ju en sån som Dano skulle ha lite egna projekt på gång som genererade stora pengar. Istället sitter han i turkiet och lever på välgörenhet

Han har ju öppnat pharma sidan och inkasso och bank och kvinnojour så han gör mycket för sitt företag, sen så har han tagit över kriminell.se

detta kallar jag för bygga sitt gäng större få in pengar
Citera
2009-01-27, 11:32
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzzzzzzz
Dom är ju runt 100st säkert om inte mer

Så 100k bara där, i ett land där alla levnadsförhållande är mycket billigare.
Så skulle nog vilja påstå att han lever ett liv i lyx eller?
Citera
2009-01-27, 11:38
Bannlyst
hello

Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Så 100k bara där, i ett land där alla levnadsförhållande är mycket billigare.
Så skulle nog vilja påstå att han lever ett liv i lyx eller?

Varför jag säger 100 tal medlemmar är för att dom själva säger det, sen om han lever lyx liv det vet jag inte, om han är rik ingen aning om hans internet sidor drar in pengar det vet ju bara Dano själv så det är svårt att säga men man startar inte så många projekt om det går dåligt vad jag tror.
Citera
2009-01-27, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.
Vill man skrämmas och tas på allvar, så är det en bra början att lära sig svenska. Jag antar att varenda säljare som fått det där brevet har utbrustit i ett stort skratt.

OG måste ju vara bland det löjligaste som hänt Sverige i kriminell väg, vilka klåpare.
Finns nu även Original Pharma och Original Inkasso-grupper på Facebook, skapade utav pajasen Martin Faltin.

Original Leather.

Klart det finns på Facebook, det är ju inne att ha Facebook

Haha vilka nötter det är som är medlemmar i Original Pharma klubben.
Citera
2009-01-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Seriöst, du har utnämnt dig själv till Flashbacks orakel nr 1, så ut med allt du vet då, eller knip igen.

Troll!

HAHA du har gjort det, inte jag.

Ut med allt du "vet" då, eller knip igen och skriv inte dina idiotiska inlägg här och tro att du att du vet så jävla mycket
Citera
2009-01-27, 12:55
Medlem
falcon1s avatar
För att ingen skall av misstag handla av någon LL/Dano sida borde det vara lämpligt med ngn form av listning vilka kända sidor man skall undvika...vill absolut inte stödja den förskoleverksamheten.
Citera
2009-01-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Hmm, dra in 100k i månaden och slicka kuverter går inte riktigt ihop i min värld...Att slicka kuverter låter mer som en desperat lösning för någon som har insett att hans bästa dagar är över och att kassan sinar.

Drar in 100k i månaden gör han utan problem. Han slickar inte kuvert heller. Det dom gör nu det är för att dom vet att det finns pengar att hämta på internet, inte för att dom har dåligt om pengar! Dom vill helt enkelt ha ännu mer pengar för att finansiera olika saker och ändå ha en jävla massa pengar över.
Citera
2009-01-27, 13:09
Bannlyst
Det där apoteket lär inte dra in pengar, det har ett kackigt utbud och sidan har varit nere flera gånger, och nu senast igår var den borta hela dan.
Läderlasse bidrar till dåligt rykte= få kunder
Av de hackade mailen att döma har sidan inte många kunder

Sen tror jag inte många är så sugna på att skicka sina adresser hem till grovt kriminella utpressare slödder och råttor. Det känns inte seriöst. De kommer inte få många kunder.

Kriminell.com är ingen inkomstbringande sida direkt
Citera
2009-01-27, 13:13
Medlem
jontens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4067163.ab

För de som inte sett..
Citera
2009-01-27, 13:23
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyMan
vad säger man?
Jävla svin.

Kommer de lyckas?

Det är en konstig värld vi lever i så dom skulle kunna lyckas. Men tror nog inte det, isf måste dom ha en jefla massa kontakter inom banker osv för att leta upp alla.

Är OG ens nationellt? Trodde bara det var i GBG-området
Citera
2009-01-27, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zodster
Det är en konstig värld vi lever i så dom skulle kunna lyckas. Men tror nog inte det, isf måste dom ha en jefla massa kontakter inom banker osv för att leta upp alla.

Är OG ens nationellt? Trodde bara det var i GBG-området

Jag tror att många säljare hittills varit lite för slappa med anonymiteten, det har varit viktigare för dem att vara så lättillgängliga som möjligt för affärernas skull, så de har använt sig av betalning via bankkonton, vanliga registrerade domäner där man ser ägaren via whois osv.

För att tackla den här nya situationen måste folk lära sig att gömma sig , använda e-gold som betalning (även om det är långsammare), använda anonyma webhotell osv

Jag tror absolut inte det är svårt att behålla anonymiteten för såna som läderlasse och OG, de är klåpare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in