Citat:
Jo, men eftersom jag har nåt mellan öronen så inser jag att Venusprojektet inte är en lösning. Och det är det det här handlar om. Venusprojektet är bara religiöst formad teknokrati, och har lika mycket chans att fungera som en evighetsmaskin har: Ingen alls.
Ursprungligen postat av RogerPontare
Får jag fråga dig en sak smartypants, tycker du att världen idag behandlar människor så att de har en god chans att lyckas, var de än föds. Att lyckas med det som jag tror de flesta vill ha, ett liv där du längtar efter att vakna upp nästa morgon, m.m. eller gillar du bara att gå in och sätta dig på tvären?
Skulle inte du vilja leva i ett samhälle (en utopi, of course, men för att nå någonstans måste man ändå ha ett mål) där du göra exakt vad du ville med ditt liv? Utan att behöva tänka på att du måste ha pengar för att kunna överleva.
Skulle inte du vilja leva i ett samhälle (en utopi, of course, men för att nå någonstans måste man ändå ha ett mål) där du göra exakt vad du ville med ditt liv? Utan att behöva tänka på att du måste ha pengar för att kunna överleva.
Citat:
Marknaden skall inte läsa det, lika lite som en cykelslang skall lösa det. Marknaden är dock och måste vara en del av en lösning.
Men en sak är säker, vi lever inte i en hållbar värld och det kommer inte lösa sig av marknaden med mera eftersom att delat ansvar är inget ansvar..
Citat:
Nej, vi är inte en grymt intelligent ras, människor är bara marginellt mer intelligenta än apor. Människor är i allmänhet jävligt korkade.
Då vattnet kommer ta slut, oljan med och matpriserna kommer skjuta i höjden på några decenier fruktar jag för att bli gammal. Det kommer gå åt helvete vad vi än gör, för trots att vi är en grymt intelligent ras så beter sig den organism som vi kallar för samhället som ett retarderat får.
Inte förslava dom heller. Människan är inget annat än en sagoberättande apa.