Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
dom som skapade zeitgeist är också soldyrkare som avgudar de 4 elementen, och speciellt avgudar de "moder jord" och de vill "rädda planeten", även om det skulle innebära att miljoner människor dör.
låt mig förklara: det första elementet är luft, och förstås nämner de i zeitgeist att de vill skapa massa vindgeneratorer för att få energi från vinden. nästa element är eld, och de nämner att de vill skapa solpaneler som får "energi" från solen (typiskt new age grejer att hela tiden prata om energier). nästa element är vatten, och sättet att få energi från det är "tidal power". det sista elementet är jord, och zeitgiest addendum säger att "geothermal energy" (jord energi) är den mest kraftfulla energikällan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy
grejen är att det finns ingen global uppvärmning. vi behöver inte rädda planeten. bara använd kärnkraftverk, jesus återvänder ändå snart för att döda jorden. jag tror inte på sånt här "renewable energy". zeitgeist är emot kristendomen och religioner, men jag tycker att religioner är bra
såna vilsna själar...
låt mig förklara: det första elementet är luft, och förstås nämner de i zeitgeist att de vill skapa massa vindgeneratorer för att få energi från vinden. nästa element är eld, och de nämner att de vill skapa solpaneler som får "energi" från solen (typiskt new age grejer att hela tiden prata om energier). nästa element är vatten, och sättet att få energi från det är "tidal power". det sista elementet är jord, och zeitgiest addendum säger att "geothermal energy" (jord energi) är den mest kraftfulla energikällan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy
grejen är att det finns ingen global uppvärmning. vi behöver inte rädda planeten. bara använd kärnkraftverk, jesus återvänder ändå snart för att döda jorden. jag tror inte på sånt här "renewable energy". zeitgeist är emot kristendomen och religioner, men jag tycker att religioner är bra
såna vilsna själar...
Den första delen om soldyrkarna var ju informativ och bra.
Sen nämner du att någon som omtalades för 2000 år sedan skulle komma tillbaka och döda jorden - och det skulle vara orsaken till varför vuxna, tänkande människor skulle lagra tonvis med radioaktivt stoff runt människor som enligt dig ändå skall dö?
Och så avslutar du med att kalla soldyrkarna för "vilsna själar"?

Jesus talade i parabler, dvs. bilder. Det SKULLE vara lättare för obildade själar att förstå. Tyvärr gav det upphov till en enorm tolkningsvariation. Jag kan nästan höra herr Jesus själv fnissa då jag skriver detta...
Jesus var en bra snubbe. Han sa bra saker i princip rakt igenom. Han var mot det barabariska i hans dåtids religion. Det kostade honom livet. Jag förstår att folk dyrkade honom som en levande gud.
(...för även på den tiden styrde totalt efterblivna och obildade själar världen.
Och du visar på samma sorts obildat tänkande som dem.)
De besuttna kunde nu ta över "kristendomen" och så foga ytterligare en religion till sitt styrkoppel. Det avklarades f.ö. år 325 då kejsaren av Rom "hade sett gud" och döptes om till denna tro. (tro... alltså)
Och folket som då styrdes - tänker exakt lika effektivt som det tänk som du visar upp. Grattis...
Tro gör man på vad man vill, men lagrar upp dödligt avfall är konsekvent och absolut ingen tro. Det kommer att döda. Alla. Absolut och obarmhärtigt.
Senast redigerad av Zoors 2009-10-27 kl. 21:36.
Senast redigerad av Zoors 2009-10-27 kl. 21:36.