Att hon redan valt att inte göra abort tyder ju på att hon tänkt över saken noga, annars skulle hon troligen vara öppen för abort.
Kom ihåg att varken abort eller att dumpa tjejen för att hon är gravid är konstruktiva lösningar. Fråga dig istället: Hur underbart skulle det vara att bli far? Hur skulle vi lösa det praktiskt? Hur ska jag uppfostra min son/dotter? Vad känner jag i mitt hjärta, stanna eller lämna?
Vad andra skulle tycka och säga är ett mindre problem. Men nog tror jag att ni skulle få stöd från bekanta i ert beslut om ni behåller barnet. Man får ta och gilla läget helt enkelt, du hade sex med henne och det vet man ju (någonstans längst bak i huvudet kanske) att barn kommer ur sex. Nå, nu blev det barn, vad är bäst att göra nu?
Om ni har ett bra förhållande är det förhoppningsvis givet att du vill fortsätta att spendera ditt liv med henne, men inser du att det inte kan förbli ni två resten av livet (synd att du inte insett det tidigare isånafall, men det är en annan fråga) kan du ju inte låta det bli en hake som håller dig fast i någonting osunt.
Som de andra sagt, kommunikation är det viktigaste. Var kärleksfull och öppen i dina diskussioner med din tjej, och fråga om det är okej att du pratar lite med någon du har gott förtroende för.
Lycka till!