2008-10-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frontflip
Kommer med en update från kvällens samtal,

Jag pratade med min flickvän om hur hon ville lösa detta när hon helt oväntat förklarar för mig att hon tänker anmäla mig för misshandel (Nej, jag har aldrig slagit henne och skulle aldrig kunna göra det) om jag skulle lämna henne, hon säger att det är för barnets bästa?

Fattar inte vad fan hon håller på med men nu är det ju iallafall inte nånting att göra, jag får stanna med henne och leva familjelivet. Hoppas att det blir bra ändå!

Tack för era tips och tankar!
Ni gjorde en svår tid enklare
För fan, inte ska du stanna med denna psyksjuka kärring? Hon ger blanka fan i din karriär och dina personliga intressen, så varför ska du ta någon hänsyn till hennes vilja?

Om du nu verkligen SJÄLV vill stanna hos barnet ska du givetvis göra det, men inte pga nån kärring till brud.

Dessutom angående misshandelsanmälan tycker jag med att du ska försöka få det inspelat, bara använd mobil/mp3 eller något och så är det problemet ur världen.

Bella_Donna: Vad tycker du om förslagen att spela in hotet om misshandelsanmälan för att använda som bevis vid en eventuell anmälan?
Citera
2008-10-25, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
För fan, inte ska du stanna med denna psyksjuka kärring? Hon ger blanka fan i din karriär och dina personliga intressen, så varför ska du ta någon hänsyn till hennes vilja?

Om du nu verkligen SJÄLV vill stanna hos barnet ska du givetvis göra det, men inte pga nån kärring till brud.

Dessutom angående misshandelsanmälan tycker jag med att du ska försöka få det inspelat, bara använd mobil/mp3 eller något och så är det problemet ur världen.

Bella_Donna: Vad tycker du om förslagen att spela in hotet om misshandelsanmälan för att använda som bevis vid en eventuell anmälan?

Om TS verkligen tror att det kommer att bli aktuellt med en sådan anmälan kan det kanske vara bra? Jag tror ju att den stackars tjejen (ja, jag vet, de flesta tycker inte ett dugg synd om tjejen men det gör jag, på sätt och vis) känner sig väldigt pressad och drar till med "tomma hot" i en svår situation. Men TS är den som känner henne bäst och vet mer än vi hur pass allvarligt han bör ta de där hoten.

Till de som aldrig varit (och aldrig kommer vara) "nygravida", proppade med hormoner som gör en alldeles galen och dessutom känt sig rädda för att bli övergivna av barnets far kan jag bara säga att det är lätt att tycka och tänka saker...

Jag vill inte försvara hot om falska anmälningar, men som sagt, det är lätt att dra till med saker i pressade lägen.
Citera
2008-10-26, 21:09
Medlem
Utopia.s avatar
Det är ju hennes call, men tycker det är galet svinigt att inte prata om det med dig. Galet svinigt verkligen.

Edit: läste nu detta

Citat:
Jag pratade med min flickvän om hur hon ville lösa detta när hon helt oväntat förklarar för mig att hon tänker anmäla mig för misshandel

Kan förstå om hon panikar... Men fan, vilket svin! Tycker inte att du ska låta henne komma undan med det där hur som helst. Sålänge hon inte är en rabiat abortmotståndare så har hon skitit i dina behov helt, och när du vill prata om saken så lackar hon på dig och utövar utpressning - och försöker skydda sig bakom ungen?!

Allt hon har gjort har hon ju gjort utan att prata med dig, så att förvänta sig ett stort engagemang från din sida som någonting självklart är ju ganska mycket begärt. Att hon förstår det är egentligen det viktigaste, det jag blir mest frustrerad av är att hon kör över dig.

Gör som du vill, men försök få henne att förstå att hon handlat själviskt och oschysst åtminstånde.
Senast redigerad av Utopia. 2008-10-26 kl. 21:20.
Citera
2008-10-26, 23:22
Medlem
Hon har ju planerat detta bakom din rygg, det är ju uppenbart nu. Det är inte kärlek eller så som det skall vara i ett förhålllande. Nu får du ta det lilla lugna och fundera på vad DU vill. Sedan skall du komma överens om det med henne. Försök snacka med någon annan vuxen om det, kanske en bror eller syster eller annan släkting.
Citera
2008-10-27, 03:21
Medlem
Custom_mades avatar
Hon måste väl förstå att om hon inte gör sig av med barnet så lämnar du henne ? Bara för att hon vill jävlas och skaffa barn när hon är bara barnet. Vilken slyna. Det enda rätta är att döda henne och barnet.
Citera
2009-04-01, 08:35
Medlem
Jigglys avatar
Hur har det gått för dig TS?
Citera
2009-04-01, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frontflip
Hej!

Jag och min flickvän har nu varit tillsammans i snart 3 år, men igårkväll hittade jag ett positivt graviditetstest i papperskorgen i badrummet. Jag är inte alls beredd på att bli pappa och detta resulterade snabbt i panik och en lång sömnlös natt.

Jag talade med henne om det imorse och det var hennes. Har hört att graviditetstest inte är 100%iga men vill hellre vara förberedd.

Nu till saken; Vad fasiken ska jag göra? Jag älskar min flickvän av hela mitt hjärta men då jag fortfarande studerar och har 2 år kvar utav min tid här, känns det som en lite väl stor grej att bli pappa. Min flickvän är väldigt glad över det hela och jag vill verkligen inte göra henne ledsen. Har tagigt upp abort och adoption men det verkar inte som detta är något alternativ för henne.

Jag vill såklart inte behöva lämna henne och vill absolut inte se mitt barn växa upp utan pappa. Kan nån hjälpa mig med en lösning på mitt stora bekymmer?

Jag vet hur det känns. Fick också nyligen reda på att tjejen är med barn. Du har det dock bättre ställt än mig. Jag sitter här med ett konkat företag, för närvarande utan någon som helst inkomst eller tillgångar och skatteskulder på 300k. Livet är tufft
Citera
2009-04-06, 23:54
Medlem
bmfytdts avatar
Ett tips till alla killar här som är livrädda för situationen;

Har ni en flickvän, ta upp frågan INNAN hon blir gravid.
Om hon skulle bli det, vad händer då? Kommer hennes beslut baseras på det praktiska eller känslomässiga? Kolla upp var hon står liksom.

Låter inte det ganska rimligt om det är ens största mardröm att få barn? (Vilket kanske inte stämmer för TS men för många andra fb-medlemmar av det manliga könet)

Det är ett stort beslut när man väljer att behålla/abortera ett barn och har man helt olika syn på saken kanske man inte alls borde ha ett förhållande, eller?
Citera
2009-04-07, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bmfytdt
Ett tips till alla killar här som är livrädda för situationen;

Har ni en flickvän, ta upp frågan INNAN hon blir gravid.
Om hon skulle bli det, vad händer då? Kommer hennes beslut baseras på det praktiska eller känslomässiga? Kolla upp var hon står liksom.

Låter inte det ganska rimligt om det är ens största mardröm att få barn? (Vilket kanske inte stämmer för TS men för många andra fb-medlemmar av det manliga könet)

Det är ett stort beslut när man väljer att behålla/abortera ett barn och har man helt olika syn på saken kanske man inte alls borde ha ett förhållande, eller?

Mycket bra förslag! Här kommer ett som jag tycker är rätt viktigt också: Är du kille och absolut inte vill bli pappa: Se för katten till att skydda dig! Även om tjejen säger att hon äter piller: använd kondom.
Citera
2009-08-21, 00:10
Medlem
hanswolfs avatar
trevlig läsning och många goda skratt! Hur gick det? Blev det unge? Sitter du inne för misshandel?

Hur som helst, berätta!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in