• 1
  • 2
2008-10-08, 02:56
Bannlyst
Hejsan

Jag har en MB C200 1999 silver metallic

har en exat likadan bil som på bilden/länken
http://www.blocket.se/vi/17820083.htm?ca=15_s&last=1

Jag vill tona passagerar rutorna, och bagagerutan/fönstret

jag vill inte göra det själv, la ner säkert 700 kr på solfilm ifrån biltema till min förra bil, och det blir inte fint ens

Vart i gbg trakten kan man få solfilm på bilen billig?
Vilken typ av Solfilm/toning rekommenderar ni?

För och nackdelar med just den solfilmen som du rekommenderar!

vanlig solfilm,solarplexius ?

Känner mig naken i bilen, när jag inte har solfilm
Senast redigerad av F2A 2008-10-08 kl. 03:00.
Citera
2008-10-08, 04:23
Medlem
CommonKnowledges avatar
Har du ingen polare som är grym på detta eller till och med jobbar på firma så kan han köra svart? Det har dom flesta. Ge han några hundralappar för besväret.
Citera
2008-10-08, 06:51
Medlem
anss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Har du ingen polare som är grym på detta eller till och med jobbar på firma så kan han köra svart? Det har dom flesta. Ge han några hundralappar för besväret.

Du menar att "dom flesta" har en polare som är grym på att tona rutor?? Om ts haft en polare som kunnat fixa detta lätt så tror jag knappast att ts hade frågat om tips i detta forum.
Citera
2008-10-08, 20:40
Bannlyst
jag har ingen kompis, som kan nått om solfilm.
Är det ingen som vet/kan nått om solfilm

vilken typ av solfilm är bäst,enligt dig?!
Citera
2008-10-08, 22:03
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F2A
jag har ingen kompis, som kan nått om solfilm.
Är det ingen som vet/kan nått om solfilm

vilken typ av solfilm är bäst,enligt dig?!

har kört med biltemas på mina rutar funkar perfa, bara man lägger ned lite tid på det.
Citera
2008-10-09, 09:39
Medlem
orvarens avatar
700 spänn? På biltema?? Hur många rullar köpte du?

Den på biltema kan vara lite "pillig",köper du en dyrare film,så kan den vara LITE lättare att jobba med.(OBS LITE!)

Annars brukar det väl ligga runt 2k lite drygt att lämna in det.

Fråga om någon vill göra det svart!

Lycka till!
(bor tyvärr för långt bort,annars kunde jag hjälpt dig..)
Citera
2008-10-09, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anså
Du menar att "dom flesta" har en polare som är grym på att tona rutor?? Om ts haft en polare som kunnat fixa detta lätt så tror jag knappast att ts hade frågat om tips i detta forum.

Precis min tanke!
Ungefär lika dumt svar i en tråd dagen innan:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=761235

Det är inte särskilt svårt att utföra själv.
"Glöm inte diskmedel eller alternativt såpa för att du ska kunna röra solfilmen lite innan den torkat helt, så man hinner skrapa ut vatten rester för att undvika bubblor och liknande.
OBS! bara ngn droppe diskmedel / såpa i vattnet , är mkt bra att etc sätta vatten & diskmedel i blomspruta...

Filmen är självhäftande, det sitter en genomskinlig plastfilm som du ska riva bort och sedan kan fästa på rutorna, ett tips är att sätta tejp på båda sidorna och sedan dra isär, kan vara knepigt annars, ett till tips är att spruta lite vatten eftersom att du river bort filmen från "skydds filmen" så att det inte fastnar skräp eller att den ska lyckas bli skrynklig"
Citera
2008-10-09, 11:41
Medlem
Jag skulle personligen rekomendera dig att köpa kvalitets film på en tex dekorfirma om du funderar på att göra det själv,samt beroende på hur dina rutor ser ut.

Har själv pillat med Biltemas film tidigare när man skulle tona sina bilrutor.
Men skippade det rätt snart sen då jag personligen tycker den filmen är både hopplös och har näst in till noll kvalitet.

Om du vill hitta nån som tonar dina rutor både bra och för billigare peng än befintliga firmor som gör det dagligen.
Regga dig på www.garaget.org och snoka upp nån där som bor i din närhet och som vill göra det.
En firma tar troligen mellan 2-10,000kr beroende på vad för bil,film typ,antal rutor etc.Dock får man garanti på både jobb och filmen då.
Citera
2008-10-09, 11:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashen00
har kört med biltemas på mina rutar funkar perfa, bara man lägger ned lite tid på det.

Duger 1 år, sedan blir den lilafärgad..Den typen du oftast ser på gamla Volvo 740.
Jag gjorde min toning på en riktig firma. Kostade knappt 3000 spänn och 5 års garanti.
Citera
2008-10-09, 12:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Tonar du sidorutorna fram så får du ju räkna med att göra om det varje år vid besiktningsdags så då räcker väl Biltemas billiga solfilm...
Citera
2008-10-09, 12:38
Medlem
Att solfilma är ju int så himla svårt. den jag tycker är bäst är väl statoils. sen finns de nån solfilm på biltema som man ska kunna återanvända. och den suger. för en polare hade en sån board på sin merca och sen tog han bort den och då vi skull he dit den igen va den för liten. va perfekt innan. vet dock inget om nån annan solfilm på biltema. kanske är bra
Citera
2008-10-09, 15:22
Medlem
SKiTSURs avatar
Tänkte inhandla solfilm från biltema i helgen jag.
Har aldrig provat förut men hört att ger man det lite tid så brukar det bli skapligt. Har inte världens finaste bil heller så det känns som det inte behöver blir 100procent felfritt heller. Har en Saab 900 från 94 ;D

Ingen som har några tips för en riktig nybörjare? Jag tänker inte lägga ut 2-3tusen till en firma som gör när bilen är värd 5-6tusen. Men tänkte att det kan va kul och prova iaf. Går det åt helvete så kan man ju ta bort det bara.
MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in