Citat:

Ursprungligen postat av Lava

Har ni samma skärmsläckare/bakgrundsbild också? 

1. Frågeställningar av den karriär som du syftar på tillhör möjligen inte vardag men jag upplever det inte sällsynt heller. Folk är nyfikna och frågefiskar av olika skäl. 
Någon har fått upp ögonen för din tjej och ställer frågor. Hur hade du själv gjort om någon gjort dig nyfiken? 
Sådant måste man stålsätta sig mot. Om man själv finner sin partner attraktiv bör det rimligen finnas fler som gör det.
2. Personligen håller jag generellt både min inkorg och utkorg tömd, men din flickvän kanske inte har den vanan. Eller så tyckte hon det var dags att rensa?
Kommer dina misstankar just för att ni har en låg period?
Då har du en bra anledning nu att lyxa till det lite, gör något kul, visa vad hon betyder för dig.

Defacto har vi samma telefon med samma jäkla bakgrund, då skit-luren Nokia 5500 sport måste in på rep oftare än en Saab 99:a så är den basinställd från service. Vi hämtade ut dem förra veckan. 
Jag tänker inte hymla med att vår relation knarrar och har så gjort ett tag. Att jag är överkänslig nu beror på att hon för några veckor sedan aktivt letade igenom min mobil och hittade ett nr hon inte kände igen. Utan att ha kollat vem det gick till gapade och skrek hon åt mig, slängde ut mig i samband med en tjänsteresa med hänvisning till "att jag kunde ju vara med mitt luder nu när hon inte dög längre". Ett helt och hållet fabricerat tankemönster från henne som sårade mig enormt. jag skulle inte drömma om att vara otrogen, inte en chans. 
Och så hittar jag detta av misstag. Jag tror inte att det är ett skämt, för det saknas poäng. Jag har svårt att se det som något annat än flirt-hjälp. 
Jag tänker ta upp det ikväll när ungarna sover. Vill inte ha något gapande och skrikande från någons sida. 
Lava...: Jag försökte den sista varianten för något tag sedan. Det är inte så vidare lätt att visa uppskattning när motparten undrar : Varför får jag blommor/present/middag/vin & ost eller whatever man nu engagerar sig i. 
Grundinställningen verkar vara att jag söker förlåt för något jag gjort, inte att jag älskar henne för den hon är, min fru och mina barns mamma som jag högaktar för allt jobb och slit hon gör. 
Kan någon kvinna svara på varför det ska vara så jävla svårt att acceptera att man inte knullat runt bara för att man kommer med vin och blommor ??? *muttrar lite*