• 1
  • 2
2008-10-07, 10:00
Medlem
Roherians avatar
Mors
Av misstag fipplade jag med hennes telefon istället för min (samma modell) och fick upp ett sms från hennes vän som sade
"Hej. det ringer en kille och ställer massor av frågor om dig...*s* "
Inget mer. Nyfiken som jag blev kollade jag om hon skickat något svar men utgående mess var tömt. Smells like....fish ?

Jaha...och vad menas med detta då ? Nog för att vi har haft en tung period och så, ingen vidare kärleksglöd eller sex på ett tag, men hur skall detta tolkas ?

Jag kunde inte sova inatt. Låg och vände och vred på allting. Vet inte om det är något eller om det är allt. Vet heller inte hur jag skall ta upp detta utan att hon lackar ur och anklagar mig för att ha snokat i hennes prylar. På något sätt måste jag få ur mig detta, men hjälp mig lite med synpunkter.
Jag vill inte rusa åstad och häva ur mig saker utan att ha tänkte igenom det ordentligt. (Hon gjorde så mot mig och jag blev asförbannad för att hon drog slutsatser utan att ha kollat med mig)
Citera
2008-10-07, 10:06
Medlem
Fråga och säg som det är, så slipper du gå och oroa dig. Förklara att det inte var meningen att läsa, men att det nu blev så och att du är ledsen för det. Men skadan är skedd och nu kan du inte låta bli att undra vad som menades med detta sms.
Citera
2008-10-07, 10:20
Medlem
Paranoixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deflux
Fråga och säg som det är, så slipper du gå och oroa dig. Förklara att det inte var meningen att läsa, men att det nu blev så och att du är ledsen för det. Men skadan är skedd och nu kan du inte låta bli att undra vad som menades med detta sms.

håller me, visst är det "fel" att läsa andras sms men nu är skadan gjord och det enda du kan göra är att fråga henne helt enkelt.
Citera
2008-10-07, 10:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roherian
Mors
Av misstag fipplade jag med hennes telefon istället för min (samma modell) och fick upp ett sms från hennes vän som sade
1."Hej. det ringer en kille och ställer massor av frågor om dig...*s* "
Inget mer.

2.Nyfiken som jag blev kollade jag om hon skickat något svar men utgående mess var tömt. Smells like....fish ?

)

Har ni samma skärmsläckare/bakgrundsbild också?

1. Frågeställningar av den karriär som du syftar på tillhör möjligen inte vardag men jag upplever det inte sällsynt heller. Folk är nyfikna och frågefiskar av olika skäl.
Någon har fått upp ögonen för din tjej och ställer frågor. Hur hade du själv gjort om någon gjort dig nyfiken?
Sådant måste man stålsätta sig mot. Om man själv finner sin partner attraktiv bör det rimligen finnas fler som gör det.

2. Personligen håller jag generellt både min inkorg och utkorg tömd, men din flickvän kanske inte har den vanan. Eller så tyckte hon det var dags att rensa?

Kommer dina misstankar just för att ni har en låg period?
Då har du en bra anledning nu att lyxa till det lite, gör något kul, visa vad hon betyder för dig.
Citera
2008-10-07, 10:41
Bannlyst

Det är ett skämtsms. Om du trycker ner några gånger så kommer det stå något i stil med "Haha vad trodde du, att du är populär?" Eller något.
Citera
2008-10-07, 10:44
Medlem
Misters avatar
Din tjej har berättat för sin kompis att ni har problem och signalerat att er relation är på väg att ta slut. Därför skickar kompisen ett sånt sms, det hade hon inte gjort om din tjej hade varit tydlig med att det är dig hon älskar och vill vara med. Så kompisen fiskar lite flirtar åt din tjej, alltså hon hjälper aktivt till för att hitta någon ny åt henne.
Citera
2008-10-07, 11:01
Medlem
Kimees avatar
Om hon nu tömt utkorgen för att du inte skulle få veta något
borde hon inte ha tagit bort meddelandet i inkorgen med?

Om det nu är något top secret menar jag, varför nöja sig med att radera
halva hemligheten.

Dumt hursomhelst att snoka i sin partners mobil men nu är ju skadan redan
skedd så du får nog helt enkelt fråga henne och vänta på den där kärleksglöden ett tag till.
Citera
2008-10-07, 11:06
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Har ni samma skärmsläckare/bakgrundsbild också?

1. Frågeställningar av den karriär som du syftar på tillhör möjligen inte vardag men jag upplever det inte sällsynt heller. Folk är nyfikna och frågefiskar av olika skäl.
Någon har fått upp ögonen för din tjej och ställer frågor. Hur hade du själv gjort om någon gjort dig nyfiken?
Sådant måste man stålsätta sig mot. Om man själv finner sin partner attraktiv bör det rimligen finnas fler som gör det.

2. Personligen håller jag generellt både min inkorg och utkorg tömd, men din flickvän kanske inte har den vanan. Eller så tyckte hon det var dags att rensa?

Kommer dina misstankar just för att ni har en låg period?
Då har du en bra anledning nu att lyxa till det lite, gör något kul, visa vad hon betyder för dig.

Defacto har vi samma telefon med samma jäkla bakgrund, då skit-luren Nokia 5500 sport måste in på rep oftare än en Saab 99:a så är den basinställd från service. Vi hämtade ut dem förra veckan.

Jag tänker inte hymla med att vår relation knarrar och har så gjort ett tag. Att jag är överkänslig nu beror på att hon för några veckor sedan aktivt letade igenom min mobil och hittade ett nr hon inte kände igen. Utan att ha kollat vem det gick till gapade och skrek hon åt mig, slängde ut mig i samband med en tjänsteresa med hänvisning till "att jag kunde ju vara med mitt luder nu när hon inte dög längre". Ett helt och hållet fabricerat tankemönster från henne som sårade mig enormt. jag skulle inte drömma om att vara otrogen, inte en chans.

Och så hittar jag detta av misstag. Jag tror inte att det är ett skämt, för det saknas poäng. Jag har svårt att se det som något annat än flirt-hjälp.

Jag tänker ta upp det ikväll när ungarna sover. Vill inte ha något gapande och skrikande från någons sida.

Lava...: Jag försökte den sista varianten för något tag sedan. Det är inte så vidare lätt att visa uppskattning när motparten undrar : Varför får jag blommor/present/middag/vin & ost eller whatever man nu engagerar sig i.
Grundinställningen verkar vara att jag söker förlåt för något jag gjort, inte att jag älskar henne för den hon är, min fru och mina barns mamma som jag högaktar för allt jobb och slit hon gör.
Kan någon kvinna svara på varför det ska vara så jävla svårt att acceptera att man inte knullat runt bara för att man kommer med vin och blommor ??? *muttrar lite*
Citera
2008-10-07, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roherian
Defacto har vi samma telefon med samma jäkla bakgrund, då skit-luren Nokia 5500 sport måste in på rep oftare än en Saab 99:a så är den basinställd från service. Vi hämtade ut dem förra veckan.

Jag tänker inte hymla med att vår relation knarrar och har så gjort ett tag. Att jag är överkänslig nu beror på att hon för några veckor sedan aktivt letade igenom min mobil och hittade ett nr hon inte kände igen. Utan att ha kollat vem det gick till gapade och skrek hon åt mig, slängde ut mig i samband med en tjänsteresa med hänvisning till "att jag kunde ju vara med mitt luder nu när hon inte dög längre". Ett helt och hållet fabricerat tankemönster från henne som sårade mig enormt. jag skulle inte drömma om att vara otrogen, inte en chans.

Och så hittar jag detta av misstag. Jag tror inte att det är ett skämt, för det saknas poäng. Jag har svårt att se det som något annat än flirt-hjälp.

Jag tänker ta upp det ikväll när ungarna sover. Vill inte ha något gapande och skrikande från någons sida.

Lava...: Jag försökte den sista varianten för något tag sedan. Det är inte så vidare lätt att visa uppskattning när motparten undrar : Varför får jag blommor/present/middag/vin & ost eller whatever man nu engagerar sig i.
Grundinställningen verkar vara att jag söker förlåt för något jag gjort, inte att jag älskar henne för den hon är, min fru och mina barns mamma som jag högaktar för allt jobb och slit hon gör.
Kan någon kvinna svara på varför det ska vara så jävla svårt att acceptera att man inte knullat runt bara för att man kommer med vin och blommor ??? *muttrar lite*
'

Alltså.. efter att ha läst allt så tänker jag bara "Men vadå, är verkligen smset ert största problem?"

Lägg smset åt sidan. Sätt er istället ned och prata igenom er relation. Har ni inget sex och ingen närhet/kärlek så är det något fel, smset verkar ju inekligen väldigt oskyldigt och det kommer inte komma så mycket annat ur detta än svartsjuka och bråk när ni har det så trassligt mellan varandra.

Hitta var det riktiga felet ligger istället för att haka upp dig på en småsak.
Citera
2008-10-07, 11:45
Medlem
Tolvans avatar
Ok att du råkade ta fel telefon, sådant händer, men är det samma personer som skickar SMS till er båda? Ser verkligen din inkorg ut som din tjejs?
Citera
2008-10-07, 11:49
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xica`
'

Alltså.. efter att ha läst allt så tänker jag bara "Men vadå, är verkligen smset ert största problem?"

Lägg smset åt sidan. Sätt er istället ned och prata igenom er relation. Har ni inget sex och ingen närhet/kärlek så är det något fel, smset verkar ju inekligen väldigt oskyldigt och det kommer inte komma så mycket annat ur detta än svartsjuka och bråk när ni har det så trassligt mellan varandra.

Hitta var det riktiga felet ligger istället för att haka upp dig på en småsak.

Jo men jag är i de tankarna med. Skyller inte ifrån mig något ansvar, sms:et är nog vad jag behöver för att ta detta till nästa nivå och reda ut detta en gång för alla.
Men jag kan inte förtränga en känsla av att det är något fel som är trasigt...
Citera
2008-10-07, 11:50
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ok att du råkade ta fel telefon, sådant händer, men är det samma personer som skickar SMS till er båda? Ser verkligen din inkorg ut som din tjejs?

skulle slå av knapplåste, trodde det var min lur. kom in i hennes inbox och såg avs + första delen av smset. Nyfiken i en strut så öppnade jag.
Står för att jag klivit in i gränslandet för vad man får/inte får. Å andra sidan försvarar jag mig lite med att hon aktivt letat igenom min mobil i jakten på bevis för otrohet men inte hittat skvatt skit (eftersom jag inte är det, simple as that)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in