2008-10-07, 12:28
Moderator
evilhoneys avatar
Jag tror inte att smset betyder något allt, någon finner henne attraktiv, jättetrevligt och kul för henne att få reda på att hon "fortfarande funkar på marknaden", mer än så behöver det inte vara. En egoboost endast.

Däremot verkar det som ni har annat ni behöver prata om, man behöver inte bara sitta och titta på medans relationen havererar, man kan ta tag i det och arbeta på den istället.
Citera
2008-10-07, 12:45
Medlem
ubersantas avatar
Skit i SMS:et just nu. Bara lägg det åt sidan - tror att du skulle kunna förstöra relationerna mer just nu om du tog upp det.

Din fru är inne i en tung period för henne själv. Hennes självförtroende sviker. Även om du inte gjort något fel så skall man ibland bita i det sura äpplet och ändå försöka reparera skadan (en skada, som enligt det du skriver, endast finns i hennes huvud).

Låter som att du först och främst måste berätta för din dam att du inte varit otrogen. Berätta att du fortfarande älskar om henne enormt mycket och har insett att du varit lite dålig på att visa din uppskattning = därav blommor och presenter. Det handlar alltså inte om otrohet, poängtera detta.

Om hon nu, som jag tror, har ett svikande självförtroende så är hon inte i stabilaste laget. Förutom tankar om att hon inte "duger" och att hon är "gammal och ful" etc etc så börjar hon ju omedvetet att leta efter mönster som bekräftar detta. Ett självdestruktivt mönster helt enkelt.

Bäst hade det dock varit om en dam kom in hit som är i 28-35 års åldern, småbarnsmamma som skulle kunna berätta hur tankegångarna kan gå, och som skulle kunna komma med råd om vad du bör göra/säga och inte göra/säga.
Citera
2008-10-07, 12:57
Medlem
dawns avatar
Hallå? Ingen som såg detta? >>

Citat:
Ursprungligen postat av Caesarion

Det är ett skämtsms. Om du trycker ner några gånger så kommer det stå något i stil med "Haha vad trodde du, att du är populär?" Eller något.

Har själv fått ett sånt en gång. Fast "kille" var utbytt mot "tjej" förstås.
Citera
2008-10-07, 13:40
Medlem
CDPs avatar
Hon är sannolikt otrogen. Om inte annat så skulle hennes vän inte ha något emot om hon var det, då hon tydligen förmedlar kontakter utanför ert förhållande till din flickvän. Dom är roliga på det sättet, sliddjuren, de är uttalat emot otrohet men de lämnar tamigfan alltid ett fönster öppet.
Citera
2008-10-07, 14:59
Medlem
Om hon nu blir misstänksam för att du fixar: blommor/middag/romantik eller så så får man ju fråga sig...har du någonsin gjort det innan? Det verkar ju inte så, och det är väl klart som fan hon blir misstänksam när du kommer dragandes med presenter och du aldrig gjort något liknande förr.

Du kan lika bra skriva "skyldig" i pannan.

Ta ett långt allvarligt snack med varandra, hur fan kan ni gå runt såhär i veckor och inte veta om ni vill ha varandra? Att ni kan leva på det viset.
Citera
2008-10-07, 16:46
Medlem
soulsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawn
Hallå? Ingen som såg detta? >>

Har själv fått ett sånt en gång. Fast "kille" var utbytt mot "tjej" förstås.

Ja, jag har också fått det skämt smset. Fattar inte att TS inte kollat upp om det fanns en fortsättning på smset om han bläddrat ner lite.
Citera
2008-10-07, 16:50
Medlem
Det här går åt helvete!
Hoppas du överlever mannen.
Citera
2008-10-07, 17:55
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Din tjej har berättat för sin kompis att ni har problem och signalerat att er relation är på väg att ta slut. Därför skickar kompisen ett sånt sms, det hade hon inte gjort om din tjej hade varit tydlig med att det är dig hon älskar och vill vara med. Så kompisen fiskar lite flirtar åt din tjej, alltså hon hjälper aktivt till för att hitta någon ny åt henne.

Va?!
Många gånger har killar fiskat info hos mig gällande kompisar och eftersom det är lite kul så brukar jag nämna det, oavsett om de är singlar eller lyckliga i tvåsamhet.
De har tyckt det haft visst nyhetsvärde och varken tagit illa upp eller blivit till sig i trasorna.

Det är ett stort dilemma för människan att OM hon inte har sanningen så skapar hon sin egen.

Känner man till informationskällan så är mitt råd att man uppsöker den i första hand.

Är konflikt/konfrontationsrädslan så pass stor att man hellre målar upp fan på väggen ev helt i onödan?
Citera
2008-10-07, 18:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roherian
Jag tror inte att det är ett skämt, för det saknas poäng. Jag har svårt att se det som något annat än flirt-hjälp.

Det behöver inte vara annat än ren info.
Som om någon av dina polare berättade att Cicci på kontoret nog är lite intresserad av dig för hon ställer frågor.
Big Deal.

Citat:
Jag tänker ta upp det ikväll när ungarna sover. Vill inte ha något gapande och skrikande från någons sida.

Att ta upp det är en mkt bra idé MEN tidpunkten på dygnet är extremt illa vald.

Citat:
Lava...: Jag försökte den sista varianten för något tag sedan. Det är inte så vidare lätt att visa uppskattning när motparten undrar : Varför får jag blommor/present/middag/vin & ost eller whatever man nu engagerar sig i.
Grundinställningen verkar vara att jag söker förlåt för något jag gjort, inte att jag älskar henne för den hon är, min fru och mina barns mamma som jag högaktar för allt jobb och slit hon gör.
Kan någon kvinna svara på varför det ska vara så jävla svårt att acceptera att man inte knullat runt bara för att man kommer med vin och blommor ??? *muttrar lite*

Er relation är infekterad.
Det är svårt att nå framgång under en pågående infektion/inflammation.

Har ni rätt verktyg och är kommunikativa så kan ni lösa det på egen hand men det kan varken jag eller någon annan sia om.
Kanske behöver ni hjälp utifrån?
Time-out?
Semester på tu man hand?
Osv
Citera
2008-10-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Ok att du råkade ta fel telefon, sådant händer, men är det samma personer som skickar SMS till er båda? Ser verkligen din inkorg ut som din tjejs?

Men skit i telefonhelvetet, vem fan bryr sig om han snokar lite! Sånt händer!
Och det här bevisade ju bara att han hade anledning till att göra det.
Fråga kärringen vad som försigår tycker jag
Citera
2008-10-07, 19:18
Medlem
Snövits avatar
OT raderat håll tården seriös annars kommer tillsägelser delas ut.

/Moderator
Citera
2008-10-07, 19:29
Medlem
Vlaads avatar
Hahaha. Jag kan lugna dina nerver omedelbart. Om du hade scrollat ner meddelandet hade du sett att det längre ner står att det var ett skämt och tillika massmess. flera tjejer i min bekantskapkrets har fått det och i ett fall involverades faktiskt, precis som du, en svartsjuk pojkvän som läst messet utan att scrolla ner. Fantastiskt underhållande.
Senast redigerad av Vlaad 2008-10-07 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in