Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-10-05, 12:21
  #1
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Ingen annan som lirar detta överraskande sköna spel? Jag har precis satt igång med en warrior och är helt fast. Men den hastiga tutorialen lärde mig aldrig hur jag använder rage? Jag har spelat i flera timmar nu utan att springa in i lösningen, någon som kan hjälpa mig där?
Citera
2008-10-05, 12:46
  #2
Avstängd
Har börjat spela det precis, återkommer senare.
Citera
2008-10-05, 13:52
  #3
Medlem
Duerfians avatar
Ett väldigt old school spel. Förvånansvärt svårt jämfört med det mesta nuförtiden. Ganska pilligt också. Men väldigt beroendeframkallande. Heroes of might and magics fast med bara en hjälte och inget basbyggande parat med quester och lätt RPG. Det finns lätt 40-50 timmars speltid här.

Rage används av spirits i strider. Du får tillgång till spirits genom att köra på i main quest. Spirits är varelser med olika spells du kan använda en gång per turn i fighter.
Citera
2008-10-05, 15:19
  #4
Medlem
rage of spirits kan du använda en bit in i main questen. på ditt hero porträtt så syns de nere i vänsta hörnet sen får du snacka med dem för att kunna använda dem i strid. de kräver dock att du kanske gör nåt åt dem först.
Citera
2008-10-05, 17:41
  #5
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Tack för svaren! Det här spelet är GRYMT alltså, även om jag blev väldigt tveksam när jag läste om det. HOMM-strider i ett RPG lät inte spot on, men fan vad roligt det är. Lite frustrerande att man får så lite gröna pluttar som warrior bara. Jag sitter på typ 20 röda pluttar som jag inte kan använda pga brist på de gröna. >.<
Citera
2008-10-05, 17:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunt_Grunt
Tack för svaren! Det här spelet är GRYMT alltså, även om jag blev väldigt tveksam när jag läste om det. HOMM-strider i ett RPG lät inte spot on, men fan vad roligt det är. Lite frustrerande att man får så lite gröna pluttar som warrior bara. Jag sitter på typ 20 röda pluttar som jag inte kan använda pga brist på de gröna. >.<
Röda och gröna pluttar?
Citera
2008-10-05, 18:38
  #7
Medlem
erkanperkans avatar
Spelet verkar suveränt... Har tankat det men inte testat ännu. Blir en heldag framöver.
Citera
2008-10-05, 18:42
  #8
Avstängd
Urandirs avatar
Kommer ihåg det första kings bounty spelet.. spelade alltid det på mac, det var så jävla hardcore!
Citera
2008-10-05, 20:48
  #9
Avstängd
Ja, det är roligt. Jag hade velat se en online variant.
Citera
2008-10-05, 21:09
  #10
Medlem
grenyans avatar
Roligt

roligt spel, har precis börjat spela.

Återkommer med mer tankar
Citera
2008-10-05, 21:27
  #11
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Röda och gröna pluttar?

mm, eller "wards" eller vad de heter...

Nån som vet om man måste använda spirit of rages för att de ska levla upp, eller räcker det att döda massa fiender på vilket sätt som helst?
Citera
2008-10-06, 00:58
  #12
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunt_Grunt
Nån som vet om man måste använda spirit of rages för att de ska levla upp, eller räcker det att döda massa fiender på vilket sätt som helst?

det verkar som om de måste användas. Vad sjukt bra fisk-mannens magi är när han framkallar 5 firrar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback