Citat:
Ursprungligen postat av
joelhenry
På tal om Andy Ruiz fysik, varför bränns inte det där babyfettet bort när han tränar? Jag menar han måste ju vara i toppform om han ska vara beredd på 12 ronder mot den regerande tungvikstmästaren? Så hur är det möjligt att han ser så otränad ut utifrån?
Han är inte så gammal, så trots bukfettet har han kondis, titta på en annan mexikansk tungviktare Alleroa, han var alltid smällfet, de tränar men håller inte diet, det blir en massa burritos

, pizza och värst av allt han äter dubbla portioner, efter träningen blir han vrålhungrig.
Boxning är en konditionssport men till skillnad från löpning så tillkommer där enorma stressmoment vilka påverkar ens kondis, så man kan vara i fantastisk fysisk form men i en boxningsring kan man bli stel, musklerna jobbar mot en själv, man har svårt att andas,
muskelanspänningen blir så stor att en rond känns som 10 ronder.
Medan den fete Ruiz trivs i ringen som fisken i vattnet, han är avslappnad, har ingen press på sig och slösar inte sin energi,
hans puls är lägre, medan den vältränade Joshua känner sig som om han hade skor gjorda av betongklossar
Dessutom är Ruiz rörlig och har väldigt snabba händer medan Joshua boxas robotaktigt och begår misstaget att komma för nära Ruiz som i halvdistans är snabbare och farligare