2019-06-02, 11:38
  #10069
Medlem
På tal om Andy Ruiz fysik, varför bränns inte det där babyfettet bort när han tränar? Jag menar han måste ju vara i toppform om han ska vara beredd på 12 ronder mot den regerande tungvikstmästaren? Så hur är det möjligt att han ser så otränad ut utifrån?
Citera
2019-06-02, 11:45
  #10070
Medlem
rex144s avatar
Teddy Atlas har sagt att för att bli världsmästare i boxning behöver man inte längre ha six pack,
hehe, detta kommer få negativa konsekvenser för alla gym
Citera
2019-06-02, 11:55
  #10071
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joelhenry
På tal om Andy Ruiz fysik, varför bränns inte det där babyfettet bort när han tränar? Jag menar han måste ju vara i toppform om han ska vara beredd på 12 ronder mot den regerande tungvikstmästaren? Så hur är det möjligt att han ser så otränad ut utifrån?

Han är inte så gammal, så trots bukfettet har han kondis, titta på en annan mexikansk tungviktare Alleroa, han var alltid smällfet, de tränar men håller inte diet, det blir en massa burritos , pizza och värst av allt han äter dubbla portioner, efter träningen blir han vrålhungrig.

Boxning är en konditionssport men till skillnad från löpning så tillkommer där enorma stressmoment vilka påverkar ens kondis, så man kan vara i fantastisk fysisk form men i en boxningsring kan man bli stel, musklerna jobbar mot en själv, man har svårt att andas,
muskelanspänningen blir så stor att en rond känns som 10 ronder.

Medan den fete Ruiz trivs i ringen som fisken i vattnet, han är avslappnad, har ingen press på sig och slösar inte sin energi,
hans puls är lägre, medan den vältränade Joshua känner sig som om han hade skor gjorda av betongklossar

Dessutom är Ruiz rörlig och har väldigt snabba händer medan Joshua boxas robotaktigt och begår misstaget att komma för nära Ruiz som i halvdistans är snabbare och farligare
__________________
Senast redigerad av rex144 2019-06-02 kl. 12:01.
Citera
2019-06-02, 12:37
  #10072
Medlem
Nestor Xs avatar
Inte heller första gången Anthony Joshua går i stå efter att slagit ner sin motståndare. Hände liknande vid matchen mot Klitschko för två år sedan i femte ronden då Joshua blev helt slutkörd och nära bli själv knockad efter att först ha slagit ner Klitschko med en skur av slag under den första minuten. Efter den ronden samlade han sig igen och vann den matchen rättvist till slut. Men i dagens match fanns det ingen fart alls på Joshua. Hans enda moment var nedslagningen i tredje ronden men Ruiz blev aldrig riktigt skakad och svarade ju nästan direkt efter med att få Joshua i golvet.
__________________
Senast redigerad av Nestor X 2019-06-02 kl. 12:51.
Citera
2019-06-02, 13:04
  #10073
Medlem
mr.demons avatar
Tvivlar på att Ruiz kommer att hålla det bältet.
Citera
2019-06-02, 15:39
  #10074
Medlem
Att Joshua var sämst bland topp 3 tyckte jag redan innan denna fajt. Nu undrar jag snarare hur stort gapet är mellan Wilder/Fury och AJ. Fury kommer garanterat att outboxa honom, och han undvek KO (marginellt!) från Wilder. Wilder är jämnare men mycket bättre KO power. Ska inte vara någon 60/40 split till AJs favör trots att han är det största namnet. Respekt till Fury/Wilder som ska slåss för andra gången iallafall, tycker att det är den bästa möjliga matchupen och unnar bägge framgång
Citera
2019-06-02, 16:51
  #10075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Att Joshua var sämst bland topp 3 tyckte jag redan innan denna fajt. Nu undrar jag snarare hur stort gapet är mellan Wilder/Fury och AJ. Fury kommer garanterat att outboxa honom, och han undvek KO (marginellt!) från Wilder. Wilder är jämnare men mycket bättre KO power. Ska inte vara någon 60/40 split till AJs favör trots att han är det största namnet. Respekt till Fury/Wilder som ska slåss för andra gången iallafall, tycker att det är den bästa möjliga matchupen och unnar bägge framgång
Instämmer.
Wilder och Fury är de två bästa i den klassen nu. AJ har odlat sin imagi väl med hjälp av Eddie.. Den eran tog slut i morse. Dax o rätta in sig i ledet i näringskedjan nu Hearn!
Citera
2019-06-02, 18:34
  #10076
Medlem
DjPuttes avatar
AJ tränar mot en viss motståndare som är helt annat än det Ruiz jr är i boxnings avseende, Sedan så försvinner den tilltänkta för doping och in kommer en annan typ av boxare det är svårt att lägga om helt plötsligt strategi och allt men det föringar inte Ruiz Jr jobb i ringen!

AJ måste vara bättre förbered i alla avseenden vad gäller strategi etc tec annars så springer man på minor likt denna, Sedan så kan det vara av ren nytta occkså för AJ att gå på pumpen för att få en minnesbeta ang vad som gäller och inte gäller!
Citera
2019-06-05, 00:25
  #10077
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
AJ tränar mot en viss motståndare som är helt annat än det Ruiz jr är i boxnings avseende, Sedan så försvinner den tilltänkta för doping och in kommer en annan typ av boxare det är svårt att lägga om helt plötsligt strategi och allt men det föringar inte Ruiz Jr jobb i ringen!

AJ måste vara bättre förbered i alla avseenden vad gäller strategi etc tec annars så springer man på minor likt denna, Sedan så kan det vara av ren nytta occkså för AJ att gå på pumpen för att få en minnesbeta ang vad som gäller och inte gäller!

Miller måste nu gräma sig ännu mer efter vad AJ visade i ringen, han hade slagit AJ utan tvekan, 160 kilo bjässe och han har kondis och har en hög slagfekvens,


Ruiz är en boxare med snabba händer då ska AJ hålla sig utanför som Klitschko och mata in vänster jabb, trötta ut mexikanen, men eftersom Wilder knockade Breazzille i första ronden så ville AJ inte vara sämre. Wilder hånade AJ under lång tid, kallade honom fegis och då i sin först fight i USA ville han inte boxas en massa ronder med den fete Ruiz som såg ut som en som jobbar på ett hamburgerställe och inte som idrottsman. Mexikanens mage och bröst och de tunna ben gjorde att AJ vill knäcka honom med sin fysik, hans uppblåsta ego fick honom att ge sig in slagsmål med Ruiz.

Men slagsmål är inte AJ boxningsstil
__________________
Senast redigerad av rex144 2019-06-05 kl. 00:32.
Citera
2019-06-05, 09:10
  #10078
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Tvivlar på att Ruiz kommer att hålla det bältet.

Ingen är immun mot fat cat-syndromet, men: Ruiz är redan fet.

Bortsett från det verkar han ha lärt av förlusten mot Parker, då han var alltför passiv. Samtidigt trampade han inte plattan i botten efter tredje ronden, utan väntade ut Joshua (som inte verkar ha lärt sig något av sina tidigare krismoment i ringen). Kan man golva någon två gånger kan man göra det igen. Sagt och gjort, and the new ...

Ruiz har bra fundamenta, snabba händer, boxas avslappnat och slår mycket hårdare än jag trodde.

Joshua å sin sida såg övertränad ut. Och hade ingen plan B. Vilket inte utesluter att han kan komma igen.

Topp 5 just nu som jag ser det:

1. Fury
2. Wilder
3. Ruiz
4. Joshua
5. Whyte
Citera
2019-06-05, 21:18
  #10079
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Ingen är immun mot fat cat-syndromet, men: Ruiz är redan fet.

Bortsett från det verkar han ha lärt av förlusten mot Parker, då han var alltför passiv. Samtidigt trampade han inte plattan i botten efter tredje ronden, utan väntade ut Joshua (som inte verkar ha lärt sig något av sina tidigare krismoment i ringen). Kan man golva någon två gånger kan man göra det igen. Sagt och gjort, and the new ...

Ruiz har bra fundamenta, snabba händer, boxas avslappnat och slår mycket hårdare än jag trodde.

Joshua å sin sida såg övertränad ut. Och hade ingen plan B. Vilket inte utesluter att han kan komma igen.

Topp 5 just nu som jag ser det:

1. Fury
2. Wilder
3. Ruiz
4. Joshua
5. Whyte

Jag har en annan fet boxare i top 5 , "babyface" Kownacki…, han är otroligt offensiv och har i en match utdelat över 800 slag, Ruiz har nämnt hans namn som trolig utmanare

se honom i hans senaste fight mot Washington, hans motståndare är vältränad atlet men knockas, intressant är att det tog Wilder 8 ronder att knocka Washington medan Kownacki gjorde det i två. Han är vite mannens sista hopp
https://www.youtube.com/watch?v=TXhmIPlnntA
Citera
2019-06-06, 08:39
  #10080
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag har en annan fet boxare i top 5 , "babyface" Kownacki…, han är otroligt offensiv och har i en match utdelat över 800 slag, Ruiz har nämnt hans namn som trolig utmanare

se honom i hans senaste fight mot Washington, hans motståndare är vältränad atlet men knockas, intressant är att det tog Wilder 8 ronder att knocka Washington medan Kownacki gjorde det i två. Han är vite mannens sista hopp
https://www.youtube.com/watch?v=TXhmIPlnntA

Kownacki är bra och topp tio.

Obesegrad och cirka 75 % av vinsterna har kommit via KO. Segrar även mot Artur Szpilka och Charles Martin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in