Citat:
Ursprungligen postat av fugu
1. Haye bör definitivt klara av Valuev. Han har alldeles för bra handspeed för att Valuev ska hänga med. Däremot är jag extremt oroad över att fighten går i Tyskland. Risken för att Haye blir bortdömd ser jag som överhängande.
2. Froch är en tuff jävel men enligt mig gravt överskattad. Mot Taylor blev han stundtals utboxad och hade inte Jermain varit en sån jävla mes utan hjärta hade han vunnit den fighten. Dirrell är grymt bra men rätt otestad. Vem har han mött lixom?
Tror Dirrell är en bra outsider till att vinna turneringen. Dock relativt risky fight att betta på. Hittar jag Dirrell till bra odds, typ 2.5x+ så skulle jag troligen slänga in en slant.
3. Ja du såg ju hur det gick mot Pavlik och Froch som har sämre KO power än Abraham? Taylor har de fysiska gåvorna för att vinna mot Abraham, men jag räknar verkligen inte med det. Tror på en KO/TKO för Abraham. Jermain är en quitter. Han viker ner sig då han får motstånd.
Edit: Är osäker somfan på Froch vs Dirrell. Tror jag låter det faktum att jag ogillar Froch gör mig extremt partisk.
Håller med helt om Haye-Valuev. Som du säger fugu, domslut i Tyskland kan bli extremt slemmigt.
Håller dock inte med om att Taylor är en mes. Kolla vilka han mött senaste åren och du kommer märka att det finns nästan ingen som matchat lika tufft. Hopkins x 2, Cory Spinks, Winky Wright, Pavlik x 2, Lacy, Froch. Vilken lista! Att han kroknar på slutet har väl mer en fysisk förklaring, inte alla har lika bra flås och han har väldigt svårt att slappna av i sin boxning. Och mot Froch krigade han på bra ända till slutet trots att Froch är fruktansvärt stark. Tror mer på Taylor som outsider i turneringen än Dirrell. Taylor har nu tränat på George Foremans ranch utanför Houston med ett speciellt program för löpning i intervall, vi får se hur det betalar sig.
Dirrell tror jag däremot inte så mkt på, förstår inte riktigt varför han skrivs upp så mkt. Väldigt mkt rå talang, absolut, men inte nån speciell punch och väldigt grön jämfört med de andra. Han var ju t.om nere ett par ggr i första ronden mot en medelmåtta som Hanshaw, visserligen dömde domaren det som att han halkat men så var det inte. Jag kan tänka mig att Dirrell lyckas knipa några av de första ronderna mot Froch men sen kan jag inte se att han ska lyckas hålla honom ifrån sig. Dirrells folk säger att Froch är den lättaste fighten i turneringen och att han kommer vinna enkelt men jag tror isåfall mer på Frochs löfte, att han stoppar Dirrell inom 8 ronder. Personligen tror jag Froch på KO nånstans runt rond 10, 11. Dirrell är alldeles för grön. Talangen räcker inte.
Abraham-Taylor är svårtippad, jag tror Taylor är ruskigt taggad och får han bara en bra start (vilket borde kunna ske då Abraham brukar ta några ronder att bli varm) så kan han nog bli farlig. Men Abraham är favorit helt klart, blir kul att se honom mot riktigt motstånd äntligen. Folk verkar glömma att Abraham också är ganska grön mot toppmotstånd. Kolla vilka han slagit (alltid på hemmaplan dessutom): Khoren Gevor, Wayne Elcock, Mahir Oral, Elvin Ayala osv. Habila yrkesmän men inte direkt Taylors record om man säger så. Miranda är väl största namnet men Abraham är väl också den enda toppboxaren som Miranda lyckats skaka.
Abraham är väldigt stark och säkert ännu starkare i supermellan när han slipper banta så mkt och visst, han är precis den typ av boxare som brukar kunna få Taylor att vika sig sista ronderna. Men tänk Taylor med bättre flås och tänk på hur bra han boxade i början mot Froch och jämför sen Abraham och Froch så kan man mkt väl föreställa sig att Abraham kan få en väldigt tuff kväll.
Fugu, vore kul att höra varför du ogillar Froch? Själv tycker jag han är en av de skönaste gubbarna i gamet.