Roberto blev ingalunda utklassad av Castillejo. Är inget stort fan av Paolo Roberto som boxare men mot Castillejo gjorde han en klart godkänd match mot en bra boxare (stod tiden ut mot De La Hoya). Castillejo har ju till och med uttalat att han hade tur att domaren bröt matchen pga av Robertos blodflöde från näsbrottet.
Om någon som slår dubbelt så hårt träffar dubbelt så mycket så kallar jag det för utklassning, Castillejo var mer överlägsen än så.
Roberto hade en bruten näsa och lösa tänder, han ska bara tacka sin lyckliga stjärna att domaren bröt matchen där. Eller du menar att Roberto med sina korta armar, obefintliga fotarbete och slagstyrka som Castillejos gamla farmor och som knappt träffade något alls under de första 6 ronderna på något magiskt sätt skulle ha vänt matcher och lyckas bättre än De la Hoya under de 6 sista ronderna?
Anita Lindblom var det nog.
Hon var ju för övrigt knäppgök.
Ja, naturligtvis Lindblom.
Knäppgök kanske för den lillhjärna vi män har i frontalloben, för storhjärnan vi har längst ute på kukspetsen så var hon ett helt rationellt val, en fantastiskt söt-sexig-charmig kvinna som få till ingen man skulle kunna motstå.
Knäppgök kanske för den lillhjärna vi män har i frontalloben, för storhjärnan vi har längst ute på kukspetsen så var hon ett helt rationellt val, en fantastiskt söt-sexig-charmig kvinna som få till ingen man skulle kunna motstå.
Visst,som engångsligg hade hon dugt utmärkt på sextiotalet..men normalt funtad individ hade ju lagt benen på ryggen direkt efter frukostfikat.
Ingen har någonsin anklagat Bosse Högberg för att vara den smartaste kniven i lådan så det gick ju som det måste gå.
Om någon som slår dubbelt så hårt träffar dubbelt så mycket så kallar jag det för utklassning, Castillejo var mer överlägsen än så.
Roberto hade en bruten näsa och lösa tänder, han ska bara tacka sin lyckliga stjärna att domaren bröt matchen där. Eller du menar att Roberto med sina korta armar, obefintliga fotarbete och slagstyrka som Castillejos gamla farmor och som knappt träffade något alls under de första 6 ronderna på något magiskt sätt skulle ha vänt matcher och lyckas bättre än De la Hoya under de 6 sista ronderna?
Robertos bästa egenskap som boxare var förmågan att ta emot stryk.Jag håller med..har man det som bästa egenskap som boxare så blir det inte så bra till slut.
Jag såg Castillejofighten på TV,Roberto var grymt utklassad.
Blir så när en riktig boxare möter en halvdan dito.
Visst,som engångsligg hade hon dugt utmärkt på sextiotalet..men normalt funtad individ hade ju lagt benen på ryggen direkt efter frukostfikat.
Ingen har någonsin anklagat Bosse Högberg för att vara den smartaste kniven i lådan så det gick ju som det måste gå.
Wilder möter Gerald Washington nu den 25:e, vad anser ni om den fighten? Eller Wilder rent allmänt för den delen. Han är profilerad som en powerpuncher, svingar massivt och har en "gåpåig" stil vilket är saker som jag personligen uppskattar i en fighter. Många klandrar honom dock för sitt urval på motståndare och menar att han i sjävla verket ligger på B-nivå...
Nu har jag visserligen sett mycket lite från båda fighters,men det jag sett så tycker jag att de är ganska lika i stilen..något som i sådant fall inte bådar gott för Washington då Wilder förefaller vara betydligt snabbare.
Tror således på ny KO seger för Wilder,säg rond fem...typ.
Badou föddes i Stockholm, hans mor är svenska och han är fostrad i Djurgårdens IF. Svenska boxningsförbundet satsade på Naim Terbunja istället för Jack vid uttagningarna till OS i Peking, och därför valde han att hedra sin far (och sin boxningskarriär, hehe) genom att ställa upp för Gambias räkning istället. Jag förstår verkligen inte, när vi äntligen får en boxare som utför bedrifter som faktiskt går att åtminstone jämföra med Ingemar Johanssons så väljer några av er att kalla Jack för gambian!? Snubben är uppvuxen i Stockholm och har väl besökt Gambia max en handfull gånger?
Jack har bevisat att han var bland de bästa (om inte DEN bästa) inom supermellanvikt, det är mer än vad man kan säga om George Scott och hans låtsastitel. All heder åt Scott, men Jack har faktiskt överträffat honom, det måste ni väl hålla med om?
På fredag smäller det alltså - Cecilia Brækhus mot Klara Svensson. Vem vinner och varför? Att Cecilia är klar favorit är självklart men en vinst för Klara ger 9,00 gånger pengarna. Lägger 1000 spänn på seger för Klara.