2017-02-19, 23:53
  #8245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Roberto blev ingalunda utklassad av Castillejo. Är inget stort fan av Paolo Roberto som boxare men mot Castillejo gjorde han en klart godkänd match mot en bra boxare (stod tiden ut mot De La Hoya). Castillejo har ju till och med uttalat att han hade tur att domaren bröt matchen pga av Robertos blodflöde från näsbrottet.
Om någon som slår dubbelt så hårt träffar dubbelt så mycket så kallar jag det för utklassning, Castillejo var mer överlägsen än så.

Roberto hade en bruten näsa och lösa tänder, han ska bara tacka sin lyckliga stjärna att domaren bröt matchen där. Eller du menar att Roberto med sina korta armar, obefintliga fotarbete och slagstyrka som Castillejos gamla farmor och som knappt träffade något alls under de första 6 ronderna på något magiskt sätt skulle ha vänt matcher och lyckas bättre än De la Hoya under de 6 sista ronderna?
Citera
2017-02-20, 00:09
  #8246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Anita Lindblom var det nog.
Hon var ju för övrigt knäppgök.
Ja, naturligtvis Lindblom.

Knäppgök kanske för den lillhjärna vi män har i frontalloben, för storhjärnan vi har längst ute på kukspetsen så var hon ett helt rationellt val, en fantastiskt söt-sexig-charmig kvinna som få till ingen man skulle kunna motstå.
Citera
2017-02-20, 00:35
  #8247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Ja, naturligtvis Lindblom.

Knäppgök kanske för den lillhjärna vi män har i frontalloben, för storhjärnan vi har längst ute på kukspetsen så var hon ett helt rationellt val, en fantastiskt söt-sexig-charmig kvinna som få till ingen man skulle kunna motstå.

Visst,som engångsligg hade hon dugt utmärkt på sextiotalet..men normalt funtad individ hade ju lagt benen på ryggen direkt efter frukostfikat.
Ingen har någonsin anklagat Bosse Högberg för att vara den smartaste kniven i lådan så det gick ju som det måste gå.

Sånt är livet.
Citera
2017-02-20, 00:38
  #8248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Om någon som slår dubbelt så hårt träffar dubbelt så mycket så kallar jag det för utklassning, Castillejo var mer överlägsen än så.

Roberto hade en bruten näsa och lösa tänder, han ska bara tacka sin lyckliga stjärna att domaren bröt matchen där. Eller du menar att Roberto med sina korta armar, obefintliga fotarbete och slagstyrka som Castillejos gamla farmor och som knappt träffade något alls under de första 6 ronderna på något magiskt sätt skulle ha vänt matcher och lyckas bättre än De la Hoya under de 6 sista ronderna?

Robertos bästa egenskap som boxare var förmågan att ta emot stryk.Jag håller med..har man det som bästa egenskap som boxare så blir det inte så bra till slut.
Jag såg Castillejofighten på TV,Roberto var grymt utklassad.
Blir så när en riktig boxare möter en halvdan dito.
Citera
2017-02-20, 08:02
  #8249
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Visst,som engångsligg hade hon dugt utmärkt på sextiotalet..men normalt funtad individ hade ju lagt benen på ryggen direkt efter frukostfikat.
Ingen har någonsin anklagat Bosse Högberg för att vara den smartaste kniven i lådan så det gick ju som det måste gå.

Sånt är livet.
Jag ser, jag ser!
Citera
2017-02-21, 16:16
  #8250
Medlem
snelhestens avatar
Wilder möter Gerald Washington nu den 25:e, vad anser ni om den fighten? Eller Wilder rent allmänt för den delen. Han är profilerad som en powerpuncher, svingar massivt och har en "gåpåig" stil vilket är saker som jag personligen uppskattar i en fighter. Många klandrar honom dock för sitt urval på motståndare och menar att han i sjävla verket ligger på B-nivå...
Citera
2017-02-21, 18:04
  #8251
Medlem
Nu har jag visserligen sett mycket lite från båda fighters,men det jag sett så tycker jag att de är ganska lika i stilen..något som i sådant fall inte bådar gott för Washington då Wilder förefaller vara betydligt snabbare.
Tror således på ny KO seger för Wilder,säg rond fem...typ.
Citera
2017-02-22, 07:16
  #8252
Medlem
Hyggligt intressant gala nu på lördag från Matchroom på Viaplay. En försmak till nästa helgs "battle of Britten" mellan Hayes och Bellew..
Citera
2017-02-23, 10:08
  #8253
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Badou föddes i Stockholm, hans mor är svenska och han är fostrad i Djurgårdens IF. Svenska boxningsförbundet satsade på Naim Terbunja istället för Jack vid uttagningarna till OS i Peking, och därför valde han att hedra sin far (och sin boxningskarriär, hehe) genom att ställa upp för Gambias räkning istället. Jag förstår verkligen inte, när vi äntligen får en boxare som utför bedrifter som faktiskt går att åtminstone jämföra med Ingemar Johanssons så väljer några av er att kalla Jack för gambian!? Snubben är uppvuxen i Stockholm och har väl besökt Gambia max en handfull gånger?

Jack har bevisat att han var bland de bästa (om inte DEN bästa) inom supermellanvikt, det är mer än vad man kan säga om George Scott och hans låtsastitel. All heder åt Scott, men Jack har faktiskt överträffat honom, det måste ni väl hålla med om?

Jag instämmer till 100%
Citera
2017-02-23, 10:21
  #8254
Medlem
Reggie Hamonds avatar
På fredag smäller det alltså - Cecilia Brækhus mot Klara Svensson. Vem vinner och varför? Att Cecilia är klar favorit är självklart men en vinst för Klara ger 9,00 gånger pengarna. Lägger 1000 spänn på seger för Klara.
Citera
2017-02-23, 10:21
  #8255
Medlem
25 februari Bute vs Alvarez
25 februari McDonnell vs Vargas
26 februari Wilder vs Washington

Mastig helg med tre galor..
Bute känns en aning tveksam. Hur lång avstängning fick han efter det positiva dopingprovet efter Badou fighten?
Citera
2017-02-23, 11:48
  #8256
Medlem
Lite uppladdning inför morgondagens Norsk Svenska fight.. Hoppas såklart på samma utgång..

https://www.youtube.com/watch?v=odLKgYpDU1c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in