2015-05-03, 11:24
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Källa? Låter intressant. Var rätt irriterad på att Pacman inte gjorde någonting alls. Men det skulle ju förklara saken

Pacquiao sa det på presskonferansen efter matchen. Jag såg hela presskonferansen och precis som du säger så var det mycket svårt för Manny att anfalla med bara en bruklig arm. Det var vad Manny sa.

Det verkade som om Manny hade varit orolig före matchen, men nu efter matchen var han mycket nöjd med sin insats. Alla på presskonferansen tyckte det var konstigt att han var nöjd, men sedan förklarade Manny att han varit skadad de senaste tre veckorna, och med tanke på det så var hans insats imponerande.

De trodde tydligen att skadan skulle läka i tid, men så blev det inte.

.
Senast redigerad av palehead 2015-05-03 kl. 11:28.
Citera
2015-05-03, 11:29
Medlem
nickoruts avatar
Jag är förvånad över att klasskillnaden var så stor. Jag trodde pacman skulle hitta vinklar och spotta ut 70 slag per rond och att det skulle likna Floyd-Maidana 1 men att pacman skulle skaka om Floyd med sina snabba händer.

Floyd var ju helt dominant och ärligt talat hade fighten lika gärna kunnat vara guererro eller canelo eller mosley.

Sjukt imponerande och utan tvekan är Floyd erans bästa boxare. Pacman kanske hade problem med armen men det hade inte gjort någon skillnad, Föoyd var alldeles för bra.
Citera
2015-05-03, 11:37
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag är förvånad över att klasskillnaden var så stor. Jag trodde pacman skulle hitta vinklar och spotta ut 70 slag per rond och att det skulle likna Floyd-Maidana 1 men att pacman skulle skaka om Floyd med sina snabba händer.

Floyd var ju helt dominant och ärligt talat hade fighten lika gärna kunnat vara guererro eller canelo eller mosley.

Sjukt imponerande och utan tvekan är Floyd erans bästa boxare. Pacman kanske hade problem med armen men det hade inte gjort någon skillnad, Föoyd var alldeles för bra.

Ha ha ha.. Manny var nästan helt försvarslös på sin högersida, så han kunde i stort sett inte använda vinklar alls i sina attacker. Hade han använt vinklar kunde Floyd ha utnyttjat den försvarslösa högersidan. Därför positionerade sig Manny igenom hela fighten så att han inte behövde använda sin högerarm.

.
Citera
2015-05-03, 14:11
Medlem
analbastards avatar
Att han inte stod och vevade 10-slags kombinationer mot repen hade väl mindre att göra med att han hade ont i en axel och mer att han ville ut igen innan Floyd kunde kontra. Roach hade ju sagt själv innan matchen om minnet inte sviker mig att gameplanen hade ändrats sedan 2010 med mer fokus på korta kombinationer, in och ut ur fickan innan Mayweather får möjligheten att kontra.

Och visst kanske det påverkade användandet av vinklar i Pacquiaos offensiv, men med det sagt har Pacquiao kommit rakt fram i sin attack i många av sina senaste matcher.

Axelskada eller inte, så tror jag Mayweather kniper denna matchupen 6 av 7 gånger i veckan med en jämnare men minst lika slutlig marginal.
Senast redigerad av analbastard 2015-05-03 kl. 14:14.
Citera
2015-05-03, 14:18
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Pacquiao var en enorm besvikelse igår, vi alla visste vad Floyd skulle göra så är inte speciellt chockad eller besviken. Däremot skall filippinaren ha en känga, han visste vad han gav sig in på och det slutade med en riktigt medioker insats av Pacquiao.
Citera
2015-05-03, 14:25
Medlem
challiss avatar
Freddie Roach har inte haft det lätt den senaste tiden. Mycket förluster. Igår kan också hans insats kritiseras.
Citera
2015-05-03, 14:52
Medlem
Mayweather pratade något om en match i september, vet vi mot vem? Hoppas den där lilla apan sänks som sin lilla epigon Adrien Broner sänktes av Marcos Maidana.

Vad hände med Broner efter det? Är han slut som boxare eller?
Citera
2015-05-03, 15:54
Medlem
analbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Mayweather pratade något om en match i september, vet vi mot vem? Hoppas den där lilla apan sänks som sin lilla epigon Adrien Broner sänktes av Marcos Maidana.

Vad hände med Broner efter det? Är han slut som boxare eller?

Troligen blir det mot Keith Thurman, en PBC fighter i Haymons stall som senast golvade tuffe Robert Guerrero till en poängvinst på NBC. Även om han defintivt är hårdslående och är en mycket kapabel och underskattad boxare i sin egen rätt, tror jag fortfarande Mayweather inte behöver svettas särskilt mycket sp länge han är motiverad så som han var inför den här fighten. Thurman är fortfarande lite av en oslipad diamant, och jag tror Mayweather lärde sig av sin läxa ifrån första fighten med Chino.

Annars står väl Amir Khan och Danny Garcia redo, men med Swifts minst sagt mediokra insats mot Peterson i April så skulle jag bli ytterst besviken om den matchen blev aktuell. Khan likaså, den enda Mayweather fighten i september som skulle få min mage o kittla är en uppgörelse med Kell Brook, men med Brook fortfarande relativt okänd utanför storbrittanien är det ett riskabelt och tveksamt alternativ. Håll dina tummar på Thurman.

Angående Broner så hälsar han att han är mycket välmående i sugardaddy Al Haymons stall där han gladeligen senast tog emot en payday i en minst sagt antiklimatisk affär mot John Molina. Men oroa dig inte, med både Terence Crawford och Lucas Matthysse hotfullt i horisonten lär det inte dröja länge innan du återigen får se The Problem stapla ut ur arenan så som han gjorde mot den där hårdslående jäveln Maidana. Jag njöt så senast som i tisdags av just det klippet.
Senast redigerad av analbastard 2015-05-03 kl. 15:59.
Citera
2015-05-03, 18:11
Medlem
challiss avatar
Khan är väl inte så troligt för september. Han fastar väl?
Citera
2015-05-03, 19:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Fantastisk uppvisning och insats av Mayweather. En riktig boxningslektion. Folk sa att Pacquiao skulle slänga runt 1000 slag men det här är ännu ett bevis på hur Mayweather kraftigt limiterar volympunchers. Pacquiao såg vilse ut och tänkte alldeles för mycket. Gick inte in som han brukar. Jag gillade inte hans kroppsspråk efter första ronden när han satt på stolen, han såg hopplös ut och visste nog att han var i ringen med en bättre boxare.

Jag gillar inte ursäkterna som Pacman kommer med nu, det är just ursäkter. Fighten gick vidare och de var båda i ringen. NSAC sa att de inte hade hört något om en skada. Pacquiao sa på presskonferensen att han inte ville komma med ursäkter, ändå snackar han hela tiden om sin påstådda axelskada. Mayweather sa också att han hade skador, det är ju vanligt förekommande. Men är det något som verkligen hindrar en så går man inte vidare med fighten. Jag tycker inte det är en bra image för Pacquiao och hans team.

Roach kommentarer om att Floyd "ran the whole fight" är också idiotiskt. Det är upp till Pacquiao att gå fram och cutta av ringen, det är han som är den offensiva fightern men som ändå slängde färre slag än Mayweather. Tyckte inte Mayweather sprang överhuvudtaget.
Citera
2015-05-03, 19:33
Medlem
bravehs avatar
det här det ultimata beviset på att pacman inte längre är den otroliga boxare han var för 5 år sedan. då hade han definitivt hotat mayweather. nu var han uddlös. min teori är att inte har samma kraft i slagen längre.

maidanas insats mot mayweather är överskattad. canelo är den som sett farligast ut. pacman var uddlös: (
Citera
2015-05-03, 19:58
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
det här det ultimata beviset på att pacman inte längre är den otroliga boxare han var för 5 år sedan. då hade han definitivt hotat mayweather. nu var han uddlös. min teori är att inte har samma kraft i slagen längre.

maidanas insats mot mayweather är överskattad. canelo är den som sett farligast ut. pacman var uddlös: (

Nej Canelo dominerade Floyd, tog honom typ 2-3 ronder att läsa Canelo fullständigt.

Floyd kommer ändå aldrig att komas ihåg nämnvärt för sin boxning, feg och konservativ boxare som vinner på poäng, det är inget som vinner folkets kärlek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in