2009-05-05, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
Håller med fullständigt! Boxningen is back! Så trött på UFC och MMA!
Synd bara att tungvikten är så jäkla fylld med freaks så det räcker och blir över.

Hahaha! ^^

Pacquiao/Alliance och fugu, ni har bra argument båda två
Bra att ni inte blev FÖR lacka på varann.
Skönt med lite liv i forumet.
Som sagt, Boxningen är tillbaka!!!

Ps. gillar du denna avataren bättre fugu? haha! Ds
tackar o bugar vi får liva upp forumet lite speciellr proffs boxningen!!!

Håller med totalt för mycket UFC O MMA ,titar på det med.......men kan inte jämföra känslan inför en stor Pro Boxing fight som man väntar på i veckor ,sen på match dagen e jag fan helt i fight mode från morgonen tills det e klart ,sen kan man inte lägga sig vid 6 på morgonen när showen w slut i vegas tid.....Speciellt om den man rootar för förlorar......men som du sa BOXING IS BACK !!!
Citera
2009-05-05, 09:07
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alliance
Och ja jag tycker inte om PBF stil av boxning eller attityd ,men självklart är man inte P4P om man inte har grymma talanger likaså defensiva som aggresiva,ingen kan ta ifrån han det. han gör sitt jobb att vinna utan att bli träffad the sweet art of self defence som dom säger.
.

det handlar inte bara om talang, det handlar om att ta ut sig i gymmet 110% varje gång.. hur kan du inte vara ett fan av hans benhårda diciplin? hur kan inte någon vara det? han studerar sina motståndare noga och vinner sina fighter.

som sagt, utanför ringen beter han sig gärna fullständigt odrägligt och det är därför jag bara lyssnar på honom när han 1. pratar boxning 2. boxas.

varför måste alla i sverige älska underdogs endast? varför finns det inget rum för uppskattning av folk som verkligen KAN boxas? och floyds defensiv är ju bara ett sida av ett mynt, han är ju otroligt vass offensivt också med sina snabba händer (eller egentligen sinnessjuka timing)..

sånt jävla gnäll hela tiden att jag blir trött.
Citera
2009-05-05, 13:10
Bannlyst
[QUOTE

varför måste alla i sverige älska underdogs endast? varför finns det inget rum för uppskattning av folk som verkligen KAN boxas? och floyds defensiv är ju bara ett sida av ett mynt, han är ju otroligt vass offensivt också med sina snabba händer (eller egentligen sinnessjuka timing)..

sånt jävla gnäll hela tiden att jag blir trött.[/quote]

Håller med dig om PBF talang ,har aldrig heller sett någon med den timingen o precisa kontra slagen ,fenomenal boxnings känsla.

Förstår inte vad du menar med att alla älskar underdogs? Kanske jag håller med dig när det kommer till just PBF ,och det e ju just pga av allt snack och attityd som han kör med,,,,ganska naturligt att vilja se en sån kille få käften stängd! iallafall tycker jag det. Så det gnället hittar du på de flesta boxnings forum

Annars så tycker jag att 99% håller på favoriten ,som när tex Tyson boxades som bara svenska folket vet är en boxare som slog hårt ,var alltid favoriten. Helgens fight med Pac som favorit Mot Hatton ,trinidad mot hopkins etc. det finns massvis med fighter där favoriten hejas fram.

Eller tänkte du just på Floyd så håller jag med dig!
Citera
2009-05-05, 13:34
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pacquiao
Håller med dig om PBF talang ,har aldrig heller sett någon med den timingen o precisa kontra slagen ,fenomenal boxnings känsla.

Förstår inte vad du menar med att alla älskar underdogs? Kanske jag håller med dig när det kommer till just PBF ,och det e ju just pga av allt snack och attityd som han kör med,,,,ganska naturligt att vilja se en sån kille få käften stängd! iallafall tycker jag det. Så det gnället hittar du på de flesta boxnings forum

Annars så tycker jag att 99% håller på favoriten ,som när tex Tyson boxades som bara svenska folket vet är en boxare som slog hårt ,var alltid favoriten. Helgens fight med Pac som favorit Mot Hatton ,trinidad mot hopkins etc. det finns massvis med fighter där favoriten hejas fram.

Eller tänkte du just på Floyd så håller jag med dig!

om man känner till tysons förflutna så var han i allra högsta grad en underdog, iaf om man ser till hans liv.

vilket egentligen är det enda som spelar nån som helst roll..
Citera
2009-05-05, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
om man känner till tysons förflutna så var han i allra högsta grad en underdog, iaf om man ser till hans liv.

vilket egentligen är det enda som spelar nån som helst roll..

Att han inte hade oddsen på sin sida växa upp i brownswille NY så nej ,men jag tänker på hans glans dagar innan fängelse o all skit som kom långt efter. menar när han var mycket populär ung kille när cus dàmto teddy atlas o Rooney hade honom. hela NY och till slut globalt. kom för hans skull ,o se KO som nästan var garanterad vid den tiden. Efter Rooney lämnade tyson o King tog över fter spinks fighten så utvecklades han aldrig mera. han var aldrig en bad guy tills KING o sk. kompisar talade om för hab dagligen att alla vita var efter hans pengar osv plus att vara the baddest man on the planet ,leva upp till det o igentligen inte vilja......nu gled jag iväg på lite nostalgi tripp........men du försrår vad jag menar.
Citera
2009-05-05, 14:29
Medlem
o.0s avatar
Floyd Joy Mayweather, Jr. vs Manny Pacquiao 2009-07-18 Las Vegas, NV 143lb catch weight fight.

Nu kanske man får se Floyd Mayweather's första förlust (=
Senast redigerad av o.0 2009-05-05 kl. 14:32.
Citera
2009-05-05, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av o.0
Floyd Joy Mayweather, Jr. vs Manny Pacquiao 2009-07-18 Las Vegas, NV 143lb catch weight fight.

Det e väl den alla väntar på ,det blir 2009 SUPER FIGHT.
Hoppas vekligen den blir av ,de 2 bästa mot varann så det skall vara ,så håller vi boxningen vid liv
Citera
2009-05-05, 15:17
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o.0

Var det inte Floyd vs Marquez den 18 Juli?
Har dom ändrat sig??
Vart hittar ni uppgifterna på det?
Citera
2009-05-05, 16:18
Medlem
camejos avatar
Citat:
Att han inte hade oddsen på sin sida växa upp i brownswille NY så nej ,men jag tänker på hans glans dagar innan fängelse o all skit som kom långt efter. menar när han var mycket populär ung kille när cus dàmto teddy atlas o Rooney hade honom. hela NY och till slut globalt. kom för hans skull ,o se KO som nästan var garanterad vid den tiden. Efter Rooney lämnade tyson o King tog över fter spinks fighten så utvecklades han aldrig mera. han var aldrig en bad guy tills KING o sk. kompisar talade om för hab dagligen att alla vita var efter hans pengar osv plus att vara the baddest man on the planet ,leva upp till det o igentligen inte vilja......nu gled jag iväg på lite nostalgi tripp........men du försrår vad jag menar.

japp, visst förstår jag vad du menar. ibland nostalgitrippar jag själv
Citera
2009-05-05, 17:26
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
riktigt bra turnering där ,bara som du sa pacman e lite för lätt ,140 passar han bäst gentemot dom andra 147 inga problem ,men de brukar lösa sig med lite pengar

Liten hand speed för er:

http://www.youtube.com/watch?v=v5sjBStWnbk&feature=related
Wow det är det snabbaste jag sett. Om det är på riktigt så är jag mycket imponerad.
Citera
2009-05-05, 17:28
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Du lilla fjortis använder man LOL som du gör så kan du inte vara gammal ,säkert inte bott i staterna o följt fighter analyser via ESPN besökt Vegas på fighter och etc som har med boxnings historia att göra. Det e ju pga av PBF som folk inte längre ville brtala för PPV för han springer
Fick min TYSON dokumentär idag 2008 av james toback så har fått min dos riktig boxning så oroa dig inte...

så lillen bara fortsätta njuta :http://www.youtube.com/watch?v=Gz4s1DPu01k
Tyson dokumentär? Var det några träningsklipp som inte redan figurerar på youtube?
Citera
2009-05-05, 17:36
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmbali
Var det inte Floyd vs Marquez den 18 Juli?
Har dom ändrat sig??
Vart hittar ni uppgifterna på det?
JMM mot Mayweather får jag det till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in