2015-01-22, 22:13
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3

Och sen angående Mayweather-Pacquiao som challis briljant summerade så verkar det inte båda gott. Som det verkar i media är det Pacman som vill ha fighten, många skulle argumentera att han o Bob Arum gör det här för att verka som good guys men sånt här är svårt att veta exakt vad som händer bakom kulisserna. Det är dock ingen tvekan att Mayweather inte ser bra ut i den här situationen, ni som hängt här på forumet ett tag vet att jag är ett fan av Mayweather men på senare tid har jag varit besviken. Det känns onekligen som att han helt enkelt inte vill ta risken nu när han är så nära slutet av sin karriär. Jag hoppas jag har fel och att fighten görs! Men tänker man vem Mayweather kan möta ser jag två bra motståndare, Pac eller Golovkin. Den sistnämnda kommer aldrig hända så det är den första kvar. Ingen vill se Garcia, Khan eller Cotto 2. Det är obegripligt hur den här fighten inte kan ske med pengarna som kan tjänas. En skamfläck för boxningen om det inte händer.

Skulle nästan vara intressant att se PPV-siffrorna för en match han skulle gå om det inte blir mot Pacquiao. Det börjar ju bli mycket snack om att bojkotta May om det inte blir mot Pacman osv. Men man vet ju inte hur det ligger till bakom kulisserna. Däremot verkar det nästan stå utom allt rimligt tvivel att det är Floyd som inte vill få fighten att hända. Speciellt efter kommentarerna om att han skulle ge sin farsa sparken om han inte slutade kommentera uppgifterna om Pacquiao. Löjligt egentligen, hur kan detta inte hända? Bryr inte Mayweather sig om att detta kommer för evigt vara en skamfläck på hans resumé och att han omöjligt kommer kunna vara känd enbart för sina otroligt boxningsskills, utan lika känd för att vara killen som duckade Pacman in i det sista. Hur rättvist, eller hur mycket hans fel det var att fighten aldrig gick igenom, så är det nog på det viset han kommer bli ihågkommen. Konstigt egentligen, är rätt säker på att Money May skulle ta hem fighten om den hände.
Det blev en väldigt pro-Pacquiao-post detta, och det var egentligen inte meningen. Är nog ett större fan av Floyd än av Pacquiao egentligen, men det är nog frustrationen som talar. Nu när det verkligen verkade som att det skulle hända, så känns det som att man tar 20 steg bakåt i och med kommentarerna från tidigare i veckan. Suck.

Vet inte om ni sett, men en ganska kul reklam Manny gjorde för Foot Locker https://www.youtube.com/watch?v=wS8WJ6Lz1AU

Förresten. Någon som snappat upp att Broner blev erbjuden ett kontrakt värt 40 miljoner dollar av Jay-Z's bolag, men tackade nej och bad honom suga elefantballe eller nåt? Senare fick han gå ut och göra en pudel. Haha, den snubben alltså.
Citera
2015-01-23, 00:28
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Wilder-Fury borde dra ordentligt.
Citera
2015-01-23, 04:04
Medlem
nickoruts avatar
Just nu spretar Floyd-Pac ryktena åt alla möjliga håll men ddt verkar som vi för svar inom nån vecka.

Jag tror på pac-Floyd 2 maj. JG kan inte se hur Floyd ska kunna undvika den fighten. Floyd kommer dra rekordlåga PPV-siffror oavsett vem han möter om det inte är Paquiao och boxningsvärlden kommer klassa Floyd som irrelevant och hans p4p-ranking kommer dyka om inte fighten blir av nu. Han har redan förstört sitt legacy som kunde varit top 10 GOAT om han tagit rätt steg i karriären sen Cotto-fighten men om han dodgear Pacman nu så ska han inte ens ses som erans bästa fighter utan där ligger Paquiao före med sina fighter i de lägre viktklasserna. Visst, Paquiao torskade några fighter men det är ju helt patetiskt om Floyd följer upp Maidana x 2 med Cotto 2.

Fan vad jag längtar tills de båda lägger av bara för att kunna gp vidare. Vi har ju ändå en tungviktsdivision som kpmmer vara intressant så fort klitjko går i pension, vi har Lomaschenko, Rigo, ward som kommer tillbaks (väl?) snart, vi har GGG och Thurman och Canelo och Crawford. Ändå sitter vi o tragglar den här jävla fighten som efter 36 minuters boxning förmodligen kommer generera i en axelryckning efter någon månads tid.

Tänk om boxningen hade en enda riktigt erkänd organisation som UFC där bälten fortfarande var vad det handlade om...
Citera
2015-01-23, 16:30
Medlem
EnglishJohnnys avatar
Vad tror ni om Alvarado vs Rios?
Citera
2015-01-23, 16:33
Medlem
EnglishJohnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Wilder-Fury borde dra ordentligt.
Absolut. Och där tror jag på Fury. Han kommer klämma till den långe spillivinken och fulboxa.
Citera
2015-01-23, 21:40
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palehead
Att Deontay Wilder slår hårt är det emellertid ingen tvekan om.
Håller helt med dig, men frågan är väl hur hårt han slår, har suttit och analyserat honom litegrann och visst har han bra explosivitet i slagen kombinerat med sin tyngd, längd och räckvidd.

Men om man bara kollar till faktisk slagkraft tror jag ändå Wladimir är snäppet vassare. Också han Atletisk med snarlik längd och räckvidd, men betydligt tyngre - vilket är den avgörande faktorn för mig. Då är ju frågan varför Deontay tycks ha så sjukt hårda slag trots att han bara väger in på låga 220 pounds...

Många av högersläggorna han slänger iväg tycks t.o.m. träffa hårdare än Klitschkos dito, vilket kan kännas lite märkligt. Men kollar man rent tekniskt så slår Wladimir oftast högern rakare medan Deontay mera svingar in dem från sidan - och där har vi den tydliga avvikelsen - vinkeln på slaget. En hakspets t.ex. är som mest skör från just sidan, och får man in den vinkeln är det förödande för motståndaren även om han besitter en granithaka.

Fördelen att slå rakt är att det går aningen snabbare och är lite mera "safe" mot kontring. Klitschko vill boxas säkert medan Deontay hittills förlitat sig på sin fysik att komma undan med, vilket också gått väldigt bra hittills.

En annan sak jag noterade var att Deontay - nu i senaste fighten - även han också slog rakare högrar! Kan vara en av anledningarna att Stiverne inte gick ner. Men "safety first" som man brukar säga, klokt av Wilder.

Kollar man Klitschko-Pulev så ser man att Pulev tog en jädra massa stryk och faktiskt klarade av några av Wladimirs raka högrar vilket var mycket starkt av honom, men västerkroken är en helt annan sak... fruktansvärd vinkel men även den; massvis med kraft bakom - ifall man behärskar tekniken.

Misstänker att Wilder kommer fortsätta utveckla sin arsenal och variera slagen mer framöver. Men hans överhandshöger kommer även fortsättningsvis vara fullt lika lång och äckligt snabb. Lär han sig sedan att bemästra en lika bra vänsterkrok kommer han kunna hota från alla vinklar och bli riktigt, riktigt farlig; då speeden - vilken han bevisligen redan besitter - är den viktigaste egenskapen bakom det slaget.
Citera
2015-01-24, 05:18
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Löjligt egentligen, hur kan detta inte hända? Bryr inte Mayweather sig om att detta kommer för evigt vara en skamfläck på hans resumé och att han omöjligt kommer kunna vara känd enbart för sina otroligt boxningsskills, utan lika känd för att vara killen som duckade Pacman in i det sista. Hur rättvist, eller hur mycket hans fel det var att fighten aldrig gick igenom, så är det nog på det viset han kommer bli ihågkommen. Konstigt egentligen, är rätt säker på att Money May skulle ta hem fighten om den hände.
Det är väldigt väldigt konstigt. Som du säger, för det första, vill han bli ihågkommen för att han duckat Pacquiao för resten av sin karriär? Han har haft en otrolig karriär med otroliga bedrifter men det kommer hamna i skymundan av hans beslut av att undvika Pacman. Var han än går kommer han bli påmind av det, när han går på basketmatcher, har intervjuer etc etc. Folk kommer skrika "Fight Pacquiao!" var han än går. För det andra, det här är väl mer en personlig grej, men jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag visste att jag inte hade försökt gå så högt jag kunde om jag hade sån talang. Han måste leva med den frågan hela sitt liv. Men för honom verkar det som att rädslan att förlora mot Pacman är alldeles för stor, jag tror inte det skulle förstöra hans karriär särskilt mycket om han förlorade speciellt inte om det är en jämn fight. Pengarna torde ju vara tillräckligt för att dämpa den besvikelsen ändå.

Boxningen kommer alltid ihåg folk som tog svåra fighter och hade de här legendariska fighterna. Hagler-Hearns. Ali-Frazier osv osv. Undefeated betyder ingenting om man inte tar sig an alla utmaningar.

Nåväl, gjorde lite snabb research. De senaste fighterna han haft i maj har bekräftats i slutet av januari fram till mitten av februari ungefär, så det finns tid kvar.

Canelo-Kirkland klar. Kul, explosiv fight. Låter kanske konstigt men ser mer framemot den här fighten än Canelo-Cotto. Gillar matchningen, Kirkland kommer ge honom ett helvete inledningsvis.
Citera
2015-01-24, 17:39
Medlem
challiss avatar
Men det går liksom inte. Kan ni ens föreställa er reaktionerna om Floyd - Cotto eller Floyd - Khan skulle bli announcat? Vad ska han säga till alla som frågar honom varför Pacquiao-fighten inte blev gjord? Han KAN inte undvika denna fight. Det finns liksom inga ursäkter kvar. Tidigare har jag inte beskyllt Floyd för att fighten inte gått igenom. Tidigare gånger var det tydligt att också Pacman satte käppar i hjulet för matchen. Bland annat hela diskussionen med dopingtesterna och allt vad det är. Nu senast däremot har det först varit att Pacquiao inte förtjänade fighten. Sen slog han Bradley, då var det att han behövde pengarna. Efter det sa Pacman att han kan fightas gratis, då ville Floyd inte fightas gratis, och resten vet ni ju.

Som sagt; Jag beskyller inte Floyd för att fighten inte gick igenom första gången. Däremot är det parodiskt att denna video är 52 minuter lång, och består bara av anledningar till varför han inte ska ta fighten mot Pacquiao: https://www.youtube.com/watch?v=UkigEfHmzh0

Låt oss hoppas för alla oss boxningsfans att denna fight blir av.

Alvarado - Rios i helgen. Visst vinner väl Rios? Alvarado har fått stryk övertygande två matcher i rad. Vet inte vad han har för management, men inte fan verkar de bry sig mycket om honom iallafall. Sätter in honom mot Marquez direkt efter förlusten mot Provodnikov. Alvarado är inte vad han tidigare varit, Rios såg inte bra ut senast, men han kommer iallafall från en (nåja) vinst. Jag säger Rios KO/TKO 8. Vad tror ni?
Citera
2015-01-25, 02:20
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Men det går liksom inte. Kan ni ens föreställa er reaktionerna om Floyd - Cotto eller Floyd - Khan skulle bli announcat? Vad ska han säga till alla som frågar honom varför Pacquiao-fighten inte blev gjord? Han KAN inte undvika denna fight. Det finns liksom inga ursäkter kvar. Tidigare har jag inte beskyllt Floyd för att fighten inte gått igenom. Tidigare gånger var det tydligt att också Pacman satte käppar i hjulet för matchen. Bland annat hela diskussionen med dopingtesterna och allt vad det är. Nu senast däremot har det först varit att Pacquiao inte förtjänade fighten. Sen slog han Bradley, då var det att han behövde pengarna. Efter det sa Pacman att han kan fightas gratis, då ville Floyd inte fightas gratis, och resten vet ni ju.

Som sagt; Jag beskyller inte Floyd för att fighten inte gick igenom första gången. Däremot är det parodiskt att denna video är 52 minuter lång, och består bara av anledningar till varför han inte ska ta fighten mot Pacquiao: https://www.youtube.com/watch?v=UkigEfHmzh0

Låt oss hoppas för alla oss boxningsfans att denna fight blir av.

Alvarado - Rios i helgen. Visst vinner väl Rios? Alvarado har fått stryk övertygande två matcher i rad. Vet inte vad han har för management, men inte fan verkar de bry sig mycket om honom iallafall. Sätter in honom mot Marquez direkt efter förlusten mot Provodnikov. Alvarado är inte vad han tidigare varit, Rios såg inte bra ut senast, men han kommer iallafall från en (nåja) vinst. Jag säger Rios KO/TKO 8. Vad tror ni?

Sjuk video med Floyd. Jag börjar mer och mer luta åt att Floyd duckar och hela tiden har duckat Pacman än, som jag tidigare trott, två stora egon kan inte komma överens för båda vill bestämma.

Mem håller med. Fighten kan inte längre undvikas och den kommer vara oerhört intressant även om det kanske inte längre är p4p ettan mot tvåan.

Jag tror Rios torskar inatt. Tycker han känns mer slut än Alvarado.
Citera
2015-01-25, 08:17
Medlem
EnglishJohnnys avatar
Jäklar vad Rios bombade på. Skön vinst för honom.
Citera
2015-01-28, 12:22
Medlem
Illmatics avatar
Manny och Floyd diskuterar ansikte mot ansikte på en basketmatch. Är de på gång på riktigt? Kanske annonserar fighten på Superbowl?

https://www.youtube.com/watch?v=vJuzCRLLIKs
Citera
2015-01-28, 21:59
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
Manny och Floyd diskuterar ansikte mot ansikte på en basketmatch. Är de på gång på riktigt? Kanske annonserar fighten på Superbowl?

https://www.youtube.com/watch?v=vJuzCRLLIKs
När den väl kommer bli av så är det en grym fight upplägg ett måste sitta vaken på natten och se den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in