2008-10-27, 15:14
Medlem
Harry Bombers avatar
Såg Kessler vs Haussler idag. Dom var i helt olika dimensioner. Varför är Kessler inte kommersiellt gångbar i USA?
Citera
2008-10-27, 15:44
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry Bomber
Såg Kessler vs Haussler idag. Dom var i helt olika dimensioner. Varför är Kessler inte kommersiellt gångbar i USA?
För att han inte är amerikan,psykopat,flashig eller tillhör någon av de stora folkgrupperna i usa. (latinamerikan, irländare, italienare, polack etc etc)
Citera
2008-10-27, 15:46
Medlem
fugus avatar
Plus det faktum att han faktiskt fick stryk av Calzaghe som inte ens han får sånt överdrivet intresse i staterna.
Citera
2008-10-27, 22:30
Medlem
schabo-labos avatar
Bra tänkt där Fugu.

Vad tror ni om Sturm vs Sylvester till helgen? Tror ni man kan följa på webben? Hoppas det, jobbar natt så har jag tur kan man glutta lite på jobbet.
Citera
2008-10-27, 23:42
Medlem
fugus avatar
Osäker på Sylvester vs Sturm. Den känns poänglös på något sätt då ingen av dem kan hota Pavlik eller Abraham iallafall. Sturm har ju blivit rejält överskattad efter sin insats mot en väldigt fet och otränad De La Hoya.
Ska erkännas att jag har dålig koll på bägge fighters då deras stil helt enkelt inte intresserar mig och mellanvikten är extremt urholkad just nu. Hoppas väl lite på Sylvester rent spontant.

Något som däremot känns mer intressant för mig är vem W Klitschko ska fightas mot i december nu när povetkin gått och skadat sig. Enligt utsago förhandlar dem med flera topp10 rankade fighters. Vem hoppas vi på?
Chagaev kan vi nog räkna bort helt. Inte skulle han riskera en WBA-titel med såpass kort varsel.
Vitaly går givetvis bort, likväl sönderslagna S.Peter och JC Gomez då han har en plats som försteutmanare hos WBC. Valuev och Ruiz har nog fightats för tätt inpå. Dimitrenko har en fight i november, likaså Chris Arreola. Jag kan inte spontant komma på en enda vettig fight han kan få. Golota?
Citera
2008-10-28, 00:42
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Vad tycker ni förresten om De La Hoya vs Paquiao? Själv är jag tveksam om Paquiao kommer klara viktskillnaden. De La Hoya är ju trots allt numera en naturlig lätt mellanviktare.

Jag ser hellre Oscar ta sig an någon av de bästa i weltervikt istället för den här fighten som handlar mest om pengar. Den här matchen är gångbar rent kommersiellt. Det är redan slutsålt och det kommer bli ett stort jppo. Det är en skön match för Oscar. Han kommer tjäna massor med pengar där han möter Paquiao som ju egentligen inte ska ha en chans. Allt hänger iofs på hur mycket Oscar har kvar, men Oscar är för stor och stark och bör vinna matchen enkelt på knock.

Om Oscar boxar vidare vill jag att han möter topp boxarna i weltervikt så man får se om Oscar fortfarande har något att säga till om. Tex....Margarito, Williams, Cotto, Clottey eller kanske Berto.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2008-10-28 kl. 00:44.
Citera
2008-10-28, 14:22
Medlem
schabo-labos avatar
Skulle inte Strum eller Sylvester kunna hota Pavlik? Jodå, det tror jag.

Enligt den här länken är Haye väldigt sugen på nån av K bröderna, och de verkar intresserade såvida H kör över Barrett. Ser ni hur han lindat hävarna, det är inte dåligt med tyg på dem..

Jag tycker Arreola verkar vass, men tyvärr räcker det nog inte mot K-bröderna. Däremot vore en match Valuev-Klitschko väldigt intressnat.
Citera
2008-10-28, 14:38
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Skulle inte Strum eller Sylvester kunna hota Pavlik? Jodå, det tror jag.

Enligt den här länken är Haye väldigt sugen på nån av K bröderna, och de verkar intresserade såvida H kör över Barrett. Ser ni hur han lindat hävarna, det är inte dåligt med tyg på dem..

Jag tycker Arreola verkar vass, men tyvärr räcker det nog inte mot K-bröderna. Däremot vore en match Valuev-Klitschko väldigt intressnat.
Äh, sturm, vad har han uträttat? Tycker hans fighter mot en GAMMAL och AVDANKAD castillejo och långtifrån spektakulär Randy Griffin har visat allt som behövs om honom. Han är en duktig rättfram fighter helt klart. Typiskt tysk stil som inte kommer räcka mot vare sig Pavlik eller Abraham. Dem är helt enkelt bättre än honom på allt han är bra på.

Sylvester ska erkännas att jag inte sett mycket av alls så får väl hoppas att han kör över Sturm.

Haye är såklart en intressant fighter. Han har dock mycket att bevisa i tungvikten innan han har en legitim claim på någon titelfight.
Problemet är inte att det saknas potentiella hot inom tungvikten, det är snarare hurfan Wladimir ska hitta en motståndare av toppkaliber till i december. Alla är ju uppbokade eller ointressanta.
Senast redigerad av fugu 2008-10-28 kl. 14:42.
Citera
2008-10-28, 18:02
Medlem
fugus avatar
Citat:
Maskaev: I'll step in for Povetkin!
By Matt Richardson
After hearing that Alexander Povetkin pulled out and that current WBO/IBF heavyweight champion Wladimir Klitschko is looking for a new opponent for his next fight on December 13th, former WBC champion Oleg Maskaev said he'd be interested in the opportunity. Team Maskaev, however, expressed concern on Monday that they could be bypassed for the title shot by the man Maskaev knocked out twice, the second time for the title, former champ Hasim Rahman. The current IBF rankings include Povetkin at number one, Alexander Dimetrenko, who has a scheduled fight, at three (two is vacant), Rahman at four, recent Klitschko victim Sultan Ibragimov at five and Maskaev at six. "How is Rahman higher than Maskaev," asked Maskaev manager Fred Kesch. "Oleg knocked him out twice! Oleg has only lost one fight in 6 years, he just fought in front of over 100,000 people on Red Square in Moscow soundly beating Robert Hawkins. Zuri Lawrence, who gave Rahman life and death is one of our sparring partners. What has Rahman been doing lately? It seems absolutely absurd that Rahman gets to fight ahead of Maskaev. Oleg stopped Vitali when they were both amateur stars so Oleg and Wladimir is the perfect follow-up." No official decision has been made yet for a Klitschko opponent, though the champion has confirmed that he will go ahead with a fight on that date.
Usch och tvi vilken trist jävla matchup isåfall.

Visserligen har en bra kraft i nävarna, och Wladimir har en allt annat än skottsäker haka. Kanske inte vore så tokigt iallafall.
Senast redigerad av fugu 2008-10-28 kl. 18:04.
Citera
2008-10-28, 18:12
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Usch och tvi vilken trist jävla matchup isåfall.

Visserligen har en bra kraft i nävarna, och Wladimir har en allt annat än skottsäker haka. Kanske inte vore så tokigt iallafall.
Tycker Maskaev är så tråkig, har svårt för honom. Hoppas de hittar nån annan intressant kandidat.
Citera
2008-10-29, 01:44
Medlem
nefrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry Bomber

För att han inte går fights i USA och för att hans promoter är Mogens Palle.
Citera
2008-10-30, 12:59
Medlem
schabo-labos avatar
Vad tror ni om Dimitrenko´s chanser att nå toppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in