2013-12-16, 19:28
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Tycker nästan synd om Broner nu, hoppas han repar sig och kommer tillbaka. Han är trots sin löjliga jargong en duktig boxare som har varit kul att titta på.

Hans twitter- och instagramkonton är överflödade med massa hån. Ett litet axplock:

https://pbs.twimg.com/media/BbjCVsEIIAAAKF9.jpg

https://pbs.twimg.com/media/BbgYu1GCQAAprMX.jpg

https://pbs.twimg.com/media/BbicTjKCcAAHYXI.jpg

Ska erkänna att jag garvade högt åt den sista, men ändå.

Broner borde ta en tune-up fight, droppa ner en viktklass och köra 140, det finns bra matchups för honom där. Skulle vara kul att se honom mot någon som typ Rios eller Alvarado. Han borde överge shoulder-rollen och inse att han inte har fotarbetet för att använda den. Det går inte att rulla om man bara backar rakt bakåt. Hans självförtroende är nog ganska kasst just nu också, så det skulle nog vara bra att ta en lite enklare fight för att bygga upp det. Framförallt måste han lära sig att slå fler slag. Maidana slog fler än dubbelt så många, han höll också på att torska ett decision mot Malignaggi enbart pga hans oförmåga att slå mycket.

För övrigt. Maidana visade gameplanen man måste ha för att slå Mayweather, det är så man ska göra. Däremot tvivlar jag på att någon lyckas. Blanda in den slag-ration med lite mer kvickhet och du har en riktigt spännande fight.

Vad tror vi för Maidana nu då? Folk börjar skrika om Mayweather som vanligt, men jag tror det finns andra intressanta match ups för honom. Garcia? Pacquiao? Den senare av dem två skulle bli en sjuuuuuk fight.

Förresten har Floyd börjat snacka skit om Pacman i pressen igen. Nu säger han att han inte tänker fightas mot Pacquiao för att han är pank. Det känns verkligen som han duckar Pacman, men jag vet ju inte. Pacquiao har ju gått med på nästan alla Floyds krav nu, och då säger han att han bara vill ha pengar, men det borde ju verkligen inte vara ett problem för Floyd?

Jag tycker också Broner borde droppa ner till 140 men jag tror inte han kommer göra det utan tt han kommer försöka vinna nästa fight på 147 och säga att han inte var föreberedd mot Maidana typ. Jag tror också han skulle reparera en del av skadorna på hans karriär om han lyckas men gör han misstaget att vilja möta Maidana direkt så blir han knockad igen för Broners försvar håller ju helt enkelt inte, framförallt inte hans konstiga kombination av att slå extremt lite men ändå inte skydda sig. Jag är osäker på om Broner någonsin kommer ta sig upp i topp 5 p4p-snacket, något ajg var helt övertygad om för ett år sedan.

Maidana var grym som vanligt. Den mannen har skänkt mig så mycket glädje att jag verkligen unnar honom att få försvara bältet några fighter men jag kan tänka mig att Bradley eller Pacman kommer komma och ta bältet snart. Men som du sa så vore Maidana-Pacman en dröm. Jag tror den kan bli av också för rent stilmässigt lär Pacman gilla vad han ser.

Thurman imponerade stort på mig. Karass är en tuff motståndare och jag tycker det var ett rejält kliv i klass för Thurman men han såg riktigt förberedd ut och följde sin plan och stoppade ju till och med Karass. Problemet för Thurman är ju dock att han blir träffad alldeles för mycket. Jag tycker Thurman ska hålla sig borta från Maidana i ett år i alla fall även om jag tror att Thurman kommer kliva upp ytterligare i klass innan dess. Men jag skulle hellre se Thurman mot Broner i sånt fall. Eller vill och vill, jag tror Maidana-Thurman skulle vara en grym fight också men jag gillar Thurman och ser gärna att han går några till fighter först.

Angående ständigt aktuella Pacman-Floyd så har jag viss förståelse för att Floyd tycker att nu när han har trumf på hand så finns ingen anledning att "ge" pacman en lukrativ fight. Hela soppan är förstås patetisk men jag tycker tiden för fighten är förbi nu så jag blir inte så upprörd längre. Självklart skulle jag kolla fighten och den skulle säkert göra en del för Floyds legacy även nu men ajg tycker att Pacman har tappat så pass mycket att det är inte rättvist mot Pacman att köra fighten nu. Jag tror Floyd kommer möta Khan trots allt. Det är en hemsk match up men jag tror det blir så. Vem ska han annars möta? Bradley? Gäsp.
Citera
2013-12-16, 21:33
Medlem
tatans avatar
Jag tror inte man kan hitta lättare motstånd en just Maidana för Mayweather jag har haft Maidana som en av mina favorit boxare sen han mötte Ortiz men va fan Mayweather
det skulle vara en miss match liknande Gatti eller Corrales
tyvärr hur mycket man en vill att det ska vara just en badass som Maidana som skulle knocka May men det har vi ju sett förr hur det går.

Det var för övrigt en riktigt bra start på söndagen att se det arroganta halvmongot få styk.
Citera
2013-12-16, 23:39
Medlem
nickoruts avatar
Vitali Klitchko ger upp sitt bälte så nu är förmodligen karriären över. Jag tror brorsan snart följer. Jag vet inte om ni har koll på Ukrainaläget just nu men Klitchko är en hjälte där som ledare för oppositionen och om protesterna fortsätter och Janukovitj tvingas bort så blir förmodligen klitchko president eller premiärminister. Även Wladmir är politiskt aktiv, om än inte lika mycket, och kommer säkerligen spela en roll i det hela också.
Citera
2013-12-17, 01:35
Medlem
Godzilla3s avatar
Angående Pac-May så har jag personligen alltid sett Bob Arum som problemet, inte så mycket boxarna. Från hans löjliga uttalanden om att bygga en ny arena för att fighten skulle ske till att han är skyldig Mayweather pengar från när han var Mays promoter (oavsett så verkar det finnas ett missnöje med fighters som lämnar TopRank). På tal om det, såg nyligen Judah-Mayweather och på presskonferensen där jämförde Arum honom med Muhammad Ali, åsikter ändras fort i boxning. Men i alla fall, varför skulle Mayweather göra business med någon som är skyldig honom cash? När Cotto lämnade TopRank skedde fighten med Mayweather direkt. Nu tror jag fighten är mer trolig att ske än förut i och med Pacmans tapp i dragningskraft, om Arum o King jobbade tillsammans i Mayweather Judah-fighten är det väl inte helt otänkbart att vi kan se ett samarbete mellan TopRank o Golden Boy.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-12-17 kl. 02:12.
Citera
2013-12-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Angående Pac-May så har jag personligen alltid sett Bob Arum som problemet, inte så mycket boxarna. Från hans löjliga uttalanden om att bygga en ny arena för att fighten skulle ske till att han är skyldig Mayweather pengar från när han var Mays promoter (oavsett så verkar det finnas ett missnöje med fighters som lämnar TopRank). På tal om det, såg nyligen Judah-Mayweather och på presskonferensen där jämförde Arum honom med Muhammad Ali, åsikter ändras fort i boxning. Men i alla fall, varför skulle Mayweather göra business med någon som är skyldig honom cash? När Cotto lämnade TopRank skedde fighten med Mayweather direkt. Nu tror jag fighten är mer trolig att ske än förut i och med Pacmans tapp i dragningskraft, om Arum o King jobbade tillsammans i Mayweather Judah-fighten är det väl inte helt otänkbart att vi kan se ett samarbete mellan TopRank o Golden Boy.

Är väl inte konstigt att Arum's åsikter ändras. Han har ingen anledning att fortsätta "praisa" en fighter som bytt promotion.

Glöm Pac - May, nu kanske vi får se Mayweather - Khan. En Khan som bara blivit sämre sen han började träna med Virgil Hunter. Stilen passar helt enkelt inte Khan, jag hade hellre sett den super offensiva Khan under Freddie Roach vs Mayweather.
Citera
2013-12-18, 18:00
Medlem
Illmatics avatar
Oväntat att Floyd inte vill försvara WBC-bältet mot Pac-Man.

“Everybody’s talking about the title he’s the mandatory. He can have the belt! A belt don’t make me. A belt doesn’t define Floyd Mayweather.”

http://www.boxingnews24.com/2013/12/floyd-mayweather-jr-manny-pacquiao-can-have-the-belt/#more-167464
Citera
2013-12-18, 19:40
Bannlyst
Riktigt fin överkörning av Maidana över broner i helgen. Broner hade inget att sätt emot ,näste Floyd som många säger jag så han försök till "shoulder roll" som försvar men stillastående så ser man hur det gick....samt maidana gjorde det perfekt Han hade inga höga tankar om Broner utan bara gå för att krossa honom ,o planen att pressa och slugga ut med han funka perfekt. Mycket underhållande o Broner får nog välja karriär snabbt om han vill hänga kvar. in the fight game........
Citera
2013-12-18, 19:42
Bannlyst
Allt prat om vem mayweather skall möta finns bara en och det är manny ,allt annat e irrelevant ,jävla promotors ,ge oss fighten alla väntat på..........detta skulle skett för 2 år sen.
Citera
2013-12-19, 17:34
Medlem
Stor utredning kring Maidana då han misstänks för fusk... vad tror ni ?
http://www.ibtimes.com/did-marcos-maidana-cheat-against-adrien-broner-texas-boxing-commission-investigates-cheating-1514412 Klipp FINNS
Citera
2013-12-19, 17:46
Medlem
lukashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbauer3
http://www.ibtimes.com/did-marcos-maidana-cheat-against-adrien-broner-texas-boxing-commission-investigates-cheating-1514412 Klipp FINNS
Inte en chans att han drar i sig piller UNDER matchen. Never, det är endast bomull för att stoppa blödningar, inget annat. Sen att kärringsiten TMZ lyfter detta som en nyhet gör ju att det blir en ickenyhet.
Citera
2013-12-19, 18:12
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbauer3

Här finns en förklaring: http://www.fighthype.com/news/article15810.html
Citera
2013-12-19, 19:44
Medlem
Illmatics avatar
Ser ut som Floyd kommer att slåss mot Amir Khan. Vad tycker ni om detta?

http://www.boxingnews24.com/2013/12/khan-the-announcements-next-month/

En annan fråga.

Vem tror ni hade haft bäst chans mot Floyd av:

*Manny
*Lara
*Golovkin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem