2013-09-15, 22:12
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Är inget större fan av boxning men brukar kolla erik skoglunds fighter. Känns som grabben har ordentlig potential. Hur långt tror ni han har till absoluta toppen?
Citera
2013-09-16, 15:09
Medlem
tom-joness avatar
Så har då även en gubbe som jag sett fighten. Kul att för en gångs skull vara i Sverige när det är storfight, men jag valde ändå bort TV10 sändningen. Med en 2-åring och en 12-åring i huset så får man se till att sova när det går. Sen så ville jag ju höra Showtimes kommentatorer, det blir bäst så. Hur var 10ans sändning ni som såg den, mkt reklam va?
Kul också att man tippade rätt segrare för en gångs skull. Garcia var imponerande i en fight som inte riktigt levde upp till förväntningarna. Han boxar som en veteran. Det blir väl så om man sparrar i Philly år efter år. Mathysse var alldeles för enkelspårig och lätt att läsa av. Han skulle ha varierat sin attack de gånger han hade Garcia mot repen. Nu blev det samma varje gång, petade med vänsterjabb och laddade med högern. Sen när han släppte högern så hade ju Garcia redan duckat åt sin högra sida, alltså nådde inte Mathysses höger fram ordentligt. Som jag sa, man har överskattat Mathysse lite. Men han är alltid farlig med högern. Och som sagt, Garcia är grym på att slå mitt i sin motståndares combo. Där var han iskall.
Och Floyd dominerade, lite enklare än vad jag trodde men ändå. Denna fighten kom som sagt lite tidigt för Canelo men det var en bra lektion som han kan ha mkt nytta av framöver. Det såg ut som han kroknade i 9e, det blev bara armslag från honom där men jag tyckte han höll kondisen hyfsat tiden ut. Där han brister är i fotarbetet. Floyd hade grym timing och träffsäkerhet. Inget oväntat där. Han börjar väl närma sig top 20 pound-4-pound genom tiderna, defensivt tycker jag redan han är bland de 5 bästa nånsin. I rena skills ligger han också högt på listan men han har missat/duckat för många fighters i deras prime för att kunna ligga högre på en riktig all-time p4p lista.
Citera
2013-09-16, 16:36
Medlem
Godzilla3s avatar
Bara jag som tyckte att Garcia - Matthysse faktiskt levde upp till förväntningarna? Tyckte personligen det var en suverän fight. Enda anledningen till att ingen blev stoppad var ju egentligen tack vare deras hakor. Jäklar vilka slag de tog emo, framförallt Matthysse. Tycker det blev ett krig sista halvan av fighten där Matthysse blev desperat i och med sitt uppsvullna öga. Bara slutet av tolfte ronden var värt det för mig.
Citera
2013-09-16, 17:10
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Bara jag som tyckte att Garcia - Matthysse faktiskt levde upp till förväntningarna? Tyckte personligen det var en suverän fight. Enda anledningen till att ingen blev stoppad var ju egentligen tack vare deras hakor. Jäklar vilka slag de tog emo, framförallt Matthysse. Tycker det blev ett krig sista halvan av fighten där Matthysse blev desperat i och med sitt uppsvullna öga. Bara slutet av tolfte ronden var värt det för mig.

Tyckte också det var en fantastisk fight. Jävlar vad snabbt hans öga stängdes dock. Tog typ 30 sek från att man märkte att det var svullet tills det var helt stängt. Varför använde hans hörna inte nedkylda järn? De satt och tryckte med tummarna istället. Tyckte det verkade skumt.
Citera
2013-09-16, 18:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Tyckte också det var en fantastisk fight. Jävlar vad snabbt hans öga stängdes dock. Tog typ 30 sek från att man märkte att det var svullet tills det var helt stängt. Varför använde hans hörna inte nedkylda järn? De satt och tryckte med tummarna istället. Tyckte det verkade skumt.
Helt ofattbart att de inte hade en sån där end swell ja, speciellt med tanke på att hans öga svullnade riktigt illa mot Harris också så de borde ha räknat med att det kunde ske igen. Påminde mig om Tyson - Douglas där Tysons corner försökte ta bort svullnaden med en ballong fylld med kallt vatten. Ödesdigert misstag från Matthysses corner helt klart.
Citera
2013-09-16, 18:45
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=E_iZ1gSZV64

Justin bieber och lil wayne.
Citera
2013-09-16, 18:52
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Helt ofattbart att de inte hade en sån där end swell ja, speciellt med tanke på att hans öga svullnade riktigt illa mot Harris också så de borde ha räknat med att det kunde ske igen. Påminde mig om Tyson - Douglas där Tysons corner försökte ta bort svullnaden med en ballong fylld med kallt vatten. Ödesdigert misstag från Matthysses corner helt klart.

Hahaha ja, det ser ju ännu löjligare ut. De står bara och säger "GO AFTER HIM MIKE" och trycker den där jävla ballongen i ansiktet på honom, haha.

Det verkar som att Maidana och Broner är bokade för den 14 december. Guerrero har gått ut och sagt att han vill ha vinnaren av den matchen. Det låter logiskt på ett sätt. Samtidigt som jag tycker att Guerrero kommer från en loss, så han kanske borde ta en tune-up match innan och få tillbaka lite självförtroende i och med att han blev skolad av Floyd. Tror ärligt talat Guerrero skulle vinna över både Maidana och Broner.

Vi har ett jävligt bra HBO card den 28 september med Chavez JR - Vera, Stevenson - Cloud och sist men absolut inte minst Fury - Haye.

Golovkin har signat för att gå en match mot Curtis Stevens, som jag ärligt ska säga att jag har noll koll på. Tittade lite närmre och verkade ju faktiskt ha en sämre meritlista än Macklin.

EDIT: Nu läser jag att det snackas om ett GBP/Showtime PPV med Maidana-Broner som main event den 9 november? Fattar nada. Kan Broner verkligen headlina en PPV?
Senast redigerad av challis 2013-09-16 kl. 18:56.
Citera
2013-09-16, 18:58
Medlem
tom-joness avatar
De hade ett enswell (kolla efter rond 7) men valde att använda fingrarna. De tyckte nog att de fick bättre tryck med tummen. Och det funkade ju ganska bra, iallafall för nån minut åt gången.
Har ni behövt använda enswell i ringen nån gång förresten? Den där lilla stålbiten är så kall så det är helt förjävligt. Fryser fan ner vaselinet så det blir helt segt.

Jag tyckte att fighten var bra såklart men kanske inte nån dunderfight. Det var så jävla dött på läktarn, det gjorde ju sitt till för att dra ner stämningen. Typiskt när det är storfight i Vegas, det fina folket som bara är där för att synas kommer bara till huvudfighten. Så här ska det låta vid fight (lyssna vid 1:30 min, gåshud): http://www.youtube.com/watch?v=jtO0gy_Kvx4

Tyson-Douglas, det var en kondom med vatten!

Showtime Stevens har en giftig vänster. En polare i Queens känner honom, ska höra om det finns nåt skvaller. http://www.youtube.com/watch?v=1ZEw7ibYSYQ
Senast redigerad av tom-jones 2013-09-16 kl. 19:02.
Citera
2013-09-16, 19:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
De hade ett enswell (kolla efter rond 7) men valde att använda fingrarna. De tyckte nog att de fick bättre tryck med tummen. Och det funkade ju ganska bra, iallafall för nån minut åt gången.
Har ni behövt använda enswell i ringen nån gång förresten? Den där lilla stålbiten är så kall så det är helt förjävligt. Fryser fan ner vaselinet så det blir helt segt.

Jag tyckte att fighten var bra såklart men kanske inte nån dunderfight. Det var så jävla dött på läktarn, det gjorde ju sitt till för att dra ner stämningen. Typiskt när det är storfight i Vegas, det fina folket som bara är där för att synas kommer bara till huvudfighten. Så här ska det låta vid fight (lyssna vid 1:30 min, gåshud): http://www.youtube.com/watch?v=jtO0gy_Kvx4

Tyson-Douglas, det var en kondom med vatten!

Showtime Stevens har en giftig vänster. En polare i Queens känner honom, ska höra om det finns nåt skvaller. http://www.youtube.com/watch?v=1ZEw7ibYSYQ
Aha skarpt noterat där tom-jones. Då tar jag tillbaka min kritik mot Matthysses corner. Trodde de gjorde så för att de inte hade en sån end swell.

Vem hade ni som vinnare i Molina - Smith? Riktigt sömnpiller, framförallt besviken på Ishe. Hade en knapp seger till Molina men inget att hänga i granen direkt.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-09-16 kl. 19:13.
Citera
2013-09-17, 17:21
Medlem
Lubrixs avatar
Vem tror ni mayweather kommer möta nästa gång? Är det stor chans att det bli Amir Khan?
Det är iallafall svårt att kunna se nån boxare besegra honom..
Senast redigerad av Lubrix 2013-09-17 kl. 17:29.
Citera
2013-09-17, 18:53
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Vem tror ni mayweather kommer möta nästa gång? Är det stor chans att det bli Amir Khan?
Det är iallafall svårt att kunna se nån boxare besegra honom..

Svårt att hitta trovärdiga motståndare nu. Det känns verkligen som att han rensat. Khan kan hända. Men han måste fast ta sig förbi Devon Alexander. Tror att vinnaren av den matchen kan möta Floyd i maj. Sedan blir det Garcia nästa september. Efter det vet jag inte. Eller så kanske det blir Garcia direkt i maj, men jag tror att Floyd är smart och låter Garcia gå en eller två matcher till för att få upp hans trovärdighet som motståndare lite mer. Broner har ju sagt att han aldrig tänker möta Floyd, så det lär ju inte hända. Om Bradley vinner mot Marquez kommer han nog få en chans, jag tror inte någon kommer vilja se Marquez - Mayweather II dock, och jag tror Floyd vet det också. Fast å andra sidan vet jag inte om någon vill se Bradley - Floyd heller.
Citera
2013-09-17, 20:44
Medlem
Dubbelfels avatar
Nu rankas Badou Jack 4:a av WBC. VM-match nästa gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in