2013-08-11, 11:44
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Vass Jermall Charlo såg ut, ung och aktiv med många matcher i år.
Citera
2013-08-11, 13:03
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Är det bara jag som gillar Wilder?

Än är han inte redo, han har ju precis börjat möta föredettingar med kända namn, men om två år så där ... Närmast väntar väl en eller två motståndare under topp tio, men som matchat på den nivån (typ Dimitrenko, Ustinov), och sen blir det dags för några topprankade.

Jag hoppas han lyckas! Tungvikten har alltför länge känts som en rent östeuropeisk angelägenhet, det blir betydligt mer intressant med en eller flera bra amerikaner.
Tycker Wilder är intressant, det är uppenbart att han gör något rätt med 29 vinster o 29 KO:s. Alla som kan hjälpa till att hetta upp tungviktsdivisionen behövs. Jag vill bara se honom testas en gång, han är trots allt 27 nu. Jag vet att han blivit droppad en gång i sin karriär mot Harold Sconiers, finner dock inte den fighten någonstans, där knockade han till slut sin motståndare i fjärde ronden så det visar att han haft en lite tuffare fight åtminstone. Det känns som om han är lite av en one-trick pony, har nästan enbart sett honom knocka folk med sin raka höger från distans. Har ingen aning om han har en bra vänsterkrok, om han kan fightas på insidan osv. Tycker Jennings som är i ungefär samma ålder testades ordentligt mot Fedosov, han har uppvisat riktigt bra färdigheter på insidan. Jag är övertygad om att han kommer gå långt, synd bara att han inte får lika mycket rubriker som Wilder.

Men jo jag antar att det du säger stämmer att Wilder kommer få tuffare test snart, ser framemot det. Vet att Thompson har snackat om att han vill möta Wilder, det skulle vara kul.
Citera
2013-08-11, 14:00
Medlem
Godzilla3s avatar
Riktigt häftig restaurerad bild från 1913 (hundra år sedan!) med Roy Campbell v Dick Hyland. Originalbilden
Citera
2013-08-11, 14:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Jag tror han fejkade.
Det såg inte äkta ut.
Ja vore kul med vinnaren Fury vs Haye möta Windmill.

Du menar alltså att Liakhovich spelade teater när han låg ner och sprattlade med armarna??? Det var en ruggig knock.

Wilder ser fortfarande amatöraktig ut i ringen men vilken imponerande slagstyrka han har. Frågan är bara kan han boxas?? Vad händer när han ställs mot en boxare som han inte lyckas slå ut? Finns fortfarande en hel del frågetecken men Wilder är helt klart ett intressant namn som rör om i grytan och får folk att bli intresserade av tungviktsboxning igen. Stor stark snabb atletisk slår stenhårt och har en offensiv stil...går verkligen in för att slå ut sin motståndare. Det är såna tungviktare som folk älskar. Ska bli intressant att se om han kan gå hela vägen eller om Wilder bara en ny Michael Grant.
Citera
2013-08-11, 22:05
Medlem
nickoruts avatar
Nu börjar boxningen komma igång igen efter sommaren med Clevery vs Kovalev och Daniel Geale vs Darren Barker. Mina picks är är kovalev och geale, båda på K.O. Era tankar?
Citera
2013-08-12, 11:28
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Du menar alltså att Liakhovich spelade teater när han låg ner och sprattlade med armarna??? Det var en ruggig knock.
Nej, nu i efterhand så tar jag tillbaka det jag sa. Givetvis var det en hård träff. Men när jag såg det på lördagsmorgonen så väntade jag mig en jäkla fight, för det var det enda intressanta som var på fredagen. Så jag väntade mig mer action än jabb, jabb, jabb, jabb, BOM höger.. åsså ner med "slagpåsen".. inte så vanligt att nån skakar så, så jag tänkte det var dåligt skådespeleri och han ville bara dit och casha sina dineros.
Citera
2013-08-12, 17:56
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Badou mot Periban klar, det blir en tuff fight. Blir riktigt kul att se. Och Keith Thurman mot Robert Guerrero på G i november, det är en stentuff fight för båda. Såg dessutom att Ashley Theophane har signat med Mayweather, och ska möta Cano på undercardet till Floyd-Canelo. Snackade med Theophane på Gleasons i NY för ett par år sen, det är en riktig globetrotter det där. Han reser runt och lever drömmen verkligen.
http://www.youtube.com/watch?v=xY-CJR7JTHM Hehe, de där London-tvillingarna i bakgrunden, är de fortfarande där? Duktiga boxare båda.
Thurman-Guerrero är en grym fight, Thurman verkar inte vara typen som går den säkra vägen utan gillar utmaningar. Hoppas den blir av, tror på Guerrero.

Har inte sett Theophane men av vad jag hört så gav han Danny Garcia en riktig fight o enligt många också vann den fighten, ska se den inom några dagar o återkomma med min score.

På tal om kontroversiella beslut, såg Calzaghe-Hopkins. Riktigt svår fight, hade det 114-113 Hopkins. Föredrog Hopkins höger före Calzaghes örfils-kombinationer. Många ronder var dock 50-50 så kan förstå att Calzaghe vann fighten enligt många, han var mer aktiv. Men gillade Hopkins effektivitet mer. Om någon har fighten fräsch i minnet så skulle jag verkligen vilja höra era tankar.
Citera
2013-08-12, 18:14
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3

På tal om kontroversiella beslut, såg Calzaghe-Hopkins. Riktigt svår fight, hade det 114-113 Hopkins. Föredrog Hopkins höger före Calzaghes örfils-kombinationer. Många ronder var dock 50-50 så kan förstå att Calzaghe vann fighten enligt många, han var mer aktiv. Men gillade Hopkins effektivitet mer. Om någon har fighten fräsch i minnet så skulle jag verkligen vilja höra era tankar.

Jag kan bara minnas att jag hade Calzaghe som vinnare när jag tittade senast. Kanske är dags att se om matchen igen dock. Knock downen av Hopkins i en av de första ronderna är mästerlig. Fejkar clinch och slänger en höger istället.
Citera
2013-08-13, 14:18
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Jag kan bara minnas att jag hade Calzaghe som vinnare när jag tittade senast. Kanske är dags att se om matchen igen dock. Knock downen av Hopkins i en av de första ronderna är mästerlig. Fejkar clinch och slänger en höger istället.
Jo, den var underbar. Hopkins var allmänt ganska bra när han var uppemot repen mot Calzaghe, han fick Calzaghe vid flertal tillfällen att backa tillbaka och rockade honom ganska hårt mitt i en kombination i en mittenrond.
Citera
2013-08-13, 14:52
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Nu börjar boxningen komma igång igen efter sommaren med Clevery vs Kovalev och Daniel Geale vs Darren Barker. Mina picks är är kovalev och geale, båda på K.O. Era tankar?
Kovalev tror jag vinner övertygande, han ser riktigt bra ut. Han har slagit bra namn som Campillo. Han brukar öppna riktigt tufft o får ofta ut sina motståndare tidigt men Cleverlys chanser ökar om han kommer förbi de inledande ronderna. Ser två scenarion - Kovalev via TKO/KO eller Cleverly via beslut.

Geale-Barker har jag mer tvivel över, frågan är om Barker kommer kunna ta Geales volym av slag. Barker fick iväg under 40 slag/rond mot Martinez och det kommer inte att räcka. Men han har utvecklats sen han fightade Martinez. Geale har också fem vinster via beslut bakom sig så lite osäker om han kan stoppa Barker. Barker tog ändå Martinez slag bra tills han gick ner på det där konstiga sättet i elfte ronden. Tror på Geale men via beslut.
Citera
2013-08-13, 23:09
Medlem
tom-joness avatar
Het fight på G för 7 sept: Jorge Castro, 45 år, 130-11-3 (90 KO) mot Roberto Duran, 62 år, 103-16 (70 KO). PPV?
Citera
2013-08-13, 23:13
Medlem
tom-joness avatar
En brud jag känner från New York yrade nåt om att Kingsway Gym lagts ner. Kan inte se nåt om det på nätet, nån som läst nåt om det? Vore synd, riktigt trevligt old school gym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in