2013-06-23, 22:09
Medlem
challiss avatar
Hade en slant på Malignaggi på decision. Med tanke på att jag fick 9.80 i odds hade det klirrat fint som fan i kassan. Fick lite hopp när jag hörde att det var split decision och tänkte att med lite tur kanske Broner blir rånad, men icke.

I slutändan handlar det om det klassiska. Vad går domarna efter; träffsäkerhet eller aktivitet? Uppenbarligen bedömde de olika. Förtjänade Broner att vinna? Ja. Imponerade han? Absolut inte.

Hade han mött någon med riktig power som hade fått in de där vänsterkrokarna mot kroppen hade
han fått det väldigt hett om öronen mot slutet. Han har inte fotarbetet för att köra shoulder roll-försvar.
Han påminner lite om Canelo på ett sätt, fast inte med lika mycket power då. Vi får se hur han klarar sig mot bättre motstånd. Det snackades tidigare om en match mellan honom och Guerrero. Det skulle faktiskt kunna bli ganska intressant.

Domaren i den matchen kan för övrigt ha varit det sämsta jag sett. Noll auktoritet, tappade kontroll över fighten direkt, stod för långt bort och var generellt jävligt otydlig.
Citera
2013-06-24, 02:28
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Det snackades tidigare om en match mellan honom och Guerrero. Det skulle faktiskt kunna bli ganska intressant.
Jo, Guerrero skulle helt klart ställa till med problem om Broner är så statisk som han var mot Malignaggi. Guerrero är bra på att slänga flera slag i rad, kan "smutsa" till det om det behövs, har mer power än Malignaggi och är mer stryktålig än Malignaggi. Skulle även vilja se Maidana eller Matthysse mot Broner, det skulle också vara svåra matchups.

Hoppas inte att han går ner till 135 men det tvivlar jag starkt på, tror inte han klarar att nå vikten så stor som han är nu. Om han nu skulle gå ner dit så skulle nog Ricky Burns inte ställa till med några problem men en tekniker och rörlig Vasquez skulle orsaka problem för Broner. Tror han skulle stoppa Gamboa tämligen lätt om de möttes men tror ingen bryr sig om den fighten längre.

Nu ska jag inte kritisera Broner alldeles för mycket, han är 23 år gammal och har precis tagit en titel i sin tredje viktklass efter att ha hoppat två viktklasser. Det är väldigt imponerande helt klart. Men kallar man sig "The Future of Boxing" så har man mycket att leva upp till. Tycker det är väldigt synd att han är så respektlös mot sina motståndare, har absolut inget emot trashtalk innan en fight. Det är en del av boxningen och har varit det sen Ali. Tycker dock man ska visa lite klass efter en fight, speciellt när man vunnit.
Citera
2013-06-24, 20:39
Medlem
Godzilla3s avatar
Tycker det var härligt att Mayweather fick bäst mottagande av samtliga de visade på storbildsskärmen i Barclays Center. Det förtjänar han, känns som han blir mer och mer uppskattad nu när han har sina sista fighter kvar.

Jag är riktigt glad att Mayweather-Canelo sker, jag hoppas alla förstår vilken sjuk matchup det är egentligen. Folk säger att Mayweather duckade Pacman, det här är enligt mig bevis på att han aldrig gjorde det. Inte för att jag trodde det, har alltid sett Bob Arum som det riktiga hindret över att den fighten inte skedde.

Canelo har KO-power i bägge händer, se hans vänsterkrok mot Baldomir som exempel. Baldomir som visserligen var lite efter sitt "bäst före-datum" men han har aldrig blivit knockad så där i sin karriär om man inte räknar hans sjunde proffsfight år 1994 då han blev knockad (har inte sett den fighten så vet inte hur knocken var men han hade ju en grym haka i merparten av sin karriär). Canelos raka höger, som han inte alltid slår med perfekt teknik ska tillägas, men när han får till den som han gjorde mot Austin Trout då kan det vara godnatt för vem som helst. Austin Trout vägde 171 pounds mot Canelo och ändå så blev han så pass påverkad av Canelos kraft: Se bild. Hans kroppslag är inget att leka med heller.

Mayweather kommer nog väga något mer än vad han gjorde mot Guerrero, skulle gissa runt 152-154 men det är fortfarande 20 pounds skillnad mot Trout vägde mot Canelo. Canelo har seriös kraft. Man kan kritisera Mayweather hur mycket man vill, men det här en superfight som ALLA vill se. Jag ger Mayweather all cred att han tar den här fighten. Canelo är ung, hungrig, har talang och power. Tycker han är den största utmaningen för Mayweather just nu.
Citera
2013-06-26, 19:38
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Eric Esch
http://boxrec.com/list_bouts.php?human_id=14536&cat=boxer
kämpar på och slåss mot en med två matcher fr 2005 på en tillställning i Australien nu på fredag.
Hur var han egentligen som bäst, var det 2002 när han mötte Larry Holmes?
Jag menar kollar när han slår plattor.. visst här är han säkert 30-40 kg tyngre (?), men teknik har han ju inte, och nån bra form har han inte på säcken heller. Men ändå lite nostalgi..
https://www.youtube.com/watch?v=zNk6euu2oDQ
Citera
2013-06-28, 02:52
Medlem
AIFares avatar
Canelo är den första motståndaren Mayweather har mött sedan Castillo som är fysiskt starkare än honom, tror det kan bli lite av en chock för honom precis som det blev då. Är imponerad att han tog den här fighten, men den kommer att betala honom gott, o vinner han den kommer den betala honom gott rent historiskt.

Jag faller över mer o mer på Mayweathersidan ju äldre han/jag blir. Kommer dock aldrig sluta tycka han kastade bort mycket tid på att möta skit när han kunde jagat efter de bästa. Men det var ett par år sedan jag kunde klaga på honom.
Citera
2013-06-29, 16:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Macklin mot GGG i natt. GGG är nog den mest hypade boxaren i dagsläget. Vad har ni för åsikter om honom? Han har själv sagt att han möter vem som helst från mellanvikt till lätt tungvikt. Han snackade om att vilja möta Hopkins och Ward. Är han "the real deal"? Det finns fortfarande frågetecken, han vinner sina matcher på väldigt imponerande sätt men han har samtidigt inte mött några riktiga hot. Hur bra är han egentligen? Kommer han krossa Macklin i natt?
Citera
2013-06-29, 16:48
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Macklin mot GGG i natt. GGG är nog den mest hypade boxaren i dagsläget. Vad har ni för åsikter om honom? Han har själv sagt att han möter vem som helst från mellanvikt till lätt tungvikt. Han snackade om att vilja möta Hopkins och Ward. Är han "the real deal"? Det finns fortfarande frågetecken, han vinner sina matcher på väldigt imponerande sätt men han har samtidigt inte mött några riktiga hot. Hur bra är han egentligen? Kommer han krossa Macklin i natt?
Svårt, har varit väldigt imponerad av honom av vad jag sett hittills. Hans vinst mot Proksa måste vara hans tyngsta. Annars har han inte mött speciellt stora namn som du säger, dock några bra stabila segrar mot tuffa namn som Rosado. Tålmodig och riktigt bra timing, om man kan kalla någon heavy handed så måste det vara GGG. Han har sån där power likt Matthysse att en jabb kan skada. Intressant med många av de här hypeade boxarna vi ser nyligen som är ganska lika varandra egentligen, typ GGG, Broner och Matthysse. Alla är ganska stationära och kan bli träffade men har suveräna hakor och besitter seriös power. Så kallade boxer-punchers.

Macklin ser ut att vara i suverän form och vi såg mot Martinez att han är the real deal, han var med i matchen länge och var inte alls utklassad. Macklin har en bra haka också så det här ska bli intressant. Jag tror GGG tar det, olikt Broner som jag tycker visade upp svagheter redan i fighterna mot Quintero och Ponce de Leon så har GGG i stort sett aldrig gjort det, tror bara han har mer att komma med. Hans amatörrekord är ganska sjukt också 345-5 där han slog såna som Andy Lee och Lucian Bute. Jag tror hypen är berättigad i detta fall, GGG kommer leverera. Det kommer säkerligen bli en tuff fight för Macklin kan ta och ge men det är det man vill se för det är i såna tuffa fighter som vi alla vet där man verkligen får se vad en boxare går för.
Citera
2013-06-29, 18:00
Medlem
JanneHallonkvists avatar
David Price vs Thompson rematch om en vecka.
Jag väljer Thompson som vinnare även denna gången.
Citera
2013-06-29, 19:44
Medlem
tatans avatar
Har inte sett så mycket med 3g man han bästa vinst Proksa såg inget vidare ut imot The Latin Snake på Friday Night Fight igår.
Tommy gun vs Brandon Gonzales i natt med
Badou Jack boxas förhoppningsvis 19juli på showtime.
Citera
2013-06-30, 15:28
Medlem
Godzilla3s avatar
SPOILER GGG-MACKLIN:
GGG är skrämmande bra. Likt Matthysse är den där powern bara ofattbar. Man såg tydligt att när han gick in med jabbarna med hela sin vikt så var Macklin märkbart påverkad. Tyckte Macklin såg bra ut i första 30 sekunderna av matchen där han rörde sig mycket och jabbade. Men sen kom GGG igång, cuttade av ringen på ett mästerligt och tålmodigt sätt. Små saker han gör riktigt bra såsom att röra sig i rätt riktning för att ta bort motståndarens slagkraft. Macklin fick panik när GGG så lätt cuttade ringen. Det där kroppsslaget var brutalt. Jag undrar vem som kan stoppa GGG. Skulle gärna vilja se honom mot Chavez Jr.
Citera
2013-06-30, 22:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
SPOILER GGG-MACKLIN:
GGG är skrämmande bra. Likt Matthysse är den där powern bara ofattbar. Man såg tydligt att när han gick in med jabbarna med hela sin vikt så var Macklin märkbart påverkad. Tyckte Macklin såg bra ut i första 30 sekunderna av matchen där han rörde sig mycket och jabbade. Men sen kom GGG igång, cuttade av ringen på ett mästerligt och tålmodigt sätt. Små saker han gör riktigt bra såsom att röra sig i rätt riktning för att ta bort motståndarens slagkraft. Macklin fick panik när GGG så lätt cuttade ringen. Det där kroppsslaget var brutalt. Jag undrar vem som kan stoppa GGG. Skulle gärna vilja se honom mot Chavez Jr.

GGG forsätter verkligen att leva upp till sin hype. Vilket lugn och pondus han har i ringen. Gillade att han kom in till White Stripes "Seven Nation Army" med ett leende på läpparna. Han vet att han är grym och utstrålar självförtroende.....Vill se honom mot Martinez eller Quillin
Citera
2013-06-30, 22:44
Medlem
"Macklin, who was supposed to be Golovkin’s toughest test yet, stated “He’s the best I ever fought. He never really let me get started. It was a great shot he landed, the left hook to the body is personally one of my favorites. I tip my hat to him; he’s a great champion. He has clubbing, solid power and you can feel the weight of every punch he throws.”"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in