Tycker det var härligt att Mayweather fick bäst mottagande av samtliga de visade på storbildsskärmen i Barclays Center. Det förtjänar han, känns som han blir mer och mer uppskattad nu när han har sina sista fighter kvar.
Jag är riktigt glad att Mayweather-Canelo sker, jag hoppas alla förstår vilken sjuk matchup det är egentligen. Folk säger att Mayweather duckade Pacman, det här är enligt mig bevis på att han aldrig gjorde det. Inte för att jag trodde det, har alltid sett Bob Arum som det riktiga hindret över att den fighten inte skedde.
Canelo har KO-power i bägge händer, se hans vänsterkrok mot Baldomir som exempel. Baldomir som visserligen var lite efter sitt "bäst före-datum" men han har aldrig blivit knockad så där i sin karriär om man inte räknar hans sjunde proffsfight år 1994 då han blev knockad (har inte sett den fighten så vet inte hur knocken var men han hade ju en grym haka i merparten av sin karriär). Canelos raka höger, som han inte alltid slår med perfekt teknik ska tillägas, men när han får till den som han gjorde mot Austin Trout då kan det vara godnatt för vem som helst. Austin Trout vägde 171 pounds mot Canelo och ändå så blev han så pass påverkad av Canelos kraft:
Se bild. Hans kroppslag är inget att leka med heller.
Mayweather kommer nog väga något mer än vad han gjorde mot Guerrero, skulle gissa runt 152-154 men det är fortfarande 20 pounds skillnad mot Trout vägde mot Canelo. Canelo har seriös kraft. Man kan kritisera Mayweather hur mycket man vill, men det här en superfight som ALLA vill se. Jag ger Mayweather all cred att han tar den här fighten. Canelo är ung, hungrig, har talang och power. Tycker han är den största utmaningen för Mayweather just nu.