2008-12-21, 00:12
Medlem
ga_mannens avatar
skitbeslut! Holyfield vann!
Citera
2008-12-21, 00:12
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Valuev vågar väll inte ens möta någon av Klitschko bröderna om jag har förstått det rätt.
Tror inte det är han som bestämmer det. Han är en produkt av sina "rådgivare". De inser dock självklart att han inte håller på högsta nivån.

Förövrigt.. Lagom jävla pinsamt att en svensk domare är med om detta spektakel. Skulle gärna ställa honom mot vägen och fråga hurfan han resonerar.
Senast redigerad av fugu 2008-12-21 kl. 00:15.
Citera
2008-12-21, 00:14
Medlem
hårig-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Måste dock säga att Roger Pettersson är riktigt duktig som kommentator. Märks att han kan grejerna han snackar om. Men det låter hela tiden som han ska till att rapa vilken sekund som helst.
Håller verkligen inte med dig! Han kan boxning och har en trevlig röst men han snackar så in i helvete för mycket, kan ju tro att han har betalt per ord. Upprepar sig ganska mycket och förstör (enligt mig) mycket av stämningen genom att aldrig kunna vara tyst. Störde mig väldigt mycket på att han inte höll käften när boxarna gjorde sin entré och när Michael Buffer snackade.
Citera
2008-12-21, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Valuev vågar väll inte ens möta någon av Klitschko bröderna om jag har förstått det rätt.

Det är därför det finns 4 mästarorganisationer eftersom boxningspolitiken kräver det. Boxning är urvattnat och tyvärr förstördes denna nobla sport för längesen pga giriga promoters och allt för mycket juridik.
Citera
2008-12-21, 00:19
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downspout
I Aftonbladets artikel står det att den svenske domaren dömde Holyfield som segrare. Var det så? Jag uppfattade det som att äben ha dömde ryssen som segrare.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/boxning/article4044534.ab

nä? kanske han skrev fel först bara?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/boxning/article4044534.ab

Citat:
46-åringen stod upp alla tolv ronder mot jätten Nikolaj Valujev – men erövrade trots en bragdinsats inte mästarbältet.

Svensken Mikael Höök var en av två poängdomare som dömde Valujev som segrare.

edit: står i texten att svenska dommaren dömde båda som segrare.,.. en på varsitt ställe =)
Senast redigerad av mma 2008-12-21 kl. 00:24.
Citera
2008-12-21, 00:23
Medlem
ga_mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårig-apa
Håller verkligen inte med dig! Han kan boxning och har en trevlig röst men han snackar så in i helvete för mycket, kan ju tro att han har betalt per ord. Upprepar sig ganska mycket och förstör (enligt mig) mycket av stämningen genom att aldrig kunna vara tyst. Störde mig väldigt mycket på att han inte höll käften när boxarna gjorde sin entré och när Michael Buffer snackade.

och att han tog upp att holyfield har 11 barn säkert 4-5 ggr!!?
Citera
2008-12-21, 00:32
Medlem
Förmodligen den tråkigaste matchen jag stött på. Och sen blev den tragisk.

Holyfield gick in, slog, blev inte särskilt slagen, gick ut... I tolv ronder. Sen vinner ryssen. Vem tänker egentligen?
Citera
2008-12-21, 00:42
Medlem
eNzs avatar
hur i helvete kunde han vinna?
Citera
2008-12-21, 03:53
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Mina tankar inför matchen:

Vad i helvete håller Holyfield på med? han är för fan 46 år och lååångt ifrån samma form som han var för 10-15 år sen. Han kan komma att bli ihjälslagen ikväll, och hur i helvete fick han den här matchen!? Finns flera stycken som är bra mycket bättre än honom och som förtjänar att fågå titelfighten! Man ser klart och tydligt att han får vara med enbart för att han är ett namn som dom tjänar pengar på, det är inte ens meningen att han ska vinna ikväll...

Mina tankar just innan matchen: - Holyfield ser jävligt vältränad ut för att vara 46 må jag säga, han lyckas väl hålla sig undan ett par ronder för att sedan bli trött och matas av Valujevs jättelånga arm och tegelsten till näve, tills ha ger vika.Valujev vinner låt säga rond 3-6.

Mina tankar tidigt in i matchen - Fan Holyfield rör sig jävligt bra trots sin ålder, och Valujev ser jävligt seg ut...

Några ronder efteråt - Holyfield borde bli trött snart?

Några ronder efter det - Fan Om det fortsätter såhär kan han fan vinna skiten! KOM IGEN HOLYFIELD! 46 år du kan göra sensation!

På slutet av matchen - Helvete Holyfield! Gå inte bort dig nu! du vinner på poäng, du är så jävla nära!
Dock jävla konstigt att inte Valujev går på mer och försöker knocka Holyfield, han ligger ju under? varför peppar inte hans sekonder honom hårdare?

Matchen slut! - Helvete vad skönt, han vann det här, en sensation! få se nu om domarna håller måttet, känns inte som att det är tänkt att Evander ska vinna ikväll...

Efter domslutet - FYFAN VAD JAG HATAR DOM DÄR MUTADE JÄVLA ÄCKELDOMARNA! En stor jävla skam i boxningshistorien, som alltid kommer bli ihågkommen som Holyfields stulna bälte!

Efter att ha besannat mig - Boxning är en smutsig jävla sport, Holyfield vann helt klart, domarna är mutade och extra äckligt är det att en av dom är svensk, fyfan, men när allt kommer omkring skulle inte ens Holyfield fått chansen, det är fler utmanare där ute som är betydligt bättre än honom...

Såhär går idrotten när allt handlar om pengar, hur skulle nästa fight sett ut om Holyfield ska försvar sitt bälte? Nej det är tänkt från början att Vitali Klitschko ska komma att knocka Valujev (som aldrig blivit knockad) och erövra bältet och besanna Klitschko-drömmen om att inneha alla bälten och regera tungviktsboxningen med sin bror.
Citera
2008-12-21, 09:08
Medlem
rularns avatar
Jag såg också matchen igår och höll Holyfield som vinnare när 12 ronder gått. Blev dock glad när det visade sig att valuev faktiskt vann matchen, jag höll på honom. Svårt att avgöra vem som faktiskt vann, Holyfield hade mer rena träffar men han hoppade ju undan hela jädra matchen. Därför tycker jag nu i efterhand att resultatet var rättvist, just för att Nikolay Valuev faktiskt gick frammåt, om än långsamt.
Citera
2008-12-21, 10:37
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ga_mannen
och att han tog upp att holyfield har 11 barn säkert 4-5 ggr!!?
Det var inte Pettersson som tog upp det hela tiden. Det var ju något bandat man körde mellan ronderna när övriga världen fick se reklam. Väldigt irriterande och inte Rogers fel.
Citera
2008-12-21, 10:53
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det var inte Pettersson som tog upp det hela tiden. Det var ju något bandat man körde mellan ronderna när övriga världen fick se reklam. Väldigt irriterande och inte Rogers fel.
Roger är en kunnig och bra kommentator till skillnad från andra.
Tyvärr har jag inte längre Eurosport!
Jävla ComHem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in