2012-05-09, 13:01
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Kasst att skylla på sin doktor. Skulle jag gå till doktorn och han ordinerade mig något som har namnet "testosteron" i sig så skulle jag starkt ifrågasätta det och framförallt om jag tävlar i en sport.

Tyvärr är det nu så att Peterson har bränt sina chanser och jag hoppas vi slipper se honom boxas nått mer. Alltså om man hårddrar det så riskerar han andras liv genom att fuska sig till en starkare kropp. Det är både farligt och fegt och ett tecken på likgiltighet för andras hälsa.

Agreed. Boxning handlar om pengar och då gör man allt för vinna, även ta illegala preparat - men tror man ofta glömmer att boxning är en farlig sport, folk har dött i ringen. Att fuska för att slå hårdare, orka mer etc. precis som du säger är total brist på respekt för sin motståndares hälsa.

Framförallt är det är oerhört synd för boxningen, jag menar ryktet är ju redan rätt åt helvete men det känns som att det ska komma någon skandal varje år.

Amir Khan ska ha cred för att han drog till DC o fightade Peterson på hemmaplan. Men inte bara var det bortaplanen som var hans fiende. Tveksamma poängavdrag, möjligtvis mutade domare, en 'mystery man' som var o pratade med domarna och nu så visar det sig att Peterson troligtvis var dopad även under första fighten. Inte alls bra för boxningen detta.

Jag antar att returmatchen är borta, när får vi beslut om det? Och när/om returmatchen inställs, vem kan tänkas bli Amir Khans nästa motståndare?
Senast redigerad av Godzilla3 2012-05-09 kl. 13:05.
Citera
2012-05-09, 13:20
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag antar att returmatchen är borta, när får vi beslut om det? Och när/om returmatchen inställs, vem kan tänkas bli Amir Khans nästa motståndare?
Ja det finns inga tvivel om att matchen blir av. Den blir inställd.
Om något skulle hända Khan under match två skulle de åka på en stämning utan dess like då de godkännade organen känner till att matchen inte går under lika villkor (den ena är/var nyligen dopad).
Citera
2012-05-09, 13:26
Medlem
bravehs avatar
Hayes vs Chisora - kommer tydligen marknadsföras som "The scam at West Ham". Kul att det blir av iaf

http://www.youtube.com/watch?v=pytUqvAEseo&feature=youtu.be

.
Citera
2012-05-10, 01:16
Medlem
Godzilla3s avatar
Från Amir Khans twitter nyss:
Citat:
Amir Khan ‏ @AmirKingKhan

The fight is off! sorry everyone the only person to blame is @kingpete26 I'll be looking for a opponent to fight June 30th
Citera
2012-05-10, 12:59
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
För det första så är det Mayweather som är huvudattraktionen i en eventuell fight med Pacman, att säga att det är Pacman som gör Floyd en tjänst och att Floyd måste möta honom är bara korkat.

Sen är Timothy Bradley en riktigt smutsig fighter, tuff som nagel och kommer verkligen dra Pacman ner i skiten, tror Pacman förlorar matchen men att han får den tack vare domarna precis som mot Marquez.

Jag tror inte Pac kommer ha några problem med Bradley, smutsiga tuffa fighters brukar inte störa honom, det är tekniska counterpunchers som Marquez och Mayweather som skapar problem. Risken finns dock att Bradley vinner några tidiga ronder och sedan skallar upp en cut på Manny så matchen stoppas.
Citera
2012-05-10, 17:27
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Jag tror inte Pac kommer ha några problem med Bradley, smutsiga tuffa fighters brukar inte störa honom, det är tekniska counterpunchers som Marquez och Mayweather som skapar problem. Risken finns dock att Bradley vinner några tidiga ronder och sedan skallar upp en cut på Manny så matchen stoppas.
Bradley är snabb på fötterna och bra på närfight.. plus haft framgång med felvända fighters. Tror absolut det blir en mycket bra fight utan en given vinnare.
Citera
2012-05-11, 20:16
Medlem
tom-joness avatar
Badou Jack boxar på Showtime inatt, riktigt stort. Motståndaren har ju en fin record men har mest boxat i Colombia. Dessutom har han en sjuk amatör record på 417-20! Men han fightas lite likt Mayorga tycker jag. Kollade med Badou och han sa att han är redo för krig. Hörde att man kan se fighten live på www.vipbox.tv Hoppas det funkar.
Citera
2012-05-12, 19:27
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Badou Jack boxar på Showtime inatt, riktigt stort. Motståndaren har ju en fin record men har mest boxat i Colombia. Dessutom har han en sjuk amatör record på 417-20! Men han fightas lite likt Mayorga tycker jag. Kollade med Badou och han sa att han är redo för krig. Hörde att man kan se fighten live på www.vipbox.tv Hoppas det funkar.
Det blev något att bita i för Badou! Har inte hittat någon video, men jag diggar Badlefthook's beskrivning på colombianens stil:
Citat:
Brand was something like a homeless drunk man's Sergio Martinez, a bizarre mixture of slickster approach, wild haymaker swings, hands down non-defense, and mind games that he used to perhaps the greatest effect of anything, as he seemed at times able to mentally toy with the inexperienced Jack

Artikel i helhet: http://www.badlefthook.com/2012/5/12...news#storyjump
Citera
2012-05-12, 21:30
Medlem
tatans avatar
Trist att Jack hade såna problem,motståndet såg mongo ut första ronden men det verkade ju funka,dock frustrerande att titta på.http://jumbofiles.com/wb6f0jjjde34
Fett att ha Iron Mike Tyson med sig,hur fixade han det?
Citera
2012-05-12, 22:32
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Trist att Jack hade såna problem,motståndet såg mongo ut första ronden men det verkade ju funka,dock frustrerande att titta på.http://jumbofiles.com/wb6f0jjjde34
Fett att ha Iron Mike Tyson med sig,hur fixade han det?

Så en svensk-gambian förlorade mot en efterbliven hemlös man från Colombia?
Citera
2012-05-12, 22:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Så en svensk-gambian förlorade mot en efterbliven hemlös man från Colombia?

Nej, Badou Jack vann matchen (delat domslut).
Citera
2012-05-12, 22:59
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nej, Badou Jack vann matchen (delat domslut).
Ok nu känns det mycket bättre. Mitt liv har fått en ny mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in