Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Kasst att skylla på sin doktor. Skulle jag gå till doktorn och han ordinerade mig något som har namnet "testosteron" i sig så skulle jag starkt ifrågasätta det och framförallt om jag tävlar i en sport.
Tyvärr är det nu så att Peterson har bränt sina chanser och jag hoppas vi slipper se honom boxas nått mer. Alltså om man hårddrar det så riskerar han andras liv genom att fuska sig till en starkare kropp. Det är både farligt och fegt och ett tecken på likgiltighet för andras hälsa.
Agreed. Boxning handlar om pengar och då gör man allt för vinna, även ta illegala preparat - men tror man ofta glömmer att boxning är en farlig sport, folk har dött i ringen. Att fuska för att slå hårdare, orka mer etc. precis som du säger är total brist på respekt för sin motståndares hälsa.
Framförallt är det är oerhört synd för boxningen, jag menar ryktet är ju redan rätt åt helvete men det känns som att det ska komma någon skandal varje år.
Amir Khan ska ha cred för att han drog till DC o fightade Peterson på hemmaplan. Men inte bara var det bortaplanen som var hans fiende. Tveksamma poängavdrag, möjligtvis mutade domare, en 'mystery man' som var o pratade med domarna och nu så visar det sig att Peterson troligtvis var dopad även under första fighten. Inte alls bra för boxningen detta.
Jag antar att returmatchen är borta, när får vi beslut om det? Och när/om returmatchen inställs, vem kan tänkas bli Amir Khans nästa motståndare?