2011-11-13, 22:40
Medlem
Cotto vs Margarito II Face Off

http://www.youtube.com/watch?v=b2a7f2zeZBY

Satan vad jag längtar till den här matchen
Citera
2011-11-13, 23:22
Medlem
Bellybusterrs avatar
Jag hade Marquez som ganska klar vinnare men kolla Compubox!

Marquez vann två ronder, två oavgjorda och Pac vann resterande åtta. 176/138 i total punches landed.

Det är lätt att lura sig själv när man är van att se Pacquiao slå uppemot 1000 slag (under 600 den här gången) nu var han betydligt mer avvaktande och såg frustrerad ut över Marquez ständiga counterpunching.

http://www.boxingscene.com/forums/view.php?pg=pacquiao-marquez-trilogy-compubox
Citera
2011-11-13, 23:30
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ls92
Cotto vs Margarito II Face Off

http://www.youtube.com/watch?v=b2a7f2zeZBY

Satan vad jag längtar till den här matchen

Hoppas för Margaritos skull att han får energi av att ha publiken emot sig.. Vilken jävla tsunami av hat han kommer känna när han går in till ringen.. Isch..
Citera
2011-11-14, 04:22
Medlem
riktigt rolig match! svårdrömd som attan, tycker Marquez stod för de hårdare renare träffarna överlag även om paq kanske slängde iväg lite mer.
Citera
2011-11-14, 13:51
Medlem
camejos avatar
Efter att ha ett lördagens fight har jag svårt att se Pacquiao komma åt Mayweather tillräckligt för att slå honom. Mayweather vinner ett bekvämt om inte Pacquiao får in en lyckoträff. Inte för att jag har några förhoppningar om att fighten blir av. Även om de börjar förhandla igen står dom ändå där med samma krav som ingen viker från.
Citera
2011-11-14, 14:18
Medlem
vivalamexicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Jag hade Marquez som ganska klar vinnare men kolla Compubox!

Marquez vann två ronder, två oavgjorda och Pac vann resterande åtta. 176/138 i total punches landed.

Det är lätt att lura sig själv när man är van att se Pacquiao slå uppemot 1000 slag (under 600 den här gången) nu var han betydligt mer avvaktande och såg frustrerad ut över Marquez ständiga counterpunching.

http://www.boxingscene.com/forums/view.php?pg=pacquiao-marquez-trilogy-compubox
nästan allt pac slängde var ju halvträffar.

compubox är ju ingen gudalik ofelbar dator som sitter och analyserar på en nivå som ingen annan kan. Det är en lönnfet snubbe som klickar på en knapp då han tycker en träff uppstått.

med tanke på marquez "vinst" nu senast, lägger någon honom över barrera och morales när vi snackar om legacy?
Citera
2011-11-14, 14:25
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalamexico
nästan allt pac slängde var ju halvträffar.

compubox är ju ingen gudalik ofelbar dator som sitter och analyserar på en nivå som ingen annan kan. Det är en lönnfet snubbe som klickar på en knapp då han tycker en träff uppstått.

med tanke på marquez "vinst" nu senast, lägger någon honom över barrera och morales när vi snackar om legacy?

Marguez blev ju förnedrad av Mayweather men fortsätt gärna att vara stolt över honom om du vill.
Citera
2011-11-14, 14:28
Medlem
vivalamexicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Marguez blev ju förnedrad av Mayweather men fortsätt gärna att vara stolt över honom om du vill.
ja jag tycker allt att mayweather är bättre än marquez, men det handlar mycket om stil också.

Nu pratar jag om marquez jämfört med morales och barrera. Den gyllene mexikanska trion.
Morales besegrade också Manny, men jag måste ändå säga att det är svårt att separera de 3 nu. Väldigt snarlika prestationer i ringen.
Citera
2011-11-14, 23:25
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Efter att ha ett lördagens fight har jag svårt att se Pacquiao komma åt Mayweather tillräckligt för att slå honom. Mayweather vinner ett bekvämt om inte Pacquiao får in en lyckoträff. Inte för att jag har några förhoppningar om att fighten blir av. Även om de börjar förhandla igen står dom ändå där med samma krav som ingen viker från.
2004, 2008 och 2011 har dom tre matcherna mot Marquez gått. Antar att du är medveten om att alla matcherna har varit äckligt jämna? Pacman har alltid haft problem mot Marquez ... men under samma period slagits som en gud mot andra bra boxare.
Att Mayweather lekte med Marquez behöver knappast betyda att han också kommer leka med Pacman. Det borde vara ganska självklart för dom flesta.

OnT:

Kommande match, tredje December:

Robert Helenius - Derek Chisora

Kul att kolla på vår finländska granne (som är bosatt i Tyskland), men jag har ingen som helst koll på Chisora.
Citera
2011-11-14, 23:54
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Att Mayweather lekte med Marquez behöver knappast betyda att han också kommer leka med Pacman.

Värt att nämna är att Marquez hade problem med att komma upp till catchweighten, samtidigt som Mayweather var 2 pounds över gränsen samtidigt som han "re-hydratade" ännu mer fram till fighten. Den vinsten betyder inte så mycket och förtjänar en fet asterisk.

Med det sagt tror jag att Pacquaio hade haft stora problem med Mayweather. Men det är alltid problematisk att spekulera på de sättet. Manny spöade Hatton och De La Hoya på ett mer övertygande sätt än Mayweather. Men var de för att dem vid den punkten var Floyds "left-overs"? Varför verkar de som att Mayweather inte vågade möta Cotto, men Manny spöade honom. Osv osv.

Just make it happen.
Senast redigerad av Illmatic 2011-11-14 kl. 23:56.
Citera
2011-11-20, 12:42
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Vad tyckte ni om Chavez vs Manfredo? Tyckte Manfredo gjorde en godkänd insats. Hade dock velat se mer av Chavez närkamp.

Ja ja ska bli spännande att följa Chavez.

Stort plus till tv10 som sänder boxning!
Citera
2011-11-20, 18:08
Medlem
Glajjans avatar
OK. Första avsnittet av 24/7 -Cotto Margarito 2 har gått.

Jag undrar förstås: Var kan jag se det? Stream eller nedladdning.
Senast redigerad av Glajjan 2011-11-20 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in