Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Den senare knockouten var nog när han var 21 år, det är endå 11 år sedan. Ta Amir Khan tex som blev knockad av Prescott men senare överlevde Marcos Maidanas hårdaste smällar i en högre viktklass till och med. Maidana är endå ett kraftpaket för sig. Dem två fighterna var bara 1 år emellan. Så att Pac har förbättrat sin chin under 11 år ska vara möjligt.
Jag lägger ingen vikt vid hur bra chin Pac har eller ifall han blivit knockad. Ville mest bara att rätt ska vara rätt.
Khans haka tycker jag ser fortsatt tveksam ut med den bambi på hal is imitationen han gjorde mot Maidana.
Citat:
Men vad tycker du om Pac's motståndare i 140+ klassen då? Jag tycker inte iaf att de andra har varit mycket större än honom, det enda som är "amazing" är ju att han behållt kvar sin snabbhet, att han blivit starkare kan du endå inte tycka är några konstigheter med tanke på att han gick upp i vikt?
Ska jag vara ärlig är jag mycket mer impad av Mannys karriär i 130 och under. Nu är det mest sega gamla gubbar han möter, och trenden ser ut att fortsätta med Marquez.
Ge mig en match mot en ung hungrig fighter typ Ortiz, eller en prime gammal fighter som Martienz.
Citat:
Det är inget naivt tänkade om Roach och Emanuel Steward sagt själva att Pac naturliga viktklass är 140. Steward har sagt flera gånger att han ser Pac som en 140 pounder fighter och att Pac faktiskt fick banta en del när han var i lägre viktklasser.
Ja det stämmer. Faktum är att Pacquiao (nästan) alltid varit större än sin motståndare tills han mötte De la hoya. Det naiva i din förra post tyckte jag var försvarstalet angående om Manny dopar sig eller ej.
Citat:
Hoppas bara att Mayweather kommer ur sin dåliga period och att Pac om han inte har gått med på tester _utan_ cutoff går med på det så vi får se fighten innan både blir för gamla.
Ja. 1.5 år har gått, och man börjar bli lite orolig att fighten inte sker under värdiga förhållanden.
En match likt Roy Jones mot Hopkins 2 är jag inte intresserad av.