2011-05-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
manny pacquiao TOKFUSKAR. Det krävs inget geni för att komma fram till den slutsatsen.
Detta är ju dock garanterat rätt vanligt, och den enda anledningen det stör mig är för att han inte vågar ta olympiska tester utan cutoff, så matchen mot Mayweather kan bli av.

Dock är ju "källan" till den där artikeln helt sinnessjukt otrovärdig. Inget nytt med andra ord.

Dock inte testerna som stoppar fighten längre utan Mayweather's alla lagliga problem som han drar på sig, och senaste var förra eller förrförra veckan.
Citera
2011-05-14, 18:23
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Bullshit, både De La Hoya och Diaz har sagt att det inte var så mycket kraft utan snabbheten som tog på dem. De La Hoya ändrade sig och sa att han kände Pacquiao's kraft när hela Mayweather och olympic test perioden började. Pacquiao naturliga viktklass är 140+ så varför är det så konstigt att han kan tävla mot andra i 147 klassen? Varför är det så konstigt att han blir starkare ju mer vikt han lägger på sig? Det talar ju för sig självt.
Alltså, story eller inte, pålitlig källa eller inte, sannolikheten för att han juicar är mycket större än att han inte gör. Han spöar på större motståndare i kampsport, där man har viktklasser av en anledning, och har råd att göra det utan att åka dit. Det tycker jag talar för sig själv.
Citera
2011-05-14, 19:39
Medlem
Pacquiao ska kunna spöa på motståndet i 147, motståndet är inte för stora för honom där för att hans kropp passar i 147 klassen. Samma sak med Mayweather som gick upp till 147 och hans kropp passar också väldigt mycket där. Hade Pac slagit runt Martinez i 154+ så hade även jag varit övertygad om att Pac juicar. 150+ tycker jag är för mycket för Pac att hantera, bortsett från 140+.

Vad ni måste förstå är att Pacquiao är naturligt anpassad till 140+ vilket gör att det inte är så överraskande att han kan hålla sig där. Den enda som sett för stor ut för Pacquiao är Margarito och han är ändå 180cm och de slogs i 150, Margarito vägde 168 pounds under fight night.
Cotto trodde alla att han skulle vara för mycket för Pacquiao men under invägningen så var det inte stor skillnad på dem två muskelvis, storlek och längd. Samma sak var det i jämförelse med Clottey och Ricky Hatton. Så varför skulle han inte kunna vara lika stark?
Oscar de la hoya var inte för stor för Pac, han var som många andra sagt ett vandrande lik. Han hade inte kunnat skada Pac den natten även om hans handskar hade varit loaded.

Jag vet om att han blev knockad men det var när han var 16, han var praktiskt taget fotfarande ett barn. Vi snackar om en 32 årig fullvuxen man.
Huvudanledningen till att folk tror att Pac tar något är pga hans bakgrund och historia i de lägre viktklasserna, men har inte majoriteten av boxarna i welter/middle-weight klassen gått från de lägre viktklasserna?
Klart han ska kunna utvecklas från något mindre bra till något bättre, han har haft bra tränare, både i ringen och utanför ringen(Roach/Ariza). Hans boxning utvecklades samtidigt med tiden, vad tog han för att förbättra den?
Citera
2011-05-14, 22:38
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Dock inte testerna som stoppar fighten längre utan Mayweather's alla lagliga problem som han drar på sig, och senaste var förra eller förrförra veckan.
Mja, men Mayweather gick ju ut i veckan och sa att matchen blir 100% av om Pacquiao bara går med på testerna utan begränsning.

Jag vet att Pacquiao svamlat om att han går med på att ta testerna, men alltid då det frågas om detta är utan cutoff datum blir det något luddigt svar.
Har du någon källa som stöder att han faktiskt går med på detta? Isåfall är det ju bara att gå ut i media och säga att han accepterar, så framstår ju Floyd som världens tönt om han tackar nej.

Citat:
massa naivt tänk...

Citat:
Jag vet om att han blev knockad men det var när han var 16, han var praktiskt taget fotfarande ett barn. Vi snackar om en 32 årig fullvuxen man.
Nja, 21 var han väl?

Citat:
Huvudanledningen till att folk tror att Pac tar något är pga hans bakgrund och historia i de lägre viktklasserna, men har inte majoriteten av boxarna i welter/middle-weight klassen gått från de lägre viktklasserna?
Klart han ska kunna utvecklas från något mindre bra till något bättre, han har haft bra tränare, både i ringen och utanför ringen(Roach/Ariza). Hans boxning utvecklades samtidigt med tiden, vad tog han för att förbättra den?
Anledningen till att många tar för givet att han fuskar är att han tackar nej till flera hundra miljoner kronor för att han är "rädd för sprutor". Känns lite sådär.
Citera
2011-05-14, 22:41
Medlem
tatans avatar
Andre Ward vs Abraham i natt,kommer antagligen bli ett riktigt sömnpiller Ward boxar på Abes gard och kramas om vartannat.
Något jag ser fram imot är Froch och Glen Johnson den 4de juni,riktigt kul är att vi har en svensk som ska boxas på undercardet (Badou Jack).

Jag såg Pac och Mosley på en fullsatt krog,var lite småfull men jag var inte ensam om min besvikelse på att Mosley inte var mer offensiv.
Men jävlar vilken förmatch,Mexico,Porto Rico Jorge Arce Wilfredo vs Vazquez Jr.
Kul att se Pavlik vara tillbaks numera i supermiddleweight,men jävlar vad han har gaddat sig,förhoppningsvis fick han ringrosten bortskapad kanske Kessler blir hans nästa motståndare?
Framgångar sticker alltid i någons ögon jag tror inte man ska lägga så mycket energi i vad som sägs om Manny och Mayweather men det mesta som skrivs om varför inte dom inte möts är nog påhitt,men dom kommer mötas tids nog.
Senast redigerad av tatan 2011-05-14 kl. 23:35.
Citera
2011-05-14, 23:42
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Jag såg Pac och Mosley på en fullsatt krog,var lite småfull men jag var inte ensam om min besvikelse på att Mosley inte var mer offensiv.
Hur är urvalet på krogar där man kan se boxning där du bor? Har i stort sett ingen erfarenhet av att se sport på bar utöver fotboll.
Citera
2011-05-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
Mja, men Mayweather gick ju ut i veckan och sa att matchen blir 100% av om Pacquiao bara går med på testerna utan begränsning.

Jag vet att Pacquiao svamlat om att han går med på att ta testerna, men alltid då det frågas om detta är utan cutoff datum blir det något luddigt svar.
Har du någon källa som stöder att han faktiskt går med på detta? Isåfall är det ju bara att gå ut i media och säga att han accepterar, så framstår ju Floyd som världens tönt om han tackar nej.

Nja, 21 var han väl?

Anledningen till att många tar för givet att han fuskar är att han tackar nej till flera hundra miljoner kronor för att han är "rädd för sprutor". Känns lite sådär.

Arum har sagt flera gånger att Pacquiao gått med på testerna i div. intervjuer. Dock vet man aldrig om han ljuger eller bara trollar, fd advokat:/

Den senare knockouten var nog när han var 21 år, det är endå 11 år sedan. Ta Amir Khan tex som blev knockad av Prescott men senare överlevde Marcos Maidanas hårdaste smällar i en högre viktklass till och med. Maidana är endå ett kraftpaket för sig. Dem två fighterna var bara 1 år emellan. Så att Pac har förbättrat sin chin under 11 år ska vara möjligt.

Att Pac tacker nej till miljoner pga rädslan för nålar tycker jag är löjligt och fick mig faktiskt att tro lite på att han tar något. Men eftersom han aldrig har testats positivt och det hela började med att Mayweather SR sa i en intervju på youtube att Pacquiao gick på steroider fick mig att stå fast vid att Pac inte går på något. Hade varit annat om någon mer trovärdig hade gått ut med anklagelserna först.

Men vad tycker du om Pac's motståndare i 140+ klassen då? Jag tycker inte iaf att de andra har varit mycket större än honom, det enda som är "amazing" är ju att han behållt kvar sin snabbhet, att han blivit starkare kan du endå inte tycka är några konstigheter med tanke på att han gick upp i vikt?
Det är inget naivt tänkade om Roach och Emanuel Steward sagt själva att Pac naturliga viktklass är 140. Steward har sagt flera gånger att han ser Pac som en 140 pounder fighter och att Pac faktiskt fick banta en del när han var i lägre viktklasser.

Hoppas bara att Mayweather kommer ur sin dåliga period och att Pac om han inte har gått med på tester _utan_ cutoff går med på det så vi får se fighten innan både blir för gamla.
Citera
2011-05-15, 09:49
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Den senare knockouten var nog när han var 21 år, det är endå 11 år sedan. Ta Amir Khan tex som blev knockad av Prescott men senare överlevde Marcos Maidanas hårdaste smällar i en högre viktklass till och med. Maidana är endå ett kraftpaket för sig. Dem två fighterna var bara 1 år emellan. Så att Pac har förbättrat sin chin under 11 år ska vara möjligt.
Jag lägger ingen vikt vid hur bra chin Pac har eller ifall han blivit knockad. Ville mest bara att rätt ska vara rätt.
Khans haka tycker jag ser fortsatt tveksam ut med den bambi på hal is imitationen han gjorde mot Maidana.

Citat:
Men vad tycker du om Pac's motståndare i 140+ klassen då? Jag tycker inte iaf att de andra har varit mycket större än honom, det enda som är "amazing" är ju att han behållt kvar sin snabbhet, att han blivit starkare kan du endå inte tycka är några konstigheter med tanke på att han gick upp i vikt?
Ska jag vara ärlig är jag mycket mer impad av Mannys karriär i 130 och under. Nu är det mest sega gamla gubbar han möter, och trenden ser ut att fortsätta med Marquez.

Ge mig en match mot en ung hungrig fighter typ Ortiz, eller en prime gammal fighter som Martienz.

Citat:
Det är inget naivt tänkade om Roach och Emanuel Steward sagt själva att Pac naturliga viktklass är 140. Steward har sagt flera gånger att han ser Pac som en 140 pounder fighter och att Pac faktiskt fick banta en del när han var i lägre viktklasser.
Ja det stämmer. Faktum är att Pacquiao (nästan) alltid varit större än sin motståndare tills han mötte De la hoya. Det naiva i din förra post tyckte jag var försvarstalet angående om Manny dopar sig eller ej.

Citat:
Hoppas bara att Mayweather kommer ur sin dåliga period och att Pac om han inte har gått med på tester _utan_ cutoff går med på det så vi får se fighten innan både blir för gamla.
Ja. 1.5 år har gått, och man börjar bli lite orolig att fighten inte sker under värdiga förhållanden.
En match likt Roy Jones mot Hopkins 2 är jag inte intresserad av.
Citera
2011-05-15, 13:54
Medlem
camejos avatar
Är Ward - Abe värd att ladda ner?
Citera
2011-05-15, 18:55
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Är Ward - Abe värd att ladda ner?

Svårt att svara på utan att spoila fighten...
Citera
2011-05-17, 17:42
Medlem
http://www.boxingscene.com/pacquiaos-adviser-talks-marquez-trilogy-steroid-claims--39254

Ganska löjligt att eftersom det inte finns några konkreta bevis på att Pac juicar utan bara teorier så måste hardcore fans på inet komma ut med löjliga hoax historier för att förstärka rykten om att Pac använder steroider.

Fattar dem inte att så fort det avslöjats att dem trollar att det blir mindre trovärdigt att Pac juicar?
Citera
2011-05-18, 02:16
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
http://www.boxingscene.com/pacquiaos-adviser-talks-marquez-trilogy-steroid-claims--39254

Ganska löjligt att eftersom det inte finns några konkreta bevis på att Pac juicar utan bara teorier så måste hardcore fans på inet komma ut med löjliga hoax historier för att förstärka rykten om att Pac använder steroider.

Fattar dem inte att så fort det avslöjats att dem trollar att det blir mindre trovärdigt att Pac juicar?
Haller med. Vissst det ar BARA Pac som knaprar roids! INGEN annan inom sporten har nagonsin tagit nagot som ar pa gransen eller lite over!
Kom igen grabbar. Visst supporta er gubbe men var realistiska.
Gayweather ar ren? hahahaha! Visst, han kom fran gatan och slog sig upp i rankingen enbart genom att trana hart, dricka morotsjuice och ga och lagga sig tidigt pa kvallen.
Det ar ett spel innan, under och efter en fight, vill man vara med i toppen sa gor man vad man maste.

Dock maste jag saga att Pacman ar en riktigt javla idiot nar det kommer till politik och det spelet.
Idiot om man ser "svenskt" pa saken men sa klart smart om man ser politiskt pa saken.
Men hans uttalanden gor att jag nastan vill se han bli knockad i nasta match. Sa illa ar det. hahah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in