2011-07-03, 18:06
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.B.
Fan vad rätt du hade. Precis som man kunde förvänta sig.

Haye kunde utnyttja sin snabbhet mot monstret (Valuev) och nöta ut honom men här mötte han någon som var ännu snabbare och dessutom större och med längre räckvidd än han själv. Måste säga att jag är jävligt imponerad av Klitschkos jabb, den går som en pistong, sjukt snabb med många kilon bakom. Finns ingen som riktigt kan komma honom in på livet med den stil han har, enkelt och rakt. Så jäkla stor och dessutom snabb, ingen publikfriare men ack så effektiv.

Nu hoppas jag på vårt svensk-finska hopp Robert Helenius. Han har hela paketet för att lyckas inom tungvikten idag, kan han bara utvecklas lite på alla områden blir han livsfarlig.

Skulle inte säga att Klitschko är snabbare än Haye men betydligt snabbare än Valuev dock. Haye hade inte mycket att komma med.

Nu väntar vi på Chisora-Klitschko.
Citera
2011-07-03, 20:47
Medlem
intervalls avatar
Tyckte reklampauserna var skitjobbiga, det var mellan varje rond reklam, förutom vid två rondpauser. Jag menar man vill ju se repriser och samtidigt coacherna och snacket i hörnan. Visst jag förstår att de måste ha reklam, men så jävla irriterande..
Citera
2011-07-03, 20:48
Medlem
intervalls avatar
Chisora vs Fury först, den ser jag fram emot!
Citera
2011-07-03, 21:12
Medlem
AIFares avatar
Hur kan ni se fram emot någonting annat än Rios vs Antillon nästa helg?
Citera
2011-07-07, 01:42
Medlem
thatis7tisshows avatar
Vitali Klitschko mot Adamek den 10 september. Gillar Adamek både på och utanför ringen, tror det kan bli en bra fight.
Citera
2011-07-10, 19:09
Medlem
nickoruts avatar
Härlig boxningshelg!

Efter att uthärdat den sjukt överhypade wlad-haye så bjöds man på rejäla fighter i helgen!

Domslutet i PW-Lara var förstås den stora besvikelsen men humöret blev desto bättre efter Antillon-Rios!

Den sistnämnda var helt fantastisk även om ibland underbart är kort!
Citera
2011-07-15, 17:55
Medlem
intervalls avatar
Uppercut från distans

Hej, ni rävar som är duktiga på legenderna. Vem är bäst på att slå uppercut från distans, alltså med sin främre hand?
Citera
2011-07-15, 20:53
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Uppercut från distans

Hej, ni rävar som är duktiga på legenderna. Vem är bäst på att slå uppercut från distans, alltså med sin främre hand?
Svårt att säga, JMM har en grymt bra vänster uppercut. Jag måste också säga att Margarito har en brutal vänster uppercut från distans, om än lite långsam. Mayweather måste nämnas när det gäller i stort sett alla slag. Juan Manuel Lopez slår den också riktigt bra.

Historiskt: Roy Jones skulle jag nog säga. Tycker även DLH hade en grym vänster uppercut. Men den frågan måste jag nog fundera ett tag till på.
Citera
2011-07-15, 21:18
Medlem
Jag får understyrka det som AIFare:n skriver. JMM har en fantastisk vänster uppercut, som är extra briljant när han slår sin väster-höger-vänster uppercut-höger-kombination. Det är nog den vackraste serien i boxningen i dag. De la Hoya slog väl ner Gatti med en vänster uppercut? Men annars hade han väl en slags hybrid av vänsterkrok och uppercut som sitt värsta vapen? (alltså en krok som går i en 45-gradig vinkel)

BTW jag snubblade över denna highlight på Micheal "second to" Nunn: http://www.youtube.com/watch?v=bcb1MgGrlWA

Visst smaskar han också in några fina uppercuts. Satan vilken bra fighter han var, men tyvärr förstörd ju drogerna allt för honom. Han gör nu en 24-års volta för "conspiracy to distribute cocaine", kul.
Citera
2011-07-16, 21:32
Medlem
tom-joness avatar
Att slå en ren uppercut med främre handen är inte lätt, det blir naturligare att slå en "semi-hook", en lång krok/uppercut i 45 graders vinkel som Mr Briscoe så korrekt beskrev. En ren uppercut från din främre hand ställer dig oftast i fel vinkel med kroppen och du får inte samma kraft, samt att du får sämre balans och är därför sårbar framförallt för en kontring med vänsterkrok. Men slaget går naturligtvis att slå.

Jag får väl instämma, JMM gör det bäst idag. Och han gör det faktiskt i en ganska rak vinkel vilket är lite ovanligt.
En som var riktigt bra på dessa, oavsett vilken hand han valde att gå främst med var Prince Naseem. Han piskade ofta in långa uppercuts med främre hand.
DeLaHoya gjorde det snyggt, väldigt långa uppercuts med vänstern.
Joe Louis visste hur man gjorde, precis som min G.O.A.T., Sugar Ray Leonard.
En ung Tyson var bra på det med sin favorit-combo, vänsterkrok mot kropp, vänster uppercut mot näsroten.

Två andra som också gjorde det bra var två av mina stora favoriter under 90-talet, Michael Carbajal och Johnny Tapia. Tapia gjorde det lite oftare men de hade samma rörelse; framför motståndaren tog de ett blixtsnabbt steg åt höger och vinklade upp sin kropp så de nästan hamnade på utsidan av motståndarens synfält på vänster sida. Där kunde de sen dra in vänster uppercut och även krok utan att riskera att bli kontrade i samma utsträckning som om de hade dragit iväg slagen i den normala positionen framför motståndaren. Kolla Carbajal i hans superfight mot Chiquita Gonzales, tror det var i rond 7 så ser ni ett bra exempel, uppercut/krok.

Men får jag plocka en som hade alla slag i sin arsenal och då även en främre uppercut så tar jag en av tidernas mest tekniskt fulländade boxare, en all-time topp 20 P4P: Ricardo "Finito" Lopez. Hans boxning är som en lärobok många gånger, det är svårt att hitta svagheter. Hans storlek var hans förbannelse. http://www.youtube.com/watch?v=fQfc58XeQXQ Se vid 3:05, stackars Ala Villamor går på en perfect främre uppercut, 10 and out. För övrigt så hade han Nacho som tränare precis som JMM, han lär sina boxare väl.
Citera
2011-07-17, 12:22
Medlem
Pawel Wolak vs Delvin Rodriguez:

http://www.youtube.com/watch?v=X4Wvt3GyVcA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=o4-ESwAnda8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=DFzuzrxOIKo&feature=related

Doc says let'em fight!
Citera
2011-07-17, 13:25
Medlem
intervalls avatar
Tack AIFare, BennyBriscoe och tom-jones för era reflektioner gällande uppercut-boxare. "second to" Nunn var för mig helt okänd innan, tragiskt hur knarket kan förstöra liv så, jag menar 24 år i finkan är inget roligt. Fyy.. stackarn.
Senast redigerad av intervall 2011-07-17 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in