• 1
  • 2
2008-10-04, 23:01
Medlem
Hej, frugan upptäckte i adressfätet en länk till en sida med myckket olaglig porr på. Hon blev riktig förbannad, skillsmässa näms. Jag sufrar runt mycket på många porrsidor och underlänkar till dessa, vilket hon vet om. Men denna sida som frugan hittat i adressfältet har jag aldrig ens varit i närheten av.

Finns det virus som kan lägga till en dresss i adressfältet på IE i Vista utan att man varit inne på den???

Måste förklara/försvara mig...
Citera
2008-10-04, 23:04
Medlem
R.Rs avatar
Kanske en pop-up du fått någonstans vid porrsurfande som du missat?
Klart att ett virus kan besöka sidan eller liknande, du får dra det som försvar i nödfall...
Citera
2008-10-04, 23:11
Medlem
ant's avatar
Säg bara att det var en pop-up ruta som du stängde ner illa kvickt.

Detta ser hon väl eftersom det bara finns en länk, www.olagligt.se och inte typ www.olagligt.se/video.php?ID=1 osv.
Citera
2008-10-04, 23:48
Medlem
Adressen låg i adressfältet, hon hävdar att den bara kan ha kommit dit om man aktivt har skrivit dit den själv. Hon är rätt insatt, hon tror inte på att det är något pop-up fönster.
Efter hon såg den raderade hon all historik och allt... Vet ej om det var hemsidan eller någon under sida...

Men det finns virus som kan lägga till adresser i adress fältet som om man skrivit det själv? Ja eller nej

Måste komma med något konkret...
Citera
2008-10-05, 00:00
Medlem
Du har nog varit in på den sidan eller varit inne på en annan som har haft bilder hostade där och klickat dig fram. Då kan det hända att det inte står hela urlen till bilden utan första sidan.
Citera
2008-10-05, 00:03
Medlem
Melongrasss avatar
Mm som tycker det låter som om det ligger något i det ovanstående säger.

Eller kan hon ha missuppfattat adressen eller läst fel?
Citera
2008-10-05, 00:12
Medlem
Hon hittade inte adressen i "tidigare" eller i "temporary internet files" (hon tittade inte där) utan i "adressfältet".

Så den kan ju enbart, rätta mig om jag har fel, ha hamnat där om jag skrivit dit den själv eller någon form av virus. Inte ett vanligt pop up fönster eller igenom en feltryckning
Citera
2008-10-05, 00:15
Medlem
R.Rs avatar
Säg som så att det säkert var ett virus som öppnade sidan, eventuellt för att ladda ner skadlig kod. Om ett virus har kört sidan i din webbläsare (vilket det kan ha gjort) skulle adressen synas i adressfältet precis som om du hade skrivit in den.
Citera
2008-10-05, 00:15
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillePer
Hon hittade inte adressen i "tidigare" eller i "temporary internet files" (hon tittade inte där) utan i "adressfältet".

Så den kan ju enbart, rätta mig om jag har fel, ha hamnat där om jag skrivit dit den själv eller någon form av virus. Inte ett vanligt pop up fönster eller igenom en feltryckning

Många länkar man klickar på hamnar väl i adressfältet? Inte bara de man skriver in? Eller? Du kan ju ha klickat på någon länk och blivit redirectad? Kan inte det stå där också då?
Citera
2008-10-05, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Mm som tycker det låter som om det ligger något i det ovanstående säger.

Eller kan hon ha missuppfattat adressen eller läst fel?

Hon tryckte på länken varpå hon blev mycket äcklad och bestört, så hon har inte läst fel... Hon visade mig adressen senare... Förstår varför hon är upprörd.

Även om hon tror på mig så kan jag inte förklara, vilket får henne att tvivla..
Citera
2008-10-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laban af ridderhorskap
Många länkar man klickar på hamnar väl i adressfältet? Inte bara de man skriver in? Eller? Du kan ju ha klickat på någon länk och blivit redirectad? Kan inte det stå där också då?

Nä jag ser bara dom jag tidigare har skrivit in, däremot får jag ju förslag på adresser som jag har varit inne på om jag börjar skriva in en ny.
Men det kanske var så hon såg det...! Får fråga henne imorgon...
Citera
2008-10-05, 00:29
Medlem
hornydolls avatar
Tror inte kärringen på dig så är det väl bara att kasta ut henne. Eller så säger du att du gick in på den sidan eftersom det är det du har gjort.

Men eftersom du är feg så säg att någon har haft kontroll över datorn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in