2008-10-04, 14:45
Medlem
Ett namns avatar
Behöver hjälp med vad för kabel jag ska ha för att koppla min laptop till min tv. Så här ser utgången ut från laptopen:

http://img378.imageshack.us/my.php?image=fxcv029nv5.jpg

Och här har ni tvn:

http://www.samsung.com/dk/consumer/d...LE37A336J1CXXE

Var inne på clas ohlsson igår och gav mig fel kabel, lika bra att fråga här innan jag går och byter.

Tack!
Citera
2008-10-04, 15:26
Medlem
carbsons avatar
en vanlig pc kabel ska du ha. exempelvis denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=100405
Citera
2008-10-04, 16:36
Medlem
Ett namns avatar
Japp! var och bytte på clas ohlsson nyss!

Nu till mainevent, vad för inställningar ska jag ha? Har ganska svårt att hitta på vista!

Tack!
Citera
2008-10-04, 17:56
Medlem
  1. Börja med att högerklicka på skrivbordet och välj "anpassa"
  2. Klicka sedan på "bildskärmsinställningar" i den rutan som kom upp
  3. Välj sedan skärm nummer 2 (den första är skärmen du sitter på vid datorn) och klicka i "utöka skrivbordet till denna skärm"
  4. Sen startar du filmen (förmodar att det är det du ska kolla på) och drar helt enkelt över videorutan till höger, den kommer nu komma in på din tv och du kan köra helskärmsläge

Hoppas det funkar :P
Citera
2008-10-04, 18:03
Medlem
Ett namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
  1. Börja med att högerklicka på skrivbordet och välj "anpassa"
  2. Klicka sedan på "bildskärmsinställningar" i den rutan som kom upp
  3. Välj sedan skärm nummer 2 (den första är skärmen du sitter på vid datorn) och klicka i "utöka skrivbordet till denna skärm"
  4. Sen startar du filmen (förmodar att det är det du ska kolla på) och drar helt enkelt över videorutan till höger, den kommer nu komma in på din tv och du kan köra helskärmsläge

Hoppas det funkar :P

Okej då är jag med!
Nu är det bara vad för kanal jag ska ha på tv:n. Hittade en knapp för "pc", antar att det är den. Men när jag väl trycker i gång allt så slocknar tv:n, allt blir svart. Är det någon annan inställning jag ska göra?

Tack!
Citera
2008-10-04, 18:38
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett namn
Okej då är jag med!
Nu är det bara vad för kanal jag ska ha på tv:n. Hittade en knapp för "pc", antar att det är den. Men när jag väl trycker i gång allt så slocknar tv:n, allt blir svart. Är det någon annan inställning jag ska göra?

Tack!

Har du ställt in upplösningen på den "anpassade" skärmen till en upplösning som fungerar på din tv? Dvs. 1366x768
Citera
2008-10-04, 18:47
Medlem
Ett namns avatar
Ja det har jag.
Jag har pillat med allt möjligt och fick en bild på TV:n till slut, men då svartnade min datorskärm istället, och efter ett par sekunder så svartnade även TV:n men datorskärmen blev återställd. Vad är det som är knas?

När väl bilden på TV:n visades så såg jag inga fel just där. Jag lyckas inte få bild på båda skärmarna samtidigt.

Edit: Som jag har fattat det som så vill inte mina inställningar sparas efter att jag tryckt verkställ och okej.
Senast redigerad av Ett namn 2008-10-04 kl. 18:49.
Citera
2008-10-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett namn
Ja det har jag.
Jag har pillat med allt möjligt och fick en bild på TV:n till slut, men då svartnade min datorskärm istället, och efter ett par sekunder så svartnade även TV:n men datorskärmen blev återställd. Vad är det som är knas?

När väl bilden på TV:n visades så såg jag inga fel just där. Jag lyckas inte få bild på båda skärmarna samtidigt.

Edit: Som jag har fattat det som så vill inte mina inställningar sparas efter att jag tryckt verkställ och okej.

tycker du ska prova att gå in på ditt grafikkorts-mjukvara-inställningar och väljer där klona skärmen så kommer det funka

alltså typ höherklick på skivbord>>sedan nvidaskontrollpanel>>osv

lycka till
Citera
2008-10-04, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
tycker du ska prova att gå in på ditt grafikkorts-mjukvara-inställningar och väljer där klona skärmen så kommer det funka

alltså typ höherklick på skivbord>>sedan nvidaskontrollpanel>>osv

lycka till

jag har samma problem som TS, jag förstår inte vad du menar, vad menas med nvidas? jag kör XP och hittar inte det alternativet. kan du skriva en "idiotguide" där du beskriver steg för steg...??
Citera
2008-10-05, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
jag har samma problem som TS, jag förstår inte vad du menar, vad menas med nvidas? jag kör XP och hittar inte det alternativet. kan du skriva en "idiotguide" där du beskriver steg för steg...??

he he trodde jag gjorde klart i min första guide för det är lixom inte så svårt men ok:

*höger klick på skivbord
*väljs nvidas kontrollpanel
*väl inne så väljer du "ställa in flera bildskärmar"
*välj samma på båda skärmar klona

sen ska de funka

lite fel dock som vissa kan få är att dom har en upplösning på datorskärmen typ 1680X1080 vilket din tv säkert inte har så då måste du ställa ner den till din TV´s max typ 1360X768 =som dom flesta har som köpte platt tv för ca 2 år sedan och som dom billigare idag.

för er som kör ati kort vet ifan men borde vara ngt likande

lycka till
Citera
2008-10-05, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxMartin
he he trodde jag gjorde klart i min första guide för det är lixom inte så svårt men ok:

*höger klick på skivbord
*väljs nvidas kontrollpanel
*väl inne så väljer du "ställa in flera bildskärmar"
*välj samma på båda skärmar klona

sen ska de funka

lite fel dock som vissa kan få är att dom har en upplösning på datorskärmen typ 1680X1080 vilket din tv säkert inte har så då måste du ställa ner den till din TV´s max typ 1360X768 =som dom flesta har som köpte platt tv för ca 2 år sedan och som dom billigare idag.

för er som kör ati kort vet ifan men borde vara ngt likande

lycka till

hittar inte alternativet nvidas kontrollpanel, det som finns är teman, skrivbord, skärmsläckare, utseende och inställningar... jag kör XP som sagt, är det därför jag inte hittar den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in