2008-10-04, 11:11
Medlem
Har en fujitsi siemens amilo 2636. Tidigare så har print screen fungerat då jag tryckt function+insert, då det står PrtScr på insert-knappen. Det fungerade alltså tidigare.

Nu händer det inte längre någonting. Det går inte att klistra in varken i PS eller i paint. Jag har lagt till följande:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Adobe\Photoshop\10.0]
“AlwaysImportClipboard”=dword:00000001

i registret men det hjälpte inte.

Ideer?

Har pissvista..
Citera
2008-10-04, 15:32
Medlem
carbsons avatar
ingen aning om varför det inte fungerar. men jag kör ett program som heter hardcopy för mina printscreens. mycket enklare och bättre än att köra via att klistra in i paint o ha sig

http://www.desksoft.com/HardCopy.htm

btw. vista är inte piss. mycket bra OS. det är bara att lära sig
Citera
2008-10-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
ingen aning om varför det inte fungerar. men jag kör ett program som heter hardcopy för mina printscreens. mycket enklare och bättre än att köra via att klistra in i paint o ha sig

http://www.desksoft.com/HardCopy.htm

btw. vista är inte piss. mycket bra OS. det är bara att lära sig
Har installerat hardcopy, ska prova det ett tag. =) Tack för tipset!

Jo, vista är kasst. Det är inte det att jag inte lärt mig, det är det att det ingår en massa småproblem som gång på gång dyker upp och irriterar. Som tex att om datorn somnar när den inte har ngn ström inkopplad, så måste batteriet tas bort för att den ska vakna igen. Tror knappast att det beror på datorn...

En del program funkar inte med vista = kasst.

Finns andra saker också, men du bad inte om en utläggning så då får du det inte.
Citera
2008-10-05, 02:16
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edly
Har installerat hardcopy, ska prova det ett tag. =) Tack för tipset!

Jo, vista är kasst. Det är inte det att jag inte lärt mig, det är det att det ingår en massa småproblem som gång på gång dyker upp och irriterar. Som tex att om datorn somnar när den inte har ngn ström inkopplad, så måste batteriet tas bort för att den ska vakna igen. Tror knappast att det beror på datorn...

En del program funkar inte med vista = kasst.

Finns andra saker också, men du bad inte om en utläggning så då får du det inte.

tänker inte heller lägga ut en utläggning om varför jag tycker vista är helt ok. men dina problem låter skumma. har aldrig haft ett enda problem med vista. har kört vista i ett år nu. funkar klockrent. och nu finns det inte många program som inte stöder vista. men men.. det får vi ta i en annan tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in