2008-10-12, 12:59
Medlem
chef kontorsstol

Jobbar på JYSK och kan tyvärr bara hålla med om att det har varit fruktansvärda problem med denna stol. Stolen har sålts i minst 7 år men det är de senaste 2,5 åren det har varit problem med stolen. Detta pga att JYSK har bytt leverantör ganska ofta på stolen för att pressa priserna. När stolen kom till JYSK så kostade den 1000:- Nu har de ju lyckats pressa ner stolen till 250:- och tyvärr blir det som oftast kvalitén som drabbas.

Givetvis inte acceptabelt däremot får alla kunder som har problem med stolen antingen nya delar alt. en ny stol. Nuförtiden har man 3 års reklamationsrätt samt att jysk förnyar garantin då på den nya. Nu har jysk en ny leverantör sedan ett halvår tillbaka och de har det inte varit problem med. Däremot har det säkerligen varit mellan 100-150 reklamationer på de stolarna vi har haft 2 år tillbaka i tiden. Då var det först alla spindlar (benen) som gick sönder sedan bytte de leverantör igen och då gick armstöden sönder.

Skulle nog tro att det i hela sverige har det nog uppskattningsvis varit mellan 10 000 - 20 000 reklamationer de senaste 2 åren då JYSK har cirka 120 butiker i sverige.

Kan även tillägga att jag inte skriver detta för att försvara JYSK utan enbart för att ge lite fakta. Har vid flera tillfällen själv varit på inköpsavdelningen om detta problem.
Citera
2008-10-12, 13:05
Medlem
ariers avatar
haha soppor! Tror ni på fullaste allvar att en stol för 250kr håller måtten och även håller samma kvalité som en för 1500-3000?

Ni har köpt skit, vilket ni också vet, och får kvalité därefter!
Citera
2008-10-12, 13:21
Medlem
fergusons avatar
Har oxo haft en sådan där stol, ena benet gick av och jag damp i golvet som en klubbad säl... så där satt jag med släden till dvd-brännaren i ena näven och jävligt ont i röven, benet gick nämligen av när jag böjde mig ner för att plocka ur en nybränd skiva ur brännaren... så det blev en tripp till kjell & co den eftermiddan och köpa ny brännare...
Citera
2008-10-12, 13:28
Bannlyst
Jag sitter på MARK sedan ett par månader och ännu håller han
http://jysk.se/120/122/3620001/a/catalog
Däremot var det ett halvt helvete att få ihop skrivbordet jag köpte samtidigt eftersom alla de förborrade hålen satt någon centimeter fel.

JYSK är fattiga människors IKEA, klart sämre kvalitet men lägre priser.
Jag skulle mycket hellre handla på IKEA om jag hade råd.
Citera
2009-07-27, 20:05
Medlem
StorSnokens avatar
Nu gick ena armstödet sönder igen.. Undrar om det är för sent att fråga att få ett nytt armstöd gratis eller om man kan köpa ett nytt?

Tackar gud för att båda armstöden inte gick sönder samtidigt som sist gång, trodde jag skulle dö
Citera
2009-07-27, 20:13
Bannlyst
Min sittdyna är stenhård, fan ingen jävla stoppning eller?
Citera
2009-07-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Skönt att jag inte är ensam! Vad sa Jyskpersonalen när ni köper nya flera gånger?

Köper flera? Från Jysk? Man handlar inte ens från Jysk
Citera
2009-07-27, 20:55
Medlem
Lastbils avatar
Tror det var en sån stol jag hade förut. Själva foten som håller upp hela skiten sprack och jag föll pladask och drog med mig både tangentbord och mus i fallet. Slängde åbäket och köpte mig en riktig. Är faktiskt värt pengarna.
Citera
2009-07-27, 22:19
Medlem
Twarkies avatar
Jag är inne på min tredje stol från jysk nu. De brukar hålla i ett år ungefär. Nästa kontorsstol lär nog inköpas på Kinnarps eller liknande så man får kvalité. Allt från jysk går ju sönder inom ett år!
Citera
2009-07-28, 01:38
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twarkie
Jag är inne på min tredje stol från jysk nu. De brukar hålla i ett år ungefär. Nästa kontorsstol lär nog inköpas på Kinnarps eller liknande så man får kvalité. Allt från jysk går ju sönder inom ett år!

Ja vafan fortsätter du handla därifrån då? Du verkar dock insett dina fel nu..
Citera
2009-07-28, 01:43
Medlem
Jag har också blivit ägd av stolar från Jysk, man kanske ska köpa något bättre
Citera
2009-07-28, 11:42
Medlem
Muttkrulls avatar
Köpte en stol på Jysk av modell Mark, som kostade 2800 kronor.
Den var stor och fin i konstläder. Nice, tänkte jag.

Veckorna gick och min stol började först knaka suspekt i armstöden. Dom började hänga löst och skruvarna var så lättslitna att dom inte gick att skruva fast igen. Nåväl tänkte jag. Sen kom nästa problem.

Lädret där man sitter på lossnade i sömmarna. Det är alltså stora rivremsor i "lädret" , som nog havererar helt snart så att hela fodralet lossnar. Problemet är att jag aldrig sparade mitt kvitto, korkskalle som man är ibland.
Jag får helt enkelt leva med min skitdyra och skitdåliga stol. Fyfarao.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in