2008-10-04, 03:51
Medlem
StorSnokens avatar
Tjena, köpte mig en datorstol från Jysk för kanske en månad sedan, det är modellen "Chef" som de hade rea på, 250 kr istället för 500 kr, så jag slog till, nu när jag satt och slösurfade och hade armbågen på ena armstödet och handen mot hakan så tro fan det brakade till som fan och armstödet gick av på 2 ställen! Sket nästan ner mig samtidigt som jag höll på att ramla i golvet! Vad är detta för skit? Nu är jag lite nere då jag måste köpa ny äckelstol, suck..

http://i37.tinypic.com/2z5m5hi.jpg

får ursäkta för den otroligt dåliga bildkvalitén
Senast redigerad av StorSnoken 2008-10-04 kl. 03:58.
Citera
2008-10-04, 05:00
Medlem
Byfånes avatar
Mmm har också pajjat en sån där skit stol, den tål helt enkelt inte män i det övre vikt spektrat!
Citera
2008-10-04, 05:10
Bannlyst
Haha, samma sak har även hänt mig med den modellen, flera gånger till och med. Varje gång det händer blir jag lika chockad.
Citera
2008-10-04, 05:23
Medlem
StorSnokens avatar
Skönt att jag inte är ensam! Vad sa Jyskpersonalen när ni köper nya flera gånger?
Citera
2008-10-04, 05:38
Medlem
Jag har också haft sönder en sån. Dom är riktigt dåliga.
Citera
2008-10-04, 07:40
Medlem
Varför reklamerar ni inte skiten? Jag hade en matta en gång från Jysk. Den hade legat på golvet i en tre månader innan jag märkte att mönstret inte riktigt stämde. Det var inte ett samstämmigt mönster som det skulle vara. Hade inget kvitto men det var inga problem, fick pengarna tillbaka.
Citera
2008-10-04, 09:08
Medlem
Cajunalts avatar
Har ägt samma sktstol, samma fel plus tio till på den. Pallade dock aldrig att reklamera den då priset bara var 250:-, har varit detta pris de senaste åren för övrigt. Köpte en ny ifrån samma skitbutik i hopp om att den skulle hålla då den var 500:- dyrare, icke. Så nu är min nuvarande datorstol också trasig. Jysk är skit. Rakt igenom.

Du har två års reklamationsrätt, så i teorin kan man handla en stol på Jysk och sedan får du ständigt byta datorstol en gång i halvåret utan kostnad då skiten går sönder. Kul med en ny datorstol livet ut utan kostnad.
Citera
2008-10-04, 09:31
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Även jag har suttit sönder en sån skitstol från Jysk. Stålstången som håller ihop benen och sitsen gick tvärt av när jag lutade mig bakåt. Jag dråsade i backen och slog halvt ihjäl mig.

Köpte i stället en likadan från IKEA som kostade 600:- och den har pallat mina 110 kilo i flera år nu. Tyvärr verkar den som om den utgått och ersatts av Moses, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60086722, som verkar vara samma skräp som Jysk säljer.
Citera
2008-10-04, 09:39
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Mmm har också pajjat en sån där skit stol, den tål helt enkelt inte män i det övre vikt spektrat!

Även jag har haft sönder en likadan stol, precis på samma ställe som TS dessutom. Jag väger 58 kilo så nja, den klarar nog fan inte äns en anorektisk dvärg.
Citera
2008-10-04, 10:06
Medlem
ugge_das_boots avatar
Det där stolhelvetet höll på att förstöra min rygg då den är totalt oergonomisk som datorstol..men visste inte bättre
Citera
2008-10-04, 10:16
Medlem
Hade också en sådan. Den höll ihop i 3 år för mig iaf, men jag är fortfarande förvånad över hur många skruvar den kunde tappa utan synbar anledning.

Nu har jag IKEA:s 2500:- stol med högt ryggstöd, vilken skillnad!
Citera
2008-10-04, 12:09
Bannlyst
wtf alla hade en sån?
:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in