Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-19, 19:20
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag köpte en sådan här stol. Var nöjd med den. Men stolens högra armstöd gick sönder en dag. Det övre skruvfästet gick rakt av.

Åkte så klart tillbaka till Jysk och fick en ny stol på garantin. Dock inte samma utan en stol så var betydligt dyrare och skönare.

Ingen mellanpris utan det gick på garantin.

Du hade tur.
Min stol (iofs inte samma modell) sprack i svetsfogen stol/ben eller hur man ska säga.
Typ en månad efter garantin gick ut.

Ser man till trådens storlek så ska man nog vara medveten om att stolar från jysk inte håller världens bästa kvalitet.
Men det är ju som med det mesta annat man kan köpa billigt, det är en chansning. Ibland gör man en skitbra affär och lite oftare gör man en sämre affär.
Citera
2014-11-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raptorex
Kontorsstolen SPORUP
http://jysk.se/kontor/kontorsstolar/...moryskum-svart

Min vickar hela tiden från höger till vänster/vänster till höger och jag måste sitta helt still för att den ska vara rak.

Har provat att skruva åt alla skruvar men det har ej hjälpt.

Är det någon mer som har problem med Kontorsstolen SPORUP?
Har ni lyckats fixa det?
Samma problem här. Känns inte alls säkert eller bekvämt. Dessutom gick ett av plasthjulen sönder! Vilken skit. Bara lämna tillbaka och ta pengarna. Vill inte ha nåt från Jysk.
Citera
2014-12-22, 12:16
Medlem
ulvvfs avatar
Är stolarna gjorde av frigolit? Det låter lite extremt. Själv sitter jag på en jysk stol, trige. Jag vet inte så mycket om hållbarheten på den då den är nyinköpt, de sa dock att den hade 3 års garanti. Men den är ju dock väldigt skön och ser ganska så bra ut. Jag tycker den slår de stolar jag har testat på över 20 000, exempelvis ekornes stolar, som har en irriterande funktion att ryggstödet är framåtlutande och det finns ingen sätt att ens låsa den i ett rakt eller bakåtlutande ställning så hela tiden så vill den framåt, jag blev irriterade på det bara den korta stunden i butiken

Sedan utklassar den IKEAS stolar i komfort. Men som sagt jag vet inget om hållbarheten, kanske faller den ihop i tusen bitar eller omvandlas till ett svart hål. Men min erfarenhet av billigt vs dyrt är att billigt är inte samma sak som dåligt hållbarhet, nästan tvärtom. De flesta billiga prylar jag har haft har hållit betydligt längre än de dyra. Men vi får se när det gäller denna stol.
Citera
2015-01-20, 20:22
Medlem
enknutensaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Är stolarna gjorde av frigolit? Det låter lite extremt. Själv sitter jag på en jysk stol, trige. Jag vet inte så mycket om hållbarheten på den då den är nyinköpt, de sa dock att den hade 3 års garanti. Men den är ju dock väldigt skön och ser ganska så bra ut. Jag tycker den slår de stolar jag har testat på över 20 000, exempelvis ekornes stolar, som har en irriterande funktion att ryggstödet är framåtlutande och det finns ingen sätt att ens låsa den i ett rakt eller bakåtlutande ställning så hela tiden så vill den framåt, jag blev irriterade på det bara den korta stunden i butiken

Sedan utklassar den IKEAS stolar i komfort. Men som sagt jag vet inget om hållbarheten, kanske faller den ihop i tusen bitar eller omvandlas till ett svart hål. Men min erfarenhet av billigt vs dyrt är att billigt är inte samma sak som dåligt hållbarhet, nästan tvärtom. De flesta billiga prylar jag har haft har hållit betydligt längre än de dyra. Men vi får se när det gäller denna stol.

Sitter själv på en Trige. Har haft den i cirka 3 månader och nu lossnade fästena på sittdynan från själva stolarmen. Helt jävla värdelöst skit.-
Citera
2015-01-31, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smalltimemike
Samma problem här. Känns inte alls säkert eller bekvämt. Dessutom gick ett av plasthjulen sönder! Vilken skit. Bara lämna tillbaka och ta pengarna. Vill inte ha nåt från Jysk.
Nu har jag avverkat 2st SPORUP från Jysk på 2-3 månader. Fick ut en ny utan att de ens tittade på den gamla jag lämnade in. Verkar som de inte var speciellt förvånade. Den andra var jag tvungen att ha ett bord som stöd bakifrån för att den inte skulle knaka som fan i grundplattan om man lutade sig bakåt. Skulle jag luta mig bakåt helt avslappnat skulle den garanterat braka isär. Armstöd lossnar osv.
Citera
2015-02-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Själv sitter jag på en jysk stol, trige.

Citat:
Ursprungligen postat av enknutensak
Sitter själv på en Trige. Har haft den i cirka 3 månader och nu lossnade fästena på sittdynan från själva stolarmen. Helt jävla värdelöst skit.-

Lite OT kanske, men jag köpte mig en Trige igår på rean för 900kr. Jag tycker att man sitter så mycket lutad tillbaka, är det något ni upplever. Känner nästan att jag inte når skrivbordet eftersom att datorn är i vägen för att köra in under om ni förstår vad jag menar? Upplever ni också att man sitter mycket lutad bakåt, eller kan jag ha satt sittdynan bakochfram?
Citera
2015-02-04, 16:53
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
Tjena, köpte mig en datorstol från Jysk för kanske en månad sedan, det är modellen "Chef" som de hade rea på, 250 kr istället för 500 kr, så jag slog till, nu när jag satt och slösurfade och hade armbågen på ena armstödet och handen mot hakan så tro fan det brakade till som fan och armstödet gick av på 2 ställen! Sket nästan ner mig samtidigt som jag höll på att ramla i golvet! Vad är detta för skit? Nu är jag lite nere då jag måste köpa ny äckelstol, suck..

http://i37.tinypic.com/2z5m5hi.jpg

får ursäkta för den otroligt dåliga bildkvalitén

Ja när man satsar så stora summor pengar så förväntar man ju sig kvalité!
Citera
2023-10-04, 19:02
Medlem
OneTaps avatar
de borde ju gå o fixa på garanti o få pengarna tillbaka eller en ersättnings stol =)
Citera
2023-10-04, 19:16
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
de borde ju gå o fixa på garanti o få pengarna tillbaka eller en ersättnings stol =)

Hahahaha efter 15 år!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback