2015-02-05, 21:47
Medlem
Manslemmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scatiz
Jag personligen gjorde inte så mycket "sjuka" saker i skolan men jag glömmer aldrig en kille...

Han började i våran klass i 6:an dör han blev utalängd från sin förra skola föe att han gjorde så mycket skit där.

Hur som helst, denna killen gjorde allt för att sabotera.

- Gick till Willys på rasten och snodde ägg för att sedan kasta i korridoren.

- Tog toapappersrullsr från toaletterna och kostade i korridoren så det hängde papper som glitter i en julgran!

- Sköt raketer i korridorerna.
Han träffade nästan en lärare en gång som fick tinnitus och polisanmälde honom.

- Satte krokben för en lärare som bröt benet.

- Kastade saxar i väggarna i klassrummet.

- Krossade ett antal fönsterrutor

- Vi hade också ett ålderdomshem 100 meter från skolan och där ville han kasta in en liten smällare genom en balkongdörr. Stubinen slocknade dock så det va ju tur det. Men då fick han för sig att klättra in för att hämta smällaren. Han kommer ut cirka 2 minuter senare med massa smycken och choklad!

- Han lyckades också sätta eld på skolan så att en en stor del av skolan brann ner. Matsalen + slöjdsalarna va inblandade villet gjorde att hela skolan fick äta i sina klassrum i någon månads tid. Polisen patrullerade också på skolan varje dag flera veckor efter och till slut erkände han. Fick höra att hans föräldrar fick en skuld pga detta på en halv mille.

Trots allt detta + mycket mer som jag inte orkar skriva så fick han ta mig fan gå kvar på skolan till vi gick ut 9:an.

Låter som en rätt missanpassad snubbe Vad gör han idag, riksdagsman för miljöpartiet?
Citera
2015-02-05, 23:20
Medlem
Nicke1234s avatar
När jag gick i årskurs 10 (i Norge är grundskolan 10 år) så var det lämmel-år. Fjäll-lämlar överallt, så det var bara att fånga in dom i hinkar. Jag och några polare släppte ut ett 20-tal lämlar inne i skolans matsal när ingen var där. Vad som hände sen kan ni ju räkna ut själva...

Vi gjorde en liknande grej en annan gång. Då ryckte vi upp dörren på en villa och kastade in en hink som innehöll 6 lämlar. Det visade sig senare att det var REMA-1000 chefens hus...Fick höra att lämlarna kröp in i väggen, dog, ruttnade och stank. Men det är en annan historia!

Idag har jag dåligt samvete över min och mina kompisars behandling av dessa små varelser...

En annan gång tog jag med mig flera liter 60%ig hembränt till skolan. Jag och några kompisar söp oss dyngfulla, raglade runt i skolans korridorer sjungande och skrålande. Det uppdagades givetvis och vi blev avstängda från skolan i 5 dagar. När vi återvände till skolan så fick vi straffarbete i form av att sopa bort all sand från skolgården.
Senast redigerad av Nicke1234 2015-02-05 kl. 23:23.
Citera
2015-02-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manslemmen
Låter som en rätt missanpassad snubbe Vad gör han idag, riksdagsman för miljöpartiet?

Hahahahahahaha!

Han lät ju jävligt korkad.

Ont : kommer inte på något nu, jag kommer tillbaka om jag kommer på något.
Citera
2015-04-07, 13:32
Medlem
maaak14s avatar
Mycket skit man gjorde hahah.. men här är några:

Låg/mellanstadiet
Snott cigg från lärarens väska när jag var ensam i klassrummet (5an)
Kastat stolar på svenska som andraspråk-läraren (5an)

Högstadiet
ja de var här man började göra skit...

Tände en bengal på lektionen (7an)
Kastade ut ett bord genom fönstret (6an)
Tog stryptag och rev en rasistisk vikarie i ansiktet (8an)
Snott papper från materialrummet och fått med alla 7or på ett flygplanskrig (7an)
Hällt handsprit i saften på hemkunskapen (8an)
Eldat i en toa (8an) brandlarmet gick
Citera
2015-04-07, 17:30
Medlem
MuscleSharks avatar
I högstadiet gjorde man en del dumma saker.

En gång så höll jag och en kompis för dörren för en tjej i klassen när hon va på toa. Tjejen va för övrigt ett mobboffer, och fet. Inte för att det har något med saken att göra egentligen mer än att det va fruktansvärt dumt det vi gjorde med tanke på att hon va mobbad....eller ja inte mobbad, men retad.
I vilket fall så fick hon till sist upp dörren med ena foten, och då trycker min kompis till lite extra och klämmer henne riktigt jävla rejält.
Dörren slår igen och samtidigt hör vi henne skrika där inne som en stucken gris på väg till slaktfabriken.
Vi blir genast skräckslagna av skriket och går därifrån.
Inget hände efter det, då hon varken såg eller hörde vilka det va som utförde det hemska dådet.
Citera
2015-04-08, 21:39
Medlem
Klappars avatar
I högstadiet körde vi fight club vid ett tillfälle. Var en kille som jävlades med mig emellanåt, så av någon anledning så bestämde vi oss för att ha en uppgjord fight. Några elever stod och vaktade så att ingen lärare skulle komma förbi och resten stod och kollade på. Mobbaren var mycket större och starkare än vad jag var, men jag slogs som ett rovjur och gav aldrig upp. När rasten var slut så gick alla till sina lektioner och allt var som vanligt.

Ingen hade lust att jävlas med mig efter det
Citera
2015-04-08, 21:48
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorothee
älska uttrycket dolme!
min mattelärare var helt underbar. det var sista terminen så alla var lite slappa och bara längtade ut till livet.
Det var någon som hade slumrat till lite, kanske inte riktigt sov. utan bara låg på bordet och vilade med stängda ögon.
våran mattelärare(kille) ber en kille läsa upp sina svar när han går in till lärarrummet som ligger vägg i vägg.
han kommer tillbaka med en varmkorv, och ingen fattar något men fortsätter artigt att bara sitta och itne säga något.
han går fram till den sovande killen och lägger varmkorven i hans mun på något sätt. när den sovande killen hastigt vaknar och undrar vad som händer tar vår mattelärare snabbt undan korven och drar upp gylfen.

gav oss ett gott skratt!

Roligast jag läst denna vecka! Fan vilken skön lärare.
Citera
2015-04-09, 22:32
Medlem
Snott mat, den smaka god
Citera
2015-04-12, 23:16
Medlem
maaak14s avatar
Kommer aldrig glömma en kille.
Han började i vår klass i 6:an, en tanig makedonsk turk. vi kan kalla honom Hamza.
I alla fall så gjorde denna "Hamza" alltid kaos.
En gång så gick en irriterande polack ut på toa, läraren var nere i materialrummet. Hursomhelst så lägger han in runt fem tigerraketer i polackens pennskrin och tänder samtliga. Blev ett jävla liv, hamza blev polisanmäld för mordbrand.
2. Hamza stack till närmaste turkkiosken och köpte en tändare, cigg och typ 20 energidrycker. Samtliga energidrycker la han i sin väska. Vi stack tillbaka till skolan när vi skulle ha del 2 av nationella proven i NO. Stackars hamza har inte pluggat, så han får en snilleblixt och tar sin Axe som han alltid hade med sig, riktar den mot brandlarmet och tänder eld. Brandlarmet går, i alla fall så såg inte läraren när hamza tände på axen. Han sa bara att det var övning så stanna kvar och gör era prov... Plugghästen golade, vilket slutade med att stackars hamza blev utslängd från skolan... Fast då gjorde han ännu mer skit än vad jag skrev här.

Senare i 8an så säger vår lärare att hamza kommer att besöka vår skola idag.
Lärarna hade erfarenheter av honom, så polisen var på vår skola i en dag för att vakta hamza.
Hursomhelst så var en polis i klassrummet. Polisen gick ut för att göra något, vet inte vad. Läraren hade i alla fall dålig hörsel, så hamza smög fram till lärarens dator och satte på meatspin. Precis då kom polisen tillbaka. Blev ett jävla liv
Citera
2015-04-12, 23:20
Medlem
maskroooss avatar
Rökt och druckit alkohol inne på toan xD Och gjort typ inbrott haha!
Citera
2015-04-17, 19:32
Medlem
maaak14s avatar
Nu har jag skrivit så jävla många inlägg i denna tråd, så jag gör ett enda stort inlägg med alla upptåg.

I 5:an hade vi matte i halvklass, ena gruppen hade utematte och andra hade vanlig. I alla fall så hatade jag utematte. Jag hade 6:ans mattebok då. Men jag hade utematte och ville ha innematte. fortsatte retas med läraren tills hon slängde ut mig till innematten. Jag + en polare gömde oss i ett skåp så när alla gick till lunchen så gjorde vi kaos. Kastade ut massa saker genom fönstret, bl.a. stolar, en träffade sva-läraren han svimmade.
Vi tog en uppstoppad fågel och stoppade i lärarens väska. Snodde också cigg därifrån. Och hade fyrverkerikrig där. En lärare kom och frågade: vadfan håller ni på med? vi sa: vi är bra på att härma ljud. läraren trodde och stack.
Klassrummet blev rökfyllt, då stack vi till lunchen. När vi väl skulle ta våra tallrikar så gick brandlarmet. Det blev en kort skoldag :P

Men jag förändrades från att vara en halvmobbad person i låg/mellanstadiet till skolans "gangster" i högstadiet.
Bl.a. så brukade jag och bad-boysen bryta in oss i grupprum och Chilla med vattenpipa där. Det blev så pass standard så att vi bröt in oss i ett grupprum med fönster mot korridoren och satt där och rökte vattenpipa som inget. Rektorn såg oss, kom in och vi fick utskällning efter noter. Man installerade övervakningskameror i alla grupprum efteråt.

När "hamza" som jag skrev om innan skulle slängas ut från skolan så strejkade vi. Blev stenkastning och raketskjutning mot rektorns fönster. Jag var känd som smällardealern då. Var med och kastade både sten och raketer.

Sprutade ner klassrum med brandsläckare.

En gång så var jag och mitt gäng i datorsalen. Hursomhelst så började vi sabba datorerna. Satte nobrain.dk på alla datorer och "opererade" alla tangentbord+mussladdar så att vi klippte sönder alla trådar inuti kablarna så det inte syntes utanpå. Innan vi "opererade" kablarna så installerade vi program som gjorde så att cd:n åkte ut och in. Ollade alla möss. Sedan så skrev vi stort "welcome to hell" med spritpenna på väggen och stack.

Satte på bögporrljud i interntelefonen.

Vi hade en senil engelskalärare som sa att han var allergisk mot tobaksrök. Han märkte inget om halva klassen stack från lektionen.
Då bestämde vi oss för att "cigga" klassrummet på rasten. Vi (alla killar i klassen) gömde oss på diverse ställen. När lektionen slutade så tog vi en hel cigglimpa (som en av badboysen alltid hade med sig) tog ut alla cigg, tände dom och spred ut dom på olika ställen. Vilket jävla slöseri med cigg det var...

Rökte cigarr i klassrummet.
Citera
2015-04-17, 19:58
Medlem
svart-rullstols avatar
Tyskalektionerna på högstadiet glömmer jag aldrig. Pingis med tyskaboken på skolbänkarna och utlåsta vikarier är några av höjdpunkterna. Vi avverkade totalt fyra lärare/vikarier under de tre åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in