2008-10-04, 05:17
Medlem
Doktor_Blys avatar
Min frukost har under så lång tid jag kan minnas bestått av:
  • En kopp kaffe
  • Snus
Varsågoda ett recept på en frukost du slänger ihop på nolltid och som gör att du vaknar till liv ganska direkt. Sen om det är hälsosamt eller inte är en annan diskussion, jag har haft detta som det enda man kan kalla frukost under så lång tid jag kan minnas och jag mår inte sämre för det
Citera
2008-10-04, 09:19
Medlem
Trumpeters avatar
En ordentligt hotellfrukost är alltid trevlig.

Idag har det dock endast blivit ett par mackor med ost, skicka, tomat och gurka. Två koppar kaffe, två glas apelsinjuice.
Citera
2008-10-04, 12:56
Medlem
Trinnits avatar
Eftersom jag inte är särskilt hungrig på morgnarna så är jag ganska förtjust i varianten med en stor kopp kaffe och en bit baguette med aprikos- eller apelsinmarmelad.

Har jag mer tid och är lite hungrigare så är en hotellfrukost aldrig fel, dvs en stor kopp kaffe, ett stort glas juice, en vaniljpudding, bröd med marmelad och en ostmacka, kanske en yoghurt vid sidan om och gärna lite frukt i form av ananas, jordgubbar, körsbär och liknande.

I själva verket blir det oftast en skål yoghurt på vardagarna. På helgerna oftast rostat bröd, oboy och kaffe.
Citera
2008-10-04, 14:03
Medlem
cosmic_dancers avatar
Det är väl öboy och rostisar... har dock lite svårt med sådant för tillfälligt...

Men jag äter gott om morrnarna ändå. Fil med frukt i (exempelvis äplle och björnbär). Kanske lite musli eller flingor också. En macka med något gott pålägg, exempelvis skinka, sallad, tomat, och paprika... eller äggmacka, makrill, messmör. Mmmm.
Citera
2008-10-04, 14:09
Medlem
dolppens avatar
Drömfrukosten som man alltid äter!
  • Omelett, med ost, någon grönsak och kanske skinka
  • Havregrynsgröt med Mjölk
  • Juice, och chockladmjölk
  • En god smörgås/knäckebröd med Keso, paprika, skinka, ost, lite salladsblad och senap.
  • En riktigt bra morgontidning.
Citera
2008-10-04, 14:14
Medlem
Nemesis1s avatar
Två linor Subutex och sen en cigarett är ju inte helt fel...
Citera
2008-10-04, 16:28
Medlem
Jag är absolut inte en ”ägg och bacon människa” som många här verkar vara, nymalet kaffe, croissant och gärna färskpressad grapefruktjuice, där har ni min drömfrukost.
Senast redigerad av Knifeingutsout 2008-10-04 kl. 16:34.
Citera
2008-10-04, 16:43
Medlem
Nojlagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You better run
.... Och en fin rullad blunt vid sidan av bordet.

Blunt till frukost? Jag skulle spy om jag rökte sånt parfymerat skit på morgonen.

OnT: Nybakat bröd, ost, paprika, gurka, färskpressad juice och en stor kopp svart kaffe.
Citera
2008-10-04, 18:11
Medlem
Tjohildas avatar
Minns en frukostbuffé i Mexico som jag skulle ge bra mycket för att få smaka igen. Först amerikansk frukost med scrambled eggs och lite bacon, pannkakor med lönnsirap och french toast. Efter det fruktbuffé, fat stora som fotbollsplaner med nyskuren vattenmelon, mango, papaya, ananas. Tillbringare med nypressad juice på sagda frukter, iskyld... Det enda som smakade fan var förstås kaffet, som alltid på andra sidan Atlanten.
Citera
2008-10-06, 01:22
Medlem
mjamjas avatar
Min drömfrukost: 1 kokt ägg, nybakat bröd med god skinka och senap, hemmakomponerad müsli med fil, ett glas apelsinjuice och en kopp kaffe.

Här om dagen inledde jag dagen med en kebab. Det var faktiskt över förväntan.
Citera
2008-10-06, 01:38
Medlem
konstifiks avatar
*Naturell yoghurt med frukt och bär och nötter
*Fullkornsvälling med Ledins Hälsomål
*Knäckebröd m. hummus, alfalfagroddar och ett kokt, skivat ägg
*Hallonjuice
*Persiskt Earl Grey-te
Citera
2008-10-06, 12:42
Medlem
nazeeroths avatar
vört med en tjock skiva rökt julskinka med galet mycket grovkorning skånssenap. Det är nog den bästa frukosten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in