• 1
  • 2
2008-10-02, 11:36
Bannlyst
Har sökt, men jag hittade inte nån tråd om eran drömfrukost, bara en massa skit om nyttigheter och annat onödigt tjafs, man ska ju njuta av livet inte ta allt så seriöst.

För mig blev blev det idag en kopp Red Cup Nescafe med röd mjölk till. En Gorby's pirog och en aprikos. Med ett glas Glocken Gold multivitamindryck svalde jag ner mina måbrapiller: en Omega3-kapsel, en vitamintablett, 100mg Ritalin, 10mg Valium och 2mg Alprazolam.

Denna kombination av frukost har jag kommit på att jag mår bäst av för att starta dagen för min del.

Hur ser eran drömfrukost ut?

Edit: Slängde nyss i mig två stycken Marianne också, mina favvorgodisar, här har ni en bild på dem: http://img399.imageshack.us/my.php?i...ariannetd1.png Kan typ käka kilovis av dem utan att tröttna på smaken.
Senast redigerad av Ztla 2008-10-02 kl. 12:36.
Citera
2008-10-02, 12:00
Medlem
2cool4schools avatar
Ja du, det beror på om det är jag eller min onda tvilling som stiger upp. Vissa dagar är det folkbärs och en näve Citodon framför teven. Andra dagar är det omelett med rökt lax och gräslök eller hembakat bröd med kalkon, färskost och grillade grönsaker. Men för det mesta halsar jag fil direkt ur paketet samtidigt som jag klär mig...
Citera
2008-10-02, 12:12
Medlem
4thFloors avatar
Vad som får mig att hålla igång bra under dagen och min drömfrukost är två helt skilda saker. Drömfrukosten är en buffé. Mycket färsk frukt, massvis med meloner som fått solmogna! Naturligtvis en omelettkille som rör ihop det man önskar, annars är löskokta ägg dugligt. Kanske både och? Amerikanska pannkakor och bacon med mycket lönnsirap. Croissanter med jordgubbssylt, nypressad apelsinjuice, och sen en cappucino på den soliga uteplatsen med en cigg och en god bok!
Citera
2008-10-02, 13:39
Medlem
baffbaffs avatar
Ett stort jävla revbensspjäll! Färskpressad apelsinjuice, leverpastejsmackor och en fet 7eleven brownie.
Citera
2008-10-02, 13:45
Moderator
^Eazs avatar
Beror på vem det är som vaknar..

Jag på frossar dag: Irländsk frukost på en pub med en kaffe:
2 Stekta ägg, 2 stekta korvar, 3-4 baconskivor, Black and White Pudding, 2 halva tomater som vänt i stekpannan, lite stekt svamp, sen vita bönor. Serveras med lite toast.

Som detta:
http://lh5.ggpht.com/_-MdnB7M52qs/R2...g/DSCF1857.jpg

Men större portion.

En normal dag så tycker jag faktiskt en skål müsli, yogurth, 2 mackor, och en kopp tea är en drömfrukost.

Gärna en frukt vid sidan om.
Citera
2008-10-02, 14:08
Medlem
AnnaAnderssons avatar
För något mättande vill jag ha bacon, vita bönor, stekt ägg, svamp, tomat och rostat bröd. För njutning vill jag ha rökt lax med löjrom, creme fraiche och rödlök, gravad lax med gravlaxsås, kokta ägg och en bit tunnbröd. Det ska finnas obegränsad mängd av allt. Sen ska det hela avslutas med ett wienerbröd och kaffe. Givetvis ska det finnas jordgubbar och melon vid sidan av.
Citera
2008-10-02, 14:58
Medlem
Tjyvass avatar
En frasig nybakad baguette med färskost och senap, tomat mellan det och en eller två skivor salami. Yoghurt med vanilj eller honung och en rejäl morgontidning. Sköljer ner maten med mineralvatten. Efter det en färsk frukt, banan eller melon.
Citera
2008-10-02, 16:43
Medlem
call3s avatar
jag har 2 alternativ

1: jag är inte hungrig (oftast måndag-fredag)
då blir det yogurt och musli om jag har något jag måste vara mätt för
Alt blir det en cocio om jag kan käka lunch tidigt.

2: jag är hungrig (oftast söndag)
Då är det ägg bacon vita bönor baugett och ungsgrillade champinjoner. mmmmm

nämnde mest min vardag för att ge lite perspektiv
Citera
2008-10-02, 18:30
Medlem
bessies avatar
min dröm frukost blir oftast 3 koppar kaffe 3 cigaretter.när jag har tid flingor med fil.
Citera
2008-10-02, 18:33
Medlem
Inte ätit frukost på säkert 7år... men drömfrukosten vore...

Iskallt glas cola, ett glas apelsindjuice
goda frallor med ost och paprika och gyulai kolbasz

kokade ägg..... hmmm...vad mer, kanske yoggi eller något, och några färska frukter... Vore najs.... Och en fin rullad blunt vid sidan av bordet.
Citera
2008-10-02, 18:45
Medlem
suryoyos avatar
Min drömfrukost är åt Texas hållet: bacon, äggröra, stekt tärnad potatis, korv (små & starka texan style), fried mozarella sticks, crossianter, kaffe och deras äckligt goda hot sauces.......
Citera
2008-10-02, 18:46
Medlem
kultingens avatar
Jag brukar köra på en stor skål fil blandat med jordgubbar, kvarg och flingor, 4 knäckebröd, 3 polarkraft extrem, 5 satsumas (nu när säsongen tillåter det), 2 päron, en enorm kopp kaffe och säkert något annat som jag glömt bort, får ta en bild på det imorgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in