2010-03-19, 02:13
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Förutsägbart att FB-pöbeln skulle avsky den nya kvinnliga draken också. Förra året klagade alla på att Gunilla von Platen inte investerade några pengar och när det nu kommer en nu som slänger upp 900000 redan i första programmet så avskyr ni henne också. Visst var hon rätt överlägsen och otrevlig men hur sympatisk är egentligen allas stora idol Mats Gabrielsson då? Det är väl inte en massa ryggdunkar man vill se? Schyssta omdömen till de som förtjänar det och hårda lavetter till de som kommer dit med idiotiska projekt är det som gör programmet sevärt.

Gunilla von Platen var och är en nolla, som byggt upp sin förmögenhet på subventioner.

Mats Gabrielsson ger förvisso ett inte alltför "trevligt" intryck, men han är en entreprenör i grunden och har byggt upp en rejäl förmögenhet med två tomma händer.

Kvinnan är advokat, dvs. en parasit på systemet-därtill ger hon ett så osympatiskt intryck att t.o.m Mats bleknar i jämförelse...
Citera
2010-03-19, 21:26
Medlem
FimpenAs avatar
Fyfan va skön han gubben var som sålde den bygglösningen! Riktigt go!
Citera
2010-03-20, 03:10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpenA
Fyfan va skön han gubben var som sålde den bygglösningen! Riktigt go!

-
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2010-03-20 kl. 03:28.
Citera
2010-03-20, 20:55
Medlem
Hardstekts avatar
Jag tycker den nya tjejen är bra. Skön diss gällande ekologi/närodlat. Dessutom verkar hon betydligt mer investeringsvänlig än gunilla. Han pokerliran verkar också bra.

Jag fattade dock inte två saker.

Pelletskaminen, kunde den generera ström åt hushållsaparater? Isf är den jävligt användbar, perfekt för ex. jaktstugor, mindre sommarhus osv. Annars förstår jag inte riktigt vitsen.

Fattade inte riktigt poängen med gubbens byggblock. Jag har gjort en del montering. exempelvis om man sätter upp en dörr, så går man ju efter vattenpasset. De snea väggarna/golvet som man vill distansera sig ifrån följer ju inte några fasta bestämda mått.
Citera
2010-03-20, 21:33
Medlem
PerFnurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Pelletskaminen, kunde den generera ström åt hushållsaparater? Isf är den jävligt användbar, perfekt för ex. jaktstugor, mindre sommarhus osv. Annars förstår jag inte riktigt vitsen.

Nä, den drog ström. Den hade någon fläktmojäng som skulle drivas.

Vitsen gick också förlorad hos drakarna.
Citera
2010-03-20, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerFnurt

Den var även mycket brandfarlig tyckte Mats.
Citera
2010-03-20, 21:48
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Fattade inte riktigt poängen med gubbens byggblock. Jag har gjort en del montering. exempelvis om man sätter upp en dörr, så går man ju efter vattenpasset. De snea väggarna/golvet som man vill distansera sig ifrån följer ju inte några fasta bestämda mått.

Just det som är poängen med byggblocket, man tar så mycket man behöver. Det fungerar likadant som ett post-it-block, där man tar av så många blad som behövs.

Så förstod jag det iallafall. Oerhört enkelt. Genialiskt!
Citera
2010-03-20, 22:04
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerFnurt

saken är att det är billigare att värma med pellets, och att han hade skapat ett pelletskamin som kunde fortsätta värma även om elen gick.
vilket är mycket bra, frusna rör i fritids stugor är ganska vanligt.

PerZerk: tyckte han argument för att va brandfarlig var ganska fånigt. lägger ni era gardiner över era element med?
det är en kamin för tusan.

Hardstekt: ibland måste man kila fast dörr karmar för att att det ska gå fortare att fixa det.
Men håller med om att det kan ju inte va nån revolution, såger verkligen folk upp egna bitar i sverige?
har inte sysslat nått med bygg branchen i sverige, men jobbar i den här i norge och här köper man färdiga kilar som funkar nästan lite bra.
enda skillnaden är att man kapar av på var sin sida så man kan monterna dörr karmarna.
fast om man lägger ihop all den korta tiden det tar och kapa dessa på ett år så kanske det blir hyffsat mycke tid.
särsligt i norge, lata jävlar.

annars är jag nöjd över programmet, den nya damen är ljusår bättre änn vonplaten kärringen.
men sven är fortfarnde mannnen som jag respekterar.
Senast redigerad av RagGAnoF 2010-03-20 kl. 22:11.
Citera
2010-03-20, 22:08
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Just det som är poängen med byggblocket, man tar så mycket man behöver. Det fungerar likadant som ett post-it-block, där man tar av så många blad som behövs.

Så förstod jag det iallafall. Oerhört enkelt. Genialiskt!

Vad är egentligen fördelen gentmot en vanlig kil?
Citera
2010-03-20, 22:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag tycker den nya tjejen är bra. Skön diss gällande ekologi/närodlat. Dessutom verkar hon betydligt mer investeringsvänlig än gunilla.

Ja lätt när man leker med familjens pengar

Iofs är väl Roos inte heller mycket bättre med tanke på hans senare projekt som Nyheter24... Ett bra projekt för 10 år sedan som gör att han kan spela lite som han vill nu.
Citera
2010-03-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
saken är att det är billigare att värma med pellets, och att han hade skapat ett pelletskamin som kunde fortsätta värma även om elen gick.
vilket är mycket bra, frusna rör i fritids stugor är ganska vanligt.

PerZerk: tyckte han argument för att va brandfarlig var ganska fånigt. lägger ni era gardiner över era element med?
det är en kamin för tusan.

Hardstekt: ibland måste man kila fast dörr karmar för att att det ska gå fortare att fixa det.
Men håller med om att det kan ju inte va nån revolution, såger verkligen folk upp egna bitar i sverige?
har inte sysslat nått med bygg branchen i sverige, men jobbar i den här i norge och här köper man färdiga kilar som funkar nästan lite bra.
enda skillnaden är att man kapar av på var sin sida så man kan monterna dörr karmarna.
fast om man lägger ihop all den korta tiden det tar och kapa dessa på ett år så kanske det blir hyffsat mycke tid.
särsligt i norge, lata jävlar.

annars är jag nöjd över programmet, den nya damen är ljusår bättre änn vonplaten kärringen.
men sven är fortfarnde mannnen som jag respekterar.
Ibland verkar dom provocera bara för att se reaktionen, helt enkelt kommer denna person att
tappa huvudet emot kunder som klagar eller kan dom ta skit?
Hybridkaminen är ju helt OK, märktes att han hade industrivana inte bara nån hemmapulare.
Blocken var väl helt OK, att ha en märkningssystem med avstånd är väl stora fördelen, visst
kan man ha andra saker, kilar och spik, men att få det symmetriskt är väl svårare då?
Sämst var Timråiten, hur tänkte han, en hemsida och förhandlade kundkontakter skulle vara värt
+1mkr, det är ju helt absurt. vem som helst kan ju kopiera hans koncept om det var bra, vilket jag tvivlar på.
Citera
2010-03-21, 00:25
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ibland verkar dom provocera bara för att se reaktionen, helt enkelt kommer denna person att
tappa huvudet emot kunder som klagar eller kan dom ta skit?
Hybridkaminen är ju helt OK, märktes att han hade industrivana inte bara nån hemmapulare.
Blocken var väl helt OK, att ha en märkningssystem med avstånd är väl stora fördelen, visst
kan man ha andra saker, kilar och spik, men att få det symmetriskt är väl svårare då?
Sämst var Timråiten, hur tänkte han, en hemsida och förhandlade kundkontakter skulle vara värt
+1mkr, det är ju helt absurt. vem som helst kan ju kopiera hans koncept om det var bra, vilket jag tvivlar på.

så länge reglarna är helt raka är det en fördel, men annars måste man ändå använda vattenpass. så nån jättevinst tror jag inte det är.
men monterar inte dörrar dagligen så ska nog inte säga allt förmycket.

både mats och hans som kan industrin tyckte det var en bra ide så nått problem måste de lösa.
Har vi nå snickare här som sitter på svaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in