2010-03-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
Han hade ju sämsta idén av alla, Peter Wahlbecks dragkroksgubbar var ju ljusår bättre. Funkar ju inte att sälja vanlig mat över internet, varför skulle ekologiskt funka?

"Jag skulle kunna fråga om du vill ha ett jobb? ...Och så anställer jag dig och så tar jag 100%."
"-Får nog fundera på det förslaget"
"Det var inget förslag"
Han fattar inte ens att han blir förolämpad

Sen var han inte direkt blyg vid värdering heller, mycket underhållande även om drakarna kunde varit lite snällare

Nya kvinnan kanske inte är bra, men bättre än den förra.

Nu finns det ju faktiskt internetsidor som säljer ekologisk mat, bland annat Årstiderna. Så det funkar nog, men han i Draknästet hade ju ingen koll alls.
Citera
2010-03-21, 23:41
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Nu finns det ju faktiskt internetsidor som säljer ekologisk mat, bland annat Årstiderna. Så det funkar nog, men han i Draknästet hade ju ingen koll alls.

Att det finns sidor som säljer (ekologsik)mat över internet och att det är lönsamt att sälja (ekologsik)mat över internet är ju inte nödvändigtvis samma sak.
Citera
2010-03-22, 06:47
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
saken är att det är billigare att värma med pellets, och att han hade skapat ett pelletskamin som kunde fortsätta värma även om elen gick.
vilket är mycket bra, frusna rör i fritids stugor är ganska vanligt.

PerZerk: tyckte han argument för att va brandfarlig var ganska fånigt. lägger ni era gardiner över era element med?
det är en kamin för tusan.

Nja, den kräver el för att fungera, eftersom den hela tiden måste matas med pellets. Går strömmen så kommer inmatningen upphöra och då slocknar den. Strömmen används också för att driva fläktarna som hjälper luften att strömma ut i rummet mer effektivt.

Personligen tyckte jag att den var riktigt intressant, det är ingenting man säljer några mängder av, som de hoppades göra med distansblocken, men det är förmodligen tillräckligt för att få igång en beständig verksamhet kring.

När det gäller distansblocken så kan jag för lite om snickeriverksamhet för att kunna bedöma nyttan, men drakarna verkade ju tämligen överens.

Spelet var en av de uslaste idéer jag sett på länge, dessutom lär det vara nästintill omöjligt att skydda och vad händer när det finns kina-kopior på varenda mack, om det mot förmodan skulle bli succé (hur kul är det att kasta ärtpåsar i ett hål).

Att sälja mat på internet är förmodligen ingen usel idé i sig, men problemet för den killen var att han inte hade något mer än just en idé och ändå tyckte det var värt miljonbelopp.

Den där blomgrejen kan mycket väl gå att sälja, men jag förstår att drakarna drog åt sig öronen, det känns alldeles för osäkert och frågan är hur man skyddar det. Största problemet var också att värderingen var helt åt helvete.

Personligen tyckte jag kaminen var intressantast och jag tyckte också att den entreprenören gav det skönaste intrycket.

I övrigt så tyckte jag att första avsnittet lovar gott inför framtiden, det var intressant att få höra hur det har gått för kylvakten, även om det inslaget kanske stal lite väl mycket programtid. Det jag framför allt ser fram emot att få höra om är knapplagnings-kitet, där var drakarna lika överväldigade som när det gäller blocken i det senaste avsnittet, det skulle vara kul att se hur det gick med det projektet.

När det gäller drakarna så kan jag tyvärr bara instämma i att Susanna(?) gav ett trist intryck, men hon kändes framför allt nervös, så jag gissar att hennes lite väl otrevliga attityd är ett tecken på det. Jämför med Douglas Roos, som gav ett mycket mer avslappnat intryck. Av de kvarvarande så tycker jag fortfarande att Sven och Richard känns riktigt sympatiska, medan Mats är ett prakt-arschle, precis som förra säsongen. Både Sven och Richard vet när det är dags att såga en idé och gör det med stil, medan Mats går på som en ångvält hela tiden. Den stora skillnaden mellan Mats och Sven är att det hela tiden känns som att Mats fortfarande måste hävda sig, trots sina miljardframgångar.
Citera
2010-03-23, 20:58
Medlem
mr.pungs avatar
Är det någon som har koll ifall man kan ladda ner eller streama säsong ett någonstans? har googlat som en tok utan att hitta något..
Citera
2010-03-23, 21:04
Bannlyst
När kommer skiten (nästa avsnitt) upp på svtplay?!

Hälsningar,
PG Ahlgren, Hjo
Citera
2010-03-23, 21:13
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlgren
När kommer skiten (nästa avsnitt) upp på svtplay?!

Hälsningar,
PG Ahlgren, Hjo

Någon timma efter att det gått imorgon kväll
Citera
2010-03-24, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
Är det någon som har koll ifall man kan ladda ner eller streama säsong ett någonstans? har googlat som en tok utan att hitta något..
swetv.org har samtliga avsnitt.
Citera
2010-03-24, 12:25
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
swetv.org har samtliga avsnitt.
Krävs ju invite...
Citera
2010-03-24, 13:01
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Mats är ett prakt-arschle, precis som förra säsongen. Både Sven och Richard vet när det är dags att såga en idé och gör det med stil, medan Mats går på som en ångvält hela tiden. Den stora skillnaden mellan Mats och Sven är att det hela tiden känns som att Mats fortfarande måste hävda sig, trots sina miljardframgångar.

Det måste vara en mardröm att jobba med honom. Jag tror inte att han agerar så för att det ska bli bra tv. Jag tror att han blir arg på riktigt.

Det finns ju ingen i engelska versionen som är i närheten av att vara lika otrevlig.
Citera
2010-03-24, 13:49
Medlem
Hardstekts avatar
Är det bara jag som tycker den svenska är bättre än den engelska?

Högre produktionsvärde, snyggare scenografi, bättre uppfinningar, lika bra/bättre drakar.

Men framförallt mycket snyggare programledare.

ebba blitz>>>>>>vindögt radioansikte..
Senast redigerad av Hardstekt 2010-03-24 kl. 14:02.
Citera
2010-03-24, 20:30
Medlem
Infinitiv86s avatar
Vilka puckon.. Verkar som att alla i olika draknästeversioner nappar på allt som är internetrelaterat..
Och vad skiljer detta och Suicide Machine/Seppukoo?
Synd att inga av mina webbaserad affärsmodeller får komma med före fluojulgranspynt.. Men lyfter Voddler tiotals miljoner utan att ens ha surroundljud antar jag att allt funkar..
Citera
2010-03-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Är det bara jag som tycker den svenska är bättre än den engelska?

Den svenska versionen ÄR bättre på alla punkter. Produktion. Programledare. Drakar. Deltagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in