2010-01-26, 19:00
  #901
Medlem
Kul! Inte så långt kvar av väntan nu... Verkar som programet tagit ett steg ner i hierarkin, gick väl i ettan förra gången? Ingen jätteskillnad men ändock en skillnad.

Extra kul att denna gång se hur det gick för några av dem som det blev affär med förra säsongen.
Citera
2010-01-26, 19:13
  #902
Medlem
Huvudmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAH
Kul! Inte så långt kvar av väntan nu... Verkar som programet tagit ett steg ner i hierarkin, gick väl i ettan förra gången? Ingen jätteskillnad men ändock en skillnad.

Extra kul att denna gång se hur det gick för några av dem som det blev affär med förra säsongen.

Är ettan bättre än tvåan? Varför då? Draknästet kommer att gå mellan 20 och 21 på kvällen. Anses som bästa sändningstid. Tycker jag säger tillräckligt om prioriteringen av programmet.

Hur många avsnitt var det förra gången? Fler eller färre än sju?
Citera
2010-01-26, 19:23
  #903
Medlem
Falcãos avatar
Numera så är det ju organiserat så att ettan är den bredare folkliga kanalen där de flesta av de, baserat på tittarsiffror , största programmen visas medan tvåan tenderar att ha de mer smala och specialiserade programmen. Vilken av de de två kanalerna som är den bättre är väl en definitionsfråga.
Citera
2010-01-26, 22:29
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudmannen
Är ettan bättre än tvåan? Varför då? Draknästet kommer att gå mellan 20 och 21 på kvällen. Anses som bästa sändningstid. Tycker jag säger tillräckligt om prioriteringen av programmet.

Hur många avsnitt var det förra gången? Fler eller färre än sju?

Nu har du redan fått ett svar men det jag menade var inte att ettan är bättre utan att alla storsatsningar som ska nå lite större publik sänds i ettan.
Citera
2010-03-16, 17:24
  #905
Medlem
Drozds avatar
Såg första avsnittet i nya vändan. Killen med kaminen och distansplattemannen hade ju klart intressanta idéer parat med jääädrigt låg värdering av bolagen.

Jag bara irriterar mig på Ebba Blitz, som, trots att hon är sympatisk och rätt snygg, hela tiden skall prata med deltagare och publik som med femåringar!
Citera
2010-03-16, 21:25
  #906
Medlem
LerzaAnnes avatar
Fett nice första avsnitt, skulle dock lugnt valt Mats som ensam samarbetspartner i slutet där...
Citera
2010-03-16, 23:38
  #907
Medlem
Dr.Houses avatar
Helt ok! Imponerad av den sista uppfinningen med blocken, precis som det ska vara, enkelt och fyller ett behov.

Den där leksaken var dock ren smörja, "vi räknar lågt med var 20:e person mellan 18-59 år"? Han kan inte ha gjort sin hemläxa.
Citera
2010-03-17, 01:25
  #908
Medlem
schabo-labos avatar
Vad finns det att säga om de nya Drakarna? Kvinnan och Douglas?
Citera
2010-03-17, 02:12
  #909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Vad finns det att säga om de nya Drakarna? Kvinnan och Douglas?

Douglas var helt ok.

Bruden var sanslöst störande. Vilken bitch!


Som förra säsongen så är det Hagströmer och Mats som gör hela programmet.
Citera
2010-03-17, 04:16
  #910
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.House
Helt ok! Imponerad av den sista uppfinningen med blocken, precis som det ska vara, enkelt och fyller ett behov.

Den där leksaken var dock ren smörja, "vi räknar lågt med var 20:e person mellan 18-59 år"? Han kan inte ha gjort sin hemläxa.
Ja, honor med diverse spel som ska säljas för skitmycket pengar och inte kostnar något att tillverka och som dom vill ha hur mycket kapital som helst för, är knappast första gången vi ser i den här serien...

Dom verkar dock ha ganska mycket skräp i den här säsongen också. 2 bra grejer igår och en hel del skräp.

Vissa verkar ju inte ha alla clownerna i cockpit (e-handelsmatsmänniskan, etc.) och vissa undrar man vad dom ens ska ha kapital till (väsktillverkaren, är väl bara att börja sy i källaren och kränga till hästbutiker, och sen när hon lyckas sälja någorlunda kvantitet, hitta ett företag i Polen eller nåt som tillverkar liknande väskor och är intresserade av att ta ordern).
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Douglas var helt ok.

Bruden var sanslöst störande. Vilken bitch!


Som förra säsongen så är det Hagströmer och Mats som gör hela programmet.
Jag tyckte han verkade helt OK. Hondjuret är dock lika uselt som det förre. Är väl av rent diskrimineringstekniska skäl som dom insisterar på en hona bland drakarna.
Citera
2010-03-17, 05:07
  #911
Medlem
Mvks avatar
Underbart att Draknästet är tillbaka.
Dom där distansblocken som alla var lyriska över förstod jag inte riktigt vad dom gjorde.
Nu är jag ingen byggare heller.
Bryter man av och lägger man in dom mellan springor under byggandet, eller???

Killen med ekologiska internetvaror som dök upp i enbart kläderna grillade dom rejält.
Vad tänker han med när han visar sig där?
Har han inte sett förra säsongen?
Kan förstå att det ändå är tv och att det måste "showas" men jag hoppas det inte utvecklar sig till någon "idol" där den som kommer med bästa dissen vinner.
Man kan avfärda idéer med respekt.
Citera
2010-03-17, 08:59
  #912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Ja, honor med diverse spel som ska säljas för skitmycket pengar och inte kostnar något att tillverka och som dom vill ha hur mycket kapital som helst för, är knappast första gången vi ser i den här serien...

Dom verkar dock ha ganska mycket skräp i den här säsongen också. 2 bra grejer igår och en hel del skräp.

Vissa verkar ju inte ha alla clownerna i cockpit (e-handelsmatsmänniskan, etc.) och vissa undrar man vad dom ens ska ha kapital till (väsktillverkaren, är väl bara att börja sy i källaren och kränga till hästbutiker, och sen när hon lyckas sälja någorlunda kvantitet, hitta ett företag i Polen eller nåt som tillverkar liknande väskor och är intresserade av att ta ordern).

Jag tyckte han verkade helt OK. Hondjuret är dock lika uselt som det förre. Är väl av rent diskrimineringstekniska skäl som dom insisterar på en hona bland drakarna.

De vill säkert ha lön. Killen med de ekologiska varorna tar priset. Verkade som om han blev överlycklig när Mats erbjöd honom 100% mot en heltidstjänst. Då kan han inte ens tro på idén själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Killen med ekologiska internetvaror som dök upp i enbart kläderna grillade dom rejält.
Vad tänker han med när han visar sig där?
Har han inte sett förra säsongen?
Kan förstå att det ändå är tv och att det måste "showas" men jag hoppas det inte utvecklar sig till någon "idol" där den som kommer med bästa dissen vinner.
Man kan avfärda idéer med respekt.
Samtidigt är det inte konstigt om du blir förbannad om någon försöker blåsa dig på pengar. De får den respekt de förtjänar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.House
Helt ok! Imponerad av den sista uppfinningen med blocken, precis som det ska vara, enkelt och fyller ett behov.

Den där leksaken var dock ren smörja, "vi räknar lågt med var 20:e person mellan 18-59 år"? Han kan inte ha gjort sin hemläxa.
Var det där spelet ens roligt? Såg ut som ett tråkigt kubb. Som du säger var deras marknadsanalys dessutom helt uppåt väggarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in