2026-10-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Jag tycker det är godare när ölet är kallt.
Mycket av smakupplevelse påverkas av när och hur det dricks. Ibland så funkar en käöllarsval burk folköl förvånansvärt bra och andra gånger så smakar fantastisk öl risigt.
Faktiskt en klassiker när det begav sig.
Den bästa ölen på hela året var den kylda Tuborg grön man tag när tältet var rest på semestern på Nordjylland.
Slog aldrig fel, tältet uppsatt sakerna på plats och en kall öl innan man rusade ner för kliterna för första doppet.
Citera
2026-10-06, 13:15
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Den äckligaste ölen jag druckit vad Pistonhead. 6kr/33CL.
Citera
2026-10-06, 14:17
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Faktiskt en klassiker när det begav sig.
Den bästa ölen på hela året var den kylda Tuborg grön man tag när tältet var rest på semestern på Nordjylland.
Slog aldrig fel, tältet uppsatt sakerna på plats och en kall öl innan man rusade ner för kliterna för första doppet.

Helt enig!
Till och med friterade fläsksvålar, något som fanns att köpa i danska affärer gjorde upplevelsen ännu mer exotisk blev goda.

Ey Bro
Piston Head
Sofiero
Astra
Mariestad

Alla ovanstående kräver antagligen helt fantastiska förhållanden för att vara drickbara.
När ölet har en ful beska tillsammans med en söthet så är det sällan gott.Då
Citera
2026-10-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaskPatrask
Arboga 10.2% är utan konkurrens den värsta ölen som finns. Att det ens finns folk som dricker detta rävgift är obegripligt. En grogg på glidmedel och bensin smakar bättre än denna styggelse till dryck.
Kopparbergs special brew är mycket värre. Arboga går ner ibland..
Citera
Igår, 11:07
Medlem
Mpste va ey br0. Hatar dessutom namnet, vadå "Eeeey bro"?

Smakar som en norrlands guld, men istället för att smaka gott o ingenting har de lagt till någon sur rutten smak.

Förstpr inte varför folk klankar ner på 10.2an, den är riktigt fin. Brödig och kraftig smak
Citera
Igår, 11:15
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen

Smakar som en norrlands guld, men istället för att smaka gott o ingenting har de lagt till någon sur rutten smak.

Förstpr inte varför folk klankar ner på 10.2an, den är riktigt fin. Brödig och kraftig smak

Det är väl inte så svårt att fatta varför namnet klingar som ditt närmaste no-go-område.
En grupp konsumenter som gillar språket där uttryck som " Ey Bra" ingår. Antagligen en grupp som ingen har tänkt på ur ett konsumentgrupps-perspektiv.

Lite som när bögarna upptäcktes vara en attraktiv målgrupp.

Dom som brygger ölet dricker antagligen gott öl istället eftersom dom rimligtvis borde tjäna en jävla massa pengar på att sälja hemsk öl med mördande reklam.
Citera
Igår, 11:23
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:

Jag tycker den är god. Dock gillar jag inte namnet på den. Äckligast ölen som jag tycker är definitivt Arboga 10,2. Egentligen tycker jag all öl med hög alkoholhalt är äcklig.
Citera
Igår, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaskPatrask
Arboga 10.2% är utan konkurrens den värsta ölen som finns. Att det ens finns folk som dricker detta rävgift är obegripligt. En grogg på glidmedel och bensin smakar bättre än denna styggelse till dryck.
Tack för tipset, åker omgående till bolaget och inhandlar ett par flak.
Citera
Igår, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Tack för tipset, åker omgående till bolaget och inhandlar ett par flak.

Det gör du rätt i. 10.2an är gravt underskattad. En kraftig och stark öl för rejäla karlar. Men visst, övriga kan ju få smutta på sin hallonsoda, mer till mig.
Citera
Idag, 21:12
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Det gör du rätt i. 10.2an är gravt underskattad. En kraftig och stark öl för rejäla karlar. Men visst, övriga kan ju få smutta på sin hallonsoda, mer till mig.
Det enda som är kraftigt på den ölen är alkoholen, både stryka och smak. I övrigt inte mycket att ha annat än som starthjälp om man av någon anledning måste bli full snabbt.

Äckligaste ölen, definierat som den första öl från bolaget som jag vet att jag hällde ut, var någon sorts ganska vanlig porterhistoria, fast med banan. Det bliv helt fel. Namnet har jag lyckats förtränga. Och nyligen drack jag en goding från Dugges på ca 12 %, orden banana, toffee och chocolate fanns i namnet och det var en imperial stout som smakade Banana skids, fast flytande då.
Citera
Idag, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det enda som är kraftigt på den ölen är alkoholen, både stryka och smak. I övrigt inte mycket att ha annat än som starthjälp om man av någon anledning måste bli full snabbt.

Äckligaste ölen, definierat som den första öl från bolaget som jag vet att jag hällde ut, var någon sorts ganska vanlig porterhistoria, fast med banan. Det bliv helt fel. Namnet har jag lyckats förtränga. Och nyligen drack jag en goding från Dugges på ca 12 %, orden banana, toffee och chocolate fanns i namnet och det var en imperial stout som smakade Banana skids, fast flytande då.

Den har en kraftigt maltig och brödig smak, mycket fin. Tror mest det har utvecklats en trend kring att den ska vara äcklig, inte att den är det. Precis som du säger är det fint att dricka 2-3st innan man tar fram finspriten.

Det där lät lite äckligt med banana skids, men jag köper ändå att den kan smaka mycket bättre än den låter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in