2023-05-27, 17:19
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Typ all IPA smakar öronvax. Hur fan kan folk dricka det?
Systembolaget har många äckliga öl i sitt sortiment, men en av de äckligaste och vidrigaste ölen måste vara Pripps Blå 7.2.
Det går inte att beskriva dess smak och arom på annat sätt än som kolsyrat avloppsvatten.
Den ger ett unket intryck av en svettig turkisk oljebrottare av bara av dess lukt.
Rekommenderar ingen att smaka den.

Det var någon som beskrev öl som djävulens spott. Han kanske hade fått smaka på Pripps Blå 7.2.
Men vad ska man göra när det är det enda man har att dricka så här på lördagskvällen och bolaget har stängt för helgen, det är bara att dricka och hålla god min.
Senast redigerad av Rimbert 2023-05-27 kl. 18:08.
Citera
2023-05-28, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Systembolaget har många äckliga öl i sitt sortiment, men en av de äckligaste och vidrigaste ölen måste vara Pripps Blå 7.2.
Det går inte att beskriva dess smak och arom på annat sätt än som kolsyrat avloppsvatten.
Den ger ett unket intryck av en svettig turkisk oljebrottare av bara av dess lukt.
Rekommenderar ingen att smaka den.

Det var någon som beskrev öl som djävulens spott. Han kanske hade fått smaka på Pripps Blå 7.2.
Men vad ska man göra när det är det enda man har att dricka så här på lördagskvällen och bolaget har stängt för helgen, det är bara att dricka och hålla god min.

Håller med, hårt. Inte är den god inte.
Citera
2023-05-28, 02:19
Lagunitas Maximus IPA, klar nr 1 av äckligaste jag druckit
Citera
2023-05-28, 02:31
Medlem
Topplocks avatar
Antagligen Kung
Citera
2023-05-28, 11:29
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gill.Bates
Lagunitas Maximus IPA, klar nr 1 av äckligaste jag druckit
Låt mig gissa att du inte gillar stilen IPA.
Citera
2023-05-28, 11:51
Medlem
Kronenbourg Rose' smakade jag i Danmark förra veckan, det kan vara det äckligaste ölet jag provat i alla fall..

/Dick
Citera
2023-06-02, 07:58
Mörkret Porter var nog det vidrigaste jag druckit på länge. Gillar vanligtvis porter och stout, men denna smakade som kallt kaffe som är en vecka gammalt. Undvik!

https://www.systembolaget.se/produkt...rkret-1403815/
Citera
2023-06-03, 19:43
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topplock
Antagligen Kung

Varför tycker du så?

Jag sitter och dricker en sådan ny. Den är ingen höjdare och favorit, snarare medioker. Funkar som måltidsdryck eller törstsläckare vid hårt utomhusarbete. Snarast medioker!

På vilket sätt är den betydligt äckligare än andra sorter i samma prisklass? (Sofiero, eller Stockholm festival"
Citera
2023-06-14, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Låt mig gissa att du inte gillar stilen IPA.

Mja,inte överförtjust i IPA.
Men heller inte smaken utav bäckvatten!
Citera
2023-06-14, 21:26
Medlem
Mysquos avatar
Jämn kamp om bottenplatsen mellan Birra Moretti och Heineken.
Jag har provat många sorters öl, men dessa två kan jag bara inte med. Av någon outgrundlig anledning så är de oerhört vanliga, och det finns ställen som enbart har just dessa ölsorter i sitt sortiment, så jag har verkligen försökt dricka dem. Nu gör jag inte det längre. Jag gillar öl, men dricker hellre kranvatten än Heineken eller Birra Moretti.
Citera
2023-06-15, 15:00
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Arboga 10,2% är nog den äckligaste ölen som jag har druckit i Sverige. Den är helt odrickbar, man får kväljningar och vill spy efter en klunk .
Citera
2023-06-15, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pizzarelli
Arboga 10,2% är nog den äckligaste ölen som jag har druckit i Sverige. Den är helt odrickbar, man får kväljningar och vill spy efter en klunk .

Ja, helt otroligt att folk nämner Heineken och liknande när det finns Arboga 10,2.
Heineken, Bud light, Corona osv är ju ljusa enkla öl. Inget fantastiskt, men det är väl helt ok med en kall sådan en varm sommardag. Arboga 10,2 däremot. Spelar ingen roll om den är varm eller kall, den smakar skit i vilket fall. Den ljusa lagerölen klarar inte alls att dölja smaken av sprit. Som en lättöl blandad med vodka.

Tänk att framförallt belgarna klarar att laga så många goda trippel och annat som fungerar fint trots dem är över 10%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in