2014-02-12, 13:13
Medlem
Slots guld, bedrövlig smak som fortfarande kan hemsöka mig i mina mardrömmar. Måste varit den värsta smakupplevelsen jag någonsin upplevt.
Citera
2014-02-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mest hipstervarning är det förstås på mikrobryggeriernas olika "ale"-sorter. men även obskyra weissbier och porter som vissa fjunskägg tvingar i sig kvalar in.

och nej, jag dricker verkligen inte för att bli dyng. det är jag alldeles för gammal för. men lager ska det vara och helst inte över 5.5 %.

Min erfarenhet är att weissbier är sådant som fjantar och okunniga inte förstår sig på eller tycker om, mot bättre vetande förstås. Hur menar du att weissbier kan kopplas till hipsters och fjunskägg? I min mening dricker kunniga och erfarna öldrickare weissbier
Citera
2014-02-12, 15:27
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonicwater
Min erfarenhet är att weissbier är sådant som fjantar och okunniga inte förstår sig på eller tycker om, mot bättre vetande förstås. Hur menar du att weissbier kan kopplas till hipsters och fjunskägg? I min mening dricker kunniga och erfarna öldrickare weissbier

Dessutom är ju weissbier en betydligt äldre öltyp än ljus lager. Att kalla alla som dricker weissbiers och alla olika typer av ales från mikrobryggerierna (som i de flesta fall också är av betydligt äldre typ än lager) för hipsters är jävligt konstigt i en historisk kontext. När blev alla ale och weissbierdrickare hipsters? Om de alltid har varit det så bestod hela befolkningen av hipsters under gångna århundraden eftersom alla drack öl då det var renare än vatten och lager inte var uppfunnet ännu.
Citera
2014-02-12, 15:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Dessutom är ju weissbier en betydligt äldre öltyp än ljus lager. Att kalla alla som dricker weissbiers och alla olika typer av ales från mikrobryggerierna (som i de flesta fall också är av betydligt äldre typ än lager) för hipsters är jävligt konstigt i en historisk kontext. När blev alla ale och weissbierdrickare hipsters? Om de alltid har varit det så bestod hela befolkningen av hipsters under gångna århundraden eftersom alla drack öl då det var renare än vatten och lager inte var uppfunnet ännu.
Bra! Jag tycker vi fastställer att det är lagerölsdrickarna som är hipsters.
Citera
2014-02-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mest hipstervarning är det förstås på mikrobryggeriernas olika "ale"-sorter. men även obskyra weissbier och porter som vissa fjunskägg tvingar i sig kvalar in.

och nej, jag dricker verkligen inte för att bli dyng. det är jag alldeles för gammal för. men lager ska det vara och helst inte över 5.5 %.

Är du på riktigt eller trollar du?

Vad är det som är så kallat "hipster" i att utveckla sitt ölintresse och dricka olika typer av öl?

Att tvinga sig i öl för att visa tillhörighet till en grupp är självklart töntigt, men det har ingenting med ölintresse att göra. Det har säkert med den där hipsterkulturen att göra däremot. Så blanda inte ihop det.

Och du skrev att du hatar ölsnobberi? Det är ju precis det du sysslar med när du skriver "men lager ska det vara och helst inte över 5.5 %.".
Citera
2014-02-12, 19:22
Medlem
Robwins avatar
Pistonhead är för mig personligen odrickbar men har under mina år som alkoholbrukare stött på ett flertal personer som anser att Pistonhead är gudomlig, oförståeligt enligt mig.
Citera
2014-02-12, 19:33
Bannlyst
hansa (Tysk billighets) och Tuborg guld med en vit damsko på.
Citera
2014-02-12, 19:35
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robwin
Pistonhead är för mig personligen odrickbar men har under mina år som alkoholbrukare stött på ett flertal personer som anser att Pistonhead är gudomlig, oförståeligt enligt mig.

Lowridin' Lager? Kustom Lager? Flat Tire?
Citera
2014-02-12, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vilken Pistonhead? Det finns mer än en. Jag har testat en av dem, Flat Tire, och för sitt pris är den väldigt god.
Den med döskallen som finns på systembolaget.
Citera
2014-02-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Som sagt, inte en och samma öl...
Citera
2014-02-12, 20:18
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash

Vad står det mer på burken än Pistonhead...?

Och strunta i siffrorna nu...
Citera
2014-02-12, 21:43
Medlem
Varm öl är rätt läbbigt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in