2014-02-12, 05:00
Medlem
f0cuss avatar
Brooklyn Lager, fyfan.
Citera
2014-02-12, 08:05
Medlem
vilma123s avatar
Drack en öl som var ny i sortimentet i somras. Minns inte vad den heter, men det fanns en väldigt tydlig smak av citron. Ölen var oerhört syrlig, vilket inte alls föll mig i smaken.
Citera
2014-02-12, 08:25
Bannlyst
Pistons fy helvete
Citera
2014-02-12, 08:54
Medlem
glimmandes avatar
Äckligaste ölen kunde man införskaffa på nittiotalet. Halvljumma Euroshopper 3.5r. Man köpte dem i 24-packsflak och de var billiga jämfört med svensk folköl. Men fy fan vad de smakade.

Rolig tråd då man inser hur mycket som har hänt i svensk ölkultur sedan den startades.
Citera
2014-02-12, 09:07
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafaroptia
Vad är hipster-öl för något?

Och vad menar du med ölsnobberi?

mest hipstervarning är det förstås på mikrobryggeriernas olika "ale"-sorter. men även obskyra weissbier och porter som vissa fjunskägg tvingar i sig kvalar in.

och nej, jag dricker verkligen inte för att bli dyng. det är jag alldeles för gammal för. men lager ska det vara och helst inte över 5.5 %.
Citera
2014-02-12, 09:34
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mest hipstervarning är det förstås på mikrobryggeriernas olika "ale"-sorter. men även obskyra weissbier och porter som vissa fjunskägg tvingar i sig kvalar in.

och nej, jag dricker verkligen inte för att bli dyng. det är jag alldeles för gammal för. men lager ska det vara och helst inte över 5.5 %.

Typiskt för den intellektuella underklassen att hitta på grupptillhörigheter för folk som gillar sådant som man själv inte förstår eller inte tycker om smaken på. De flesta ölnördar jag känner är så långt från hipsterkulturen man kan vara. Visst finns det hipsters som vill lära sig att tycka om vissa saker bara för att det är inne i deras krets, och de är rätt patetiska, men inte i närheten lika patetiska som dig min ynkliga herre.
Citera
2014-02-12, 09:35
Medlem
Kranpunktens avatar
Smaken är som baken, delad
Och det kommer ju alltid finnas sjuka människor som dricker det mest vidriga saker bara för att sticka ut..
Själv dricker jag ingen öl över huvudtaget, har druckit i några år och fått smutta på en&annan öl genom åren, inte ens corona eller hoff på flaska ( som jag har förstått är kärring öl) faller mig i smaken, fyfan all öl är verkligen äckligt för mig, jag håller mig till sprit/vin/cider..
Jag kommer ihåg sist jag fick smaka av en öl från min kompis, tog en liten klunk och vände mig direkt för att spy av smaken, har för mig det var en smålands eller något sånt standard 160kr/flaket langar öl
Citera
2014-02-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExistenZ
jag säger bar PORTER 3,5 så äcklig...
Vad jag har märkt på sistone är att temperaturen spelar stor roll och att olika öl kräver sin temperatur för att komma till sin rätt.
Citera
2014-02-12, 12:18
Bannlyst
Jag har riktigt dåligt minne från Lapin Kulta, drack en ljummen Lapin Kulta.
Samma mer Elk Beer, den är inte heller så fin ljummen..
Citera
2014-02-12, 12:45
Medlem
Spliffmeisters avatar
En sommarvarm och avslagen Hansa Export slår det mesta, mmm vilka minnen!
Citera
2014-02-12, 12:47
Medlem
Carl Serungs avatar
Sailor och Royal.

Dricker hellre terpentin.
Citera
2014-02-12, 12:52
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Vet inte. Finölsmänniskor har etablerade inkomster och bränner utan att skämmas nån hundralapp på en 33cl. Det som utmärker sånt folk är att de är 30+ män.

Den riktiga hipsterölen, iallafall i USA, är Pabst Blue Ribbon. Det är ett riktig kasst lageröl som hipsters dricker för att visa ett avståndstagande till finölskulturen. Typ, alla ni Svenssons med lönearbeten sitter där på Monks cafe och dricker. Ha, vi hipsters är lite speciella och dricker USAs motsvarighet till Pripps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in