Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-19, 17:49
  #205
Medlem
gremling66s avatar
Fru Falkengren sitter än så länge säkert på tronen. Hon syns mer än någonsin i organisationen, sammankomster, videos, inlägg, chattar mm. Wallenberg tycks alltså inte vilja göra sig av med henne. Själva WW-skandalen hörs inte heller mycket om.
Falkengren har nu stuvat om i sina led (bara vita medelålders/nästan medelålders män) finns med på kartan. Gulleponken P*ter D*ahlgren har fått utökat förtroende och är nu ansvarig för två olika områden. I hans ena område har det stuvats om en del, favoriter från utlandet får fina arbeten, andra försvinner ut i dimman. Avdelningschefer flyttas runt, då rykten säger att de inte levererar som de ska. Det pratas mer än någonsin om att banta kostnader, många jobb ersätts inte, folk går på knäna i alla divisioner. Inför flytten sägs det att många ska bort, undrar när det ska presenteras. Det kanske blir en fin julklapp för många. Christoff*r M*lmer sägs vara mindre nöjd över att PD fått ett större mandat än honom. Tävlingen om tronen går vidare
*e*a
Citera
2015-11-23, 23:03
  #206
Medlem
Jofs avatar
Hörde henne i programmet Lantz i P3 (tror jag det hette). Anicka L försökte mer och mer desperat få henne att tina upp, bli lite personlig, och få något som kunde LIKNA en levande kontakt med henne. Men misslyckades TOTALT.

Jag tror för min del att det inte berodde på A.F:s ev. blyghet eller vilja att alltid vara korrekt, utan på en rejäl oförmåga. Som passar väl in i den analysen av hennes personlighet som redan gjorts här, som en sk anal personlighet. Hon är kontrollerad, rätt argsint och gniden. Släpper ingen korv från sig, om hon inte måste. Men kan vara hur begåvad som helst. SKÅL!

Många har nog gått på en nit när dom trott att de var liv i den tanten. Utseendet (förr!) var ju fint.

Glad jag slipper den människan i mitt liv.
Citera
2016-02-09, 15:24
  #207
Medlem
Redas avatar
Kom att tänka på Annika Falkengren idag då en direktör i en konkurrentbank fick sparken.

Falkengren har nu suttit på sin höga post i mer än tio år utan några skandaler och med bra bokslut i banken de flesta år. Tio år är ovanligt länge på dessa positioner.

Hon är fantastiskt duktig och säkert en av Wallenbergarnas bästa rekryteringar.

Och visst är hon en grann tös!
Citera
2016-02-09, 17:40
  #208
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kom att tänka på Annika Falkengren idag då en direktör i en konkurrentbank fick sparken.

Falkengren har nu suttit på sin höga post i mer än tio år utan några skandaler och med bra bokslut i banken de flesta år. Tio år är ovanligt länge på dessa positioner.

Hon är fantastiskt duktig och säkert en av Wallenbergarnas bästa rekryteringar.

Och visst är hon en grann tös!

Ja, hon är grann och duktiga och har säkert hårda nypor när det behövs. Och har hon suttit så länge så är styrelsen (Wallenbergarna) säkert nöjda med henne. Och som du säger, hon jämte
Dahlbäck och Östling är deras bästa stjärnor.
Citera
2016-02-10, 12:28
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja, hon är grann och duktiga och har säkert hårda nypor när det behövs. Och har hon suttit så länge så är styrelsen (Wallenbergarna) säkert nöjda med henne. Och som du säger, hon jämte
Dahlbäck och Östling är deras bästa stjärnor.

Är hon "duktiga"?? Och "grann"? Du maste nog vara över 65 alternativt en nerdekad fettsäck för att ha tycka det.

AF har blivit SEB-VD enbart tack vare sin utpräglade hänsynslöshet. Minns hennes uttalande i media pa fragan om det var rimligt att en bankchef tjänade 20 MKr om aret; "Nu har banken beslutat detta, och därmed är det inget mer att diskutera!"....inte ett uns av ödmjukhet hos denna plisserade klimakteriekossa...
Citera
2016-02-10, 14:16
  #210
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
AF har blivit SEB-VD enbart tack vare sin utpräglade hänsynslöshet. Minns hennes uttalande i media pa fragan om det var rimligt att en bankchef tjänade 20 MKr om aret; "Nu har banken beslutat detta, och därmed är det inget mer att diskutera!"....inte ett uns av ödmjukhet hos denna plisserade klimakteriekossa...

Vad skulle hon svarat menar du? Skulle du svarat att styrelsen och aktieägarna betalar mig på tok för mycket i lön så jag ska be att få den sänkt?

Om styrelsen och aktieägarna anser att hon är värd den lönen så är den rimlig och det har faktiskt ingen utomstående med att göra.

Du är bara avundsjuk!
Citera
2016-02-10, 17:26
  #211
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Är hon "duktiga"?? Och "grann"? Du maste nog vara över 65 alternativt en nerdekad fettsäck för att ha tycka det.

AF har blivit SEB-VD enbart tack vare sin utpräglade hänsynslöshet. Minns hennes uttalande i media pa fragan om det var rimligt att en bankchef tjänade 20 MKr om aret; "Nu har banken beslutat detta, och därmed är det inget mer att diskutera!"....inte ett uns av ödmjukhet hos denna plisserade klimakteriekossa...

Varken nerdekad, 65 eller fet, och naturligtvis ber jag om ursäkt för mitt stavfel. Ett litet a för mycket där....

För övrigt vidhåller jag vad skrev. Hennes lön kan ju dock diskuteras, men ibland måste en bra chef för ett stort företag visa lite hänsynslöshet för att det ska gå runt.

Och är du inte nöjd med henne så tycker jag du ska köpa några aktier i SEB och gå på bolagsstämman och röra runt lite!
Citera
2016-02-10, 21:09
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vad skulle hon svarat menar du? Skulle du svarat att styrelsen och aktieägarna betalar mig på tok för mycket i lön så jag ska be att få den sänkt?

Om styrelsen och aktieägarna anser att hon är värd den lönen så är den rimlig och det har faktiskt ingen utomstående med att göra.

Du är bara avundsjuk!

Avundsjukeargumentet - gör du det inte lite för lätt för dig nu? Nej, jag är inte avundsjuk, faktiskt. Men jag anser att de flesta bankchefer är skurkar. Storbankerna är bland de största hoten mot friheten för de flesta av oss! Helst skulle de vilja införa minusräntor och kontantförbud omedelbart.

När det gäller AF:s lön kunde hon ha försökt vara ödmjuk, men det ligger tydligen inte för henne. Hon kunde ha svarat, att egentligen är ju ingen värd en sadan hög lön. Bara nagot i den stilen. Da hade hon visat mänskliga drag, för en gangs skull...
Citera
2016-02-12, 00:46
  #213
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Avundsjukeargumentet - gör du det inte lite för lätt för dig nu? Nej, jag är inte avundsjuk, faktiskt. Men jag anser att de flesta bankchefer är skurkar. Storbankerna är bland de största hoten mot friheten för de flesta av oss! Helst skulle de vilja införa minusräntor och kontantförbud omedelbart.

När det gäller AF:s lön kunde hon ha försökt vara ödmjuk, men det ligger tydligen inte för henne. Hon kunde ha svarat, att egentligen är ju ingen värd en sadan hög lön. Bara nagot i den stilen. Da hade hon visat mänskliga drag, för en gangs skull...

Du är en drömmare i total avsaknad av verklighetsförankring. Är AF omänsklig för att hon inte vill diskutera sin lön med en journalist?

Jag kan försäkra dig att ingen sitter tio år på hennes post som är omänsklig och inte lyssnar på sina medarbetare.

Sedan har du ingen aning om vad det innebär att ha en sådan post i ett stort företag. Det är inte åtta till fem, fem dagar i veckan.
Det är att vara redo dygnet runt, året runt.
Det är därför hon har bra betalt.
Frågor på det?
Citera
2016-03-21, 19:49
  #214
Medlem
gremling66s avatar
Klart är att hon är duktig och agerar i mångt och mycket som en man Det är en av de saker hon mest anklagas för, iskyla och hårda nypor vilket inte passar sig för en kvinna. Hon är rätt grann i verkligheten och man behöver inte vara 65 eller fet för att tycka det. Vad jag har hört så är hon på g att kliva av tronen och som tidigare är nämnts finns två relativt unga manliga kandidater att efterträda henne. Det har ju varit fördel P*t*r Dahlgr*n framför Christoff*r Malm*r men nu vete sjutton om detta inte snart kommer att ändra sig..... Det snackas i banken om att PD har övergett fru och barn för att bli ihop med en anställd med rötter från mellanöstern. Det ska bli oerhört spännande att se hur de ska lösa detta då SEB´s policy är sträng och hård, Annikas beslut, att inga familjeförhållanden får finnas på jobbet. Tippar på att det blir tjejen som får flytta på sig När detta kommer till big boss kännedom kan det kanske röra runt lite i grytan. Malm*r sköter sig än så länge och sägs vara en "mjuk och trevlig" typ! Det visar sig vad som händer, spännande är det i alla fall att sitta på första parkett *=e
Citera
2016-03-30, 16:47
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du är en drömmare i total avsaknad av verklighetsförankring. Är AF omänsklig för att hon inte vill diskutera sin lön med en journalist?

Jag kan försäkra dig att ingen sitter tio år på hennes post som är omänsklig och inte lyssnar på sina medarbetare.

Sedan har du ingen aning om vad det innebär att ha en sådan post i ett stort företag. Det är inte åtta till fem, fem dagar i veckan.
Det är att vara redo dygnet runt, året runt.
Det är därför hon har bra betalt.
Frågor på det?

Hennes reaktion pa journalistens fraga visar total avsaknad av medmänsklighet, ja.

Dina "försäkringar" ger jag inget för. Det är allmänt känt, att psykopati är överrepresenterat bland företagsledare.

Det är nog möjligt att hon jobbar mycket, men det är en annan sak.

För övrigt verkar hennes fanclub hänga i den här traden. Maken till okritiskt dravel far man leta efter..
Citera
2016-03-31, 19:45
  #216
Medlem
gremling66s avatar
Mycket kan sägas om A Falkengren och du har rätt i att hon har en fanclub här på Flashback:-)
Jag skulle inte heller vilja prata om min lön i hennes kläder och om Wallenbergarna tycker att hon förtjänar dessa så "fine", hon jobbar säker mycket mer än oss andra.
P*t*r Dahlgr*n börjar nu ses som en inte alltför vass kandidat till efterträdarposten då han låter fel huvud styra sina beslut. Annika F har säkert koll på hur hennes kandidater uppträder. Inte blir det bättre då en av PD's underchefer (K*rstin Sjöstrand) har en man som anklagats för skattefiffel plus att ha en affär med en anställd. PD imponerar inte för tillfället och det är klar fördel för C Malm*r.
Såpan fortsätter *=e
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback