Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perikles
Postnummer är postnummer men postkod är nånting annat, om ni hade ögnat ignom drivorna med reklam som dimper ned på dörrmattan skulle ni veta detta.. man tar sitt postnummer och kombinerar detta med nånting (vet ej vad, jag läste inte så noga) för att få fram sin POSTKOD.

Postkod syftar alltså inte på postnummer utan på, just det -postkod.

Där ser man. Jag brukar alltid elda upp den där oönskade direktreklamen, då jag direkt relaterar det till spam.
Citera
2006-01-07, 14:06
Medlem
Jag har aldrig redigt förstått varför dem bytte från "Vem vill bli miljonär?" till "Postkodmiljonären", någon som vet en förklaring på detta?
Citera
2006-01-07, 17:05
Medlem
Azzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Jag har aldrig redigt förstått varför dem bytte från "Vem vill bli miljonär?" till "Postkodmiljonären", någon som vet en förklaring på detta?

Det är väl för att de också kör nån tävling/lotteri med ens postnummer. Fråga mig inte hur det funkar, men det är väl därför de bytt namn på skiten
Citera
2006-01-27, 19:54
Medlem
Är det någon ännu som fixat alla frågorna på "Vem vill bli miljonär?" eller "Postkodmiljonären" och blivit miljonär?
Citera
2006-01-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Är det någon ännu som fixat alla frågorna på "Vem vill bli miljonär?" eller "Postkodmiljonären" och blivit miljonär?
Inte i Sverige men i andra länder finns det flera som har lyckats med det. Den som kommit längst i Sverige var till 5miljoner, men han stannade på 2,5milj. I England så var det en som fuskade och vann 1miljon pund. Men han avslöjades som tur va. Sista (och därmed svåraste) frågan när han vann var "Vad kallas en etta med hundra nollor?". Tror inte att Sverige skulle ha sån lätt sista fråga.
Sen har har prissumman sänkts från 10milj till 3milj och sen till nu 1miljon kr. Snålt.
Citera
2006-10-27, 20:04
Medlem
Quorthons avatar
Mattestuderande dataingenjör som var tvungen att bränna 2 livlinor på vad ett primtal var
Citera
2006-10-27, 20:07
Medlem
Smockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Mattestuderande dataingenjör som var tvungen att bränna 2 livlinor på vad ett primtal var

Hehe såg det också
Citera
2006-10-27, 20:08
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Och som inte vet vad en modist gör. Han frågade publiken. Alla i publiken visste.

Citat:
Citera
2007-01-12, 19:36
Medlem
Ledarens avatar
Haha läraren åkte ut på första.
Citera
2007-01-12, 19:57
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Haha läraren åkte ut på första.
Haha fan vad pinsamt. Vad var det för fråga?
Citera
2007-01-12, 20:05
Medlem
Smockes avatar
Citat:

Vad motsatsen till "Altruistisk" var, hon tog 50/50 sen valde hon "Ärlig" för hon tänkte att tru i altruistiskt hade någon koppling men det var motsatsen man ändå var ute efter så vad skulle det spela för roll? Egoistisk var rätta svaret men hon fick i alla fall 10 000 kr.
Citera
2007-01-12, 20:06
Medlem
Ledarens avatar
Citat:

"Vad är altruistisk motsatsen till?" Hon tog 50/50. Det stod mellan egoistisk och ärlig. Hon tog ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in