Citat:
Ursprungligen postat av
Nord88
Nu ser jag långtifrån alla program men det här är den enklaste vägen fram jag har sett någon få. Frågan om Lewandowski är tiltande enkel för sin nivå, hade kunnat passa med Podolski som något av en kuggfråga på samma svårighetsgrad, så att man inte kan ta den på att det är det enda polska namnet.
Den svåraste frågan är antagligen den om den franska nobelpristagaren. Det är nog den första frågan om en nobelpristagare jag har kunnat då jag hörde namnet på radion av en slump och det verkligen klickade. Hade det varit random indiskt namn hade jag inte haft en suck. Det är väldigt mycket hjälp med bara ett franskt namn och att övriga är anglosaxiska namn, så även den frågan är turligt enkel, samt att stjärnorna hade kunnat hjälpa honom där. Jag hade också behövt hjälp med Steppenwolf.
Inte jag heller, jag hade haft problem att välja mellan det och robot. Han hade dock extrem flax med att få bort det och hamna i valet mellan Saab och robot.
Lewandowski-frågan är en typisk vattendelar-fråga mellan sportintresserade och ej sportintresserade. För en sportintresserad 18-åring så är den extremt lätt, men för någon som inte gillar sport så är den hopplös. Visst, man kan höra på namn, men det är inget man helt kan utgå från. Igår var motsvarande fråga vilket landskap Ängelholm ligger i. Är ganska säker på att det finns fler som inte känner till Lewandowski, än som inte vet var Ängelholm ligger.
Frågan efter, om tories, var däremot lätt på 75 000 kr nivån, tror att de allra flesta som är över 30 skulle kunna den utan problem, den hör hemma på 10 000 eller 20 000, och inte 75 000.
Men, som helhet, visst var det aningen lätt, men förstår inte varför man ska överdriva. Nobelpristagaren är absolut inte någon lätt fråga, visst hade han lite tur att de pratat om det i skolan, men det är långt ifrån alla, varken i hans ålder eller äldre, som hade snappat upp detta månader senare.