Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-14, 20:22
Medlem
picapicans avatar
Hur kan man INTE ha hört talas om Scorpions?
Citera
2023-10-14, 20:29
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vad är detta för svar? Hur hade det gått för dig själv när du var i den åldern, eller nu också för dem delen?

Nu var inte frågan till mig, men med denna nivån på frågorna hade det gått utmärkt. Gångerna jag varit med på denna svårighetsnivå kan jag räkna på en hand, så det säger en hel del om hur orimligt enkla frågorna var.
Citera
2023-10-14, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur kan man INTE ha hört talas om Scorpions?

Killen är 18 år och han kanske inte ens gillar rockmusik, eller är musikintresserad alls för den delen.
Citera
2023-10-14, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Nu ser jag långtifrån alla program men det här är den enklaste vägen fram jag har sett någon få. Frågan om Lewandowski är tiltande enkel för sin nivå, hade kunnat passa med Podolski som något av en kuggfråga på samma svårighetsgrad, så att man inte kan ta den på att det är det enda polska namnet.

Den svåraste frågan är antagligen den om den franska nobelpristagaren. Det är nog den första frågan om en nobelpristagare jag har kunnat då jag hörde namnet på radion av en slump och det verkligen klickade. Hade det varit random indiskt namn hade jag inte haft en suck. Det är väldigt mycket hjälp med bara ett franskt namn och att övriga är anglosaxiska namn, så även den frågan är turligt enkel, samt att stjärnorna hade kunnat hjälpa honom där. Jag hade också behövt hjälp med Steppenwolf.

Inte jag heller, jag hade haft problem att välja mellan det och robot. Han hade dock extrem flax med att få bort det och hamna i valet mellan Saab och robot.

Lewandowski-frågan är en typisk vattendelar-fråga mellan sportintresserade och ej sportintresserade. För en sportintresserad 18-åring så är den extremt lätt, men för någon som inte gillar sport så är den hopplös. Visst, man kan höra på namn, men det är inget man helt kan utgå från. Igår var motsvarande fråga vilket landskap Ängelholm ligger i. Är ganska säker på att det finns fler som inte känner till Lewandowski, än som inte vet var Ängelholm ligger.

Frågan efter, om tories, var däremot lätt på 75 000 kr nivån, tror att de allra flesta som är över 30 skulle kunna den utan problem, den hör hemma på 10 000 eller 20 000, och inte 75 000.

Men, som helhet, visst var det aningen lätt, men förstår inte varför man ska överdriva. Nobelpristagaren är absolut inte någon lätt fråga, visst hade han lite tur att de pratat om det i skolan, men det är långt ifrån alla, varken i hans ålder eller äldre, som hade snappat upp detta månader senare.
Citera
2023-10-14, 20:37
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Killen är 18 år och han kanske inte ens gillar rockmusik, eller är musikintresserad alls för den delen.

Men att känna till Scorpions hör ju för fasen till allmänbildningen.
Citera
2023-10-14, 20:38
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Vad är detta för svar? Hur hade det gått för dig själv när du var i den åldern, eller nu också för den delen?

Och vad har du för liv, om då är född 84, och sett detta program varje fredag eller lördag i över 20 år? Eller när du än är född, så är det extremt att inte någon gång på 20 år ha något bättre för sig.

Förlåt, jag går OT, men din attityd mot en duktig tävlande, OK, aningen lätta frågor, men absolut inget extremt, är direkt tragisk

Jo. Han har fått väldigt lätta frågor. Reagerade på det också. Lewandowski liksom, man hör det ju t.om på namnet om man inte redan vet det.
Citera
2023-10-14, 20:39
Citat:

Jo, man kan ju tycka att de flesta borde ha hört talas om ett så stort band.
Citera
2023-10-14, 20:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Hade han varit 10-15 år äldre håller jag med, men nu var han 18. Han tillhör Tiktok-generationen.
Citera
2023-10-14, 20:46
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Vad är detta för svar? Hur hade det gått för dig själv när du var i den åldern, eller nu också för den delen?

Och vad har du för liv, om då är född 84, och sett detta program varje fredag eller lördag i över 20 år? Eller när du än är född, så är det extremt att inte någon gång på 20 år ha något bättre för sig.

Förlåt, jag går OT, men din attityd mot en duktig tävlande, OK, aningen lätta frågor, men absolut inget extremt, är direkt tragisk

Du tror att jag är född 84? Tror du jag heter nicke med?

Tror du man behöver sitta bänkad varje fredag och lördag för att kunna se avsnitten?

Vad fan har det att göra med hur jag själv hade klarat mig i den åldern? Vad har det att göra med att han får en räkmacka? Sluta snacka skit.
Citera
2023-10-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Du tror att jag är född 84? Tror du jag heter nicke med?

Tror du man behöver sitta bänkad varje fredag och lördag för att kunna se avsnitten?

Vad fan har det att göra med hur jag själv hade klarat mig i den åldern? Vad har det att göra med att han får en räkmacka? Sluta snacka skit.

Inte säker på att det gick att se avsnitten i efterhand på internet i början. Möjligt att det gick, men på gränsen. Är hur som helst inte många som varje gång i 20 år skulle se ett missat avsnitt på nätet.

När jag tänker efter är det minst 23 år, är helt säker på att Vem vill bli miljonär sändes år 2000. Troligen då det började, kan även varit något år tidigare.
Senast redigerad av jenlov 2023-10-14 kl. 21:05.
Citera
2023-10-14, 21:02
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hade han varit 10-15 år äldre håller jag med, men nu var han 18. Han tillhör Tiktok-generationen.

Ja, men hört namnet åtminstone i alla fall tycker man.
Citera
2023-10-14, 21:30
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Inte säker på att det gick att se avsnitten i efterhand på internet i början. Möjligt att det gick, men på gränsen. Är hur som helst inte många som varje gång i 20 år skulle se ett missat avsnitt på nätet.

När jag tänker efter är det minst 23 år, är helt säker på att Vem vill bli miljonär sändes år 2000. Troligen då det började, kan även varit något år tidigare.

För enda sättet att se ett avsnitt i efterhand är ju via internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in