Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-14, 01:26
Medlem
Även Kaba var en snäll, lätt fråga vill jag påstå, fastän hon inte hade någon aning. Kaba borde väl ändå vara en av de där mest grundläggande sakerna alla högstadieelever ska lära sig under momentet om islam på SO:n/religion.
Citera
2023-10-14, 02:33
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
En gymnasiestudent som är med? Ja det lär nog gå bra..

Är säker på att han kommer få mycket lättare feågor än andra bara för att han är ung. Så har det varit förut.
Citera
2023-10-14, 18:10
Medlem
Programtid: 19.30-20.00

Effektiv tid frågor: 11 min.

En tredjedel frågetid. Resten reklam och lottodelen. Kasst.
Citera
2023-10-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Är säker på att han kommer få mycket lättare feågor än andra bara för att han är ung. Så har det varit förut.

Så lär det bli ja.
Citera
2023-10-14, 19:41
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Programtid: 19.30-20.00

Effektiv tid frågor: 11 min.

En tredjedel frågetid. Resten reklam och lottodelen. Kasst.

Och frågorna upp till 10 000 är rena skämtfrågor.

Killen får enkla pissfrågor precis som jag trodde, så jäkla tråkigt.

Är det Postkodmiljonären eller Smartare än en fenteklassare?
Senast redigerad av nickeh84 2023-10-14 kl. 19:50.
Citera
2023-10-14, 19:51
Är frågorna ikväll anpassade efter hans ålder? Känns ovanligt enkla. Dessutom saker som man säkert läst i skolan precis lol.

Vore mer intressant med vanliga frågor som vuxna får, inte dessa dagisfrågor.
Citera
2023-10-14, 19:59
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Är frågorna ikväll anpassade efter hans ålder? Känns ovanligt enkla. Dessutom saker som man säkert läst i skolan precis lol.

Vore mer intressant med vanliga frågor som vuxna får, inte dessa dagisfrågor.

Så var det när det var en annan snorvalp där också. Frågor i klass med "Smartare än en femteklassare". Pinsamt att Postkodmiljonären försöker vara "down with the kids".
Citera
2023-10-14, 20:00
Medlem
Tycker att ni överdriver. Visst, det finns absolut de som fått svårare frågor, men det är inte heller något extremt. Frågorna igår om Hollands flagga, och vilket landskap Ängelholm ligger i, var faktiskt lättare än de han fick på motsvarande nivåer.

Går inte förneka att killen är duktig, och även gör ett moget intryck.
Citera
2023-10-14, 20:00
Jag visste inte att Mack var en akronym.
Citera
2023-10-14, 20:03
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tycker att ni överdriver. Visst, det finns absolut de som fått svårare frågor, men det är inte heller något extremt. Frågorna igår om Hollands flagga, och vilket landskap Ängelholm ligger i, var faktiskt lättare än de han fick på motsvarande nivåer.

Nej, vi överdriver inte. Jag har sett varenda program sedan programmets början, så jag tror jag vet.

Om du tycker han är så bra kanske du borde suga av honom, han ser ju onekligen ut att vara lagd åt det hållet.
Citera
2023-10-14, 20:12
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Nu ser jag långtifrån alla program men det här är den enklaste vägen fram jag har sett någon få. Frågan om Lewandowski är tiltande enkel för sin nivå, hade kunnat passa med Podolski som något av en kuggfråga på samma svårighetsgrad, så att man inte kan ta den på att det är det enda polska namnet.

Den svåraste frågan är antagligen den om den franska nobelpristagaren. Det är nog den första frågan om en nobelpristagare jag har kunnat då jag hörde namnet på radion av en slump och det verkligen klickade. Hade det varit random indiskt namn hade jag inte haft en suck. Det är väldigt mycket hjälp med bara ett franskt namn och att övriga är anglosaxiska namn, så även den frågan är turligt enkel, samt att stjärnorna hade kunnat hjälpa honom där. Jag hade också behövt hjälp med Steppenwolf.

Citat:
Ursprungligen postat av runx
Jag visste inte att Mack var en akronym.

Inte jag heller, jag hade haft problem att välja mellan det och robot. Han hade dock extrem flax med att få bort det och hamna i valet mellan Saab och robot.
Senast redigerad av Nord88 2023-10-14 kl. 20:17.
Citera
2023-10-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Nej, vi överdriver inte. Jag har sett varenda program sedan programmets början, så jag tror jag vet.

Om du tycker han är så bra kanske du borde suga av honom, han ser ju onekligen ut att vara lagd åt det hållet.

Vad är detta för svar? Hur hade det gått för dig själv när du var i den åldern, eller nu också för den delen?

Och vad har du för liv, om då är född 84, och sett detta program varje fredag eller lördag i över 20 år? Eller när du än är född, så är det extremt att inte någon gång på 20 år ha något bättre för sig.

Förlåt, jag går OT, men din attityd mot en duktig tävlande, OK, aningen lätta frågor, men absolut inget extremt, är direkt tragisk
Senast redigerad av jenlov 2023-10-14 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in