Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
För enda sättet att se ett avsnitt i efterhand är ju via internet.

Du kanske spelade in alla avsnitt på VHS i början? Ok,, det är det snarast ännu färre som gjort. Nog för att video var stort en gång, men inte till att spela in alla avsnitt av detta program.
Citera
2023-10-15, 00:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Du kanske spelade in alla avsnitt på VHS i början? Ok,, det är det snarast ännu färre som gjort. Nog för att video var stort en gång, men inte till att spela in alla avsnitt av detta program.

Han kanske kollade på dem när det gick i repris.
Citera
2023-10-15, 00:29
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
18-åringens lugn imponerar (iaf mig). Att han klarade av Mekka o Nobelfrågan tycker jag förtjänar beröm.
Citera
2023-10-15, 00:34
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Ja, men hört namnet åtminstone i alla fall tycker man.

Ja även om Steppenwolf var det mest kända och det hör till allmänbildningen att känna till att de kom från USA/Kanada.
Citera
2023-10-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Ja även om Steppenwolf var det mest kända och det hör till allmänbildningen att känna till att de kom från USA/Kanada.

Steppenwolf hade sin storhetstid för femtio år sedan......tänk tillbaka till då man själv var arton (det var t ex jag i 1984) och fick en fråga om en artist som var populär på 30-talet......inte mycket chans för att jag skulle känna till den/dom.
Citera
2023-10-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Han kanske kollade på dem när det gick i repris.

Har de väl aldrig gjort, mer än under vissa somrar, och då långt ifrån alla program.
Citera
2023-10-15, 01:32
Medlem
Doktor-Dekokts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Steppenwolf hade sin storhetstid för femtio år sedan......tänk tillbaka till då man själv var arton (det var t ex jag i 1984) och fick en fråga om en artist som var populär på 30-talet......inte mycket chans för att jag skulle känna till den/dom.

Charlie Chaplin hade sin storhetstid för 80-90 år sedan. Kände du inte till honom?
Citera
2023-10-15, 02:20
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Även om hon trodde att hennes vän kunde det utan att googla är det ju bara bokstavera det. Tog mig 5sek att googla vad casarecce är. Men hon slösade viktiga sekunder på att säga "det här tror jag du kan faktiskt" och började inte bokstavera förrän typ halva tiden gått. Rent slöseri. Men återigen tycker jag de ska ta bort att vännen ens kan söka fram svaret. Kul också för den som är med nästa gång när Titti är tillbaka "nu har vi tagit tillbaka Titti och bort med Jonas, det blir du glad över väl?"
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2023-10-15 kl. 02:24.
Citera
2023-10-15, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-Dekokt
Charlie Chaplin hade sin storhetstid för 80-90 år sedan. Kände du inte till honom?

Chaplin vs Steppenwolf? Väl inte riktigt i samma liga inom deras respektive genre? Och frågan gick ju inte på hur kända artisterna var, men var dom kom ifrån. Svårt om man aldrig lyssnar på nån av dessa. Jag menar, varför ska en 18-åring lyssna på Scorpions, Modern Talking, Steppenwolf eller Tokio Hotel?

Men säg att man hade suttit där i '84 och frågats följande:

Vilka av dessa komiker var icke amerikan?

A. Harold Lloyd
B. Buster Keaton
C. Roscoe Arbuckle
D. Charlie Chaplin

Jag är inte säker på att jag hade kunnat svara rätt då......ett gäng stumfilmsstjärnor som jag då hade väldigt begränsade kunskaper kring. Visst, jag vet vem Chaplin är, men var kom han ifrån? Harold Lloyd låter ju lite oamerikanskt så risken skulle finnas att jag gissade Harold. Nej, 18-åriga jag skulle vara tvungen att gissa och hoppas att jag gissade rätt.
Citera
2023-10-15, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Även om hon trodde att hennes vän kunde det utan att googla är det ju bara bokstavera det. Tog mig 5sek att googla vad casarecce är. Men hon slösade viktiga sekunder på att säga "det här tror jag du kan faktiskt" och började inte bokstavera förrän typ halva tiden gått. Rent slöseri. Men återigen tycker jag de ska ta bort att vännen ens kan söka fram svaret. Kul också för den som är med nästa gång när Titti är tillbaka "nu har vi tagit tillbaka Titti och bort med Jonas, det blir du glad över väl?"

Vet du att Titti är tillbaka nästa gång?
Citera
2023-10-15, 04:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vet du att Titti är tillbaka nästa gång?
Nej. Jag menar nästa gång hon är tillbaka. Inte att hon är tillbaka nästa gång.
Citera
2023-10-15, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej. Jag menar nästa gång hon är tillbaka. Inte att hon är tillbaka nästa gång.

Ok. Själv hoppas jag att hon aldrig kommer tillbaka. Inte för att jag har något emot henne, men för att det är det bästa grepp de gjort på väldigt många år att ta in Jonas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in