Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-26, 21:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag måste förövrigt säga att jag tycker deltagarna är så jävla strategiskt osmarta som så ofta bara tar tre livlinor och två säkerhetsnivåer istället för möjligheten att kunna byta fråga. Detta måste tagits upp oändligt många gånger i tråden, för det är en så uppenbar blunder. Vafan, har kollat på det här programmet nu igen sedan JvE vann miljonen och varenda deltagare efter honom har ju varit så jävla mediokra att de ändå inte når upp till 100k-nivån. Jag hade också kört fast på många av frågorna mellan de två säkerhetsnivåerna, men jag hade definitivt aldrig kastat bort den bästa livlinan som finns, vilket kan säkra rätt mycket pengar när man ska upp ett snäpp på stegen.

Kan det vara så enkelt att folk överskattar sin förmåga och underskattar sina kunskapsluckor? Räknar de med att kunna ta sig upp till 100k/150k med tre livlinor och sedan ha möjligheten att chansa utan att förlora för mycket? Den enda som tog fyra livlinor av de senaste deltagarna var ju han som stannade på 50k. Tycker han var den som presterade sämst, men han kanske hade bäst självinsikt i alla fall i och med hans kommentar innan spelet när han sa något i stil med "jag kommer nog behöva den fjärde livlinan mer än den andra säkerhetsnivån".

De flesta tänker nog att de ska klara sig till 100' på tre livlinor och ser sedan möjligheten att gissa på 150' utan risk att ramla ner som bättre än en ytterligare livlina.
Citera
2023-03-03, 19:43
Medlem
Frågan om vilken sport Anna Swenn-Larsson är framgångsrik i var inte helt lätt för att vara på så låg nivå. Nu kunde jag den förvisso då jag är mycket sportintresserad , men hade deltagaren valt att chansa där så hade det kunnat sluta illa .
Citera
2023-03-03, 20:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Frågan om vilken sport Anna Swenn-Larsson är framgångsrik i var inte helt lätt för att vara på så låg nivå. Nu kunde jag den förvisso då jag är mycket sportintresserad , men hade deltagaren valt att chansa där så hade det kunnat sluta illa .

Kunde inte heller den faktiskt, men jag är inte det minsta sportintresserad.
Citera
2023-03-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kunde inte heller den faktiskt, men jag är inte det minsta sportintresserad.

Jag har absolut inte påstått att det var en fråga man absolut borde kunnat . Är man helt ointresserad av sport är det inget att skämmas för såklart . Dessutom är det inte en av dom mest kända idrottarna
Citera
2023-03-04, 19:37
Medlem
Den här killen spelar spelet väldigt smart .

Trots att han var relativt säker på frågan för 100 lax valde han att ta 50/50 för att vara helt säker .

Visst att livlinorna är bra att ha kvar men hade varit dråpligt att åka ur på den nivån .

Och nu fick han briljera också.

Det är tamigfan inte lätt att rabbla upp kungaätterna sådär
Senast redigerad av Azdz 2023-03-04 kl. 19:42.
Citera
2023-03-04, 19:42
Moderator
Dr Kings avatar
Kan man det minsta om svenska kungar var frågan om vem som hade tre barn som blev kungar alltför lätt på 225 papp. De allra flesta med lite koll på historia vet ju att det är Gustav Vasa.
Senast redigerad av Dr King 2023-03-04 kl. 19:46.
Citera
2023-03-04, 19:42
Medlem
Lätt fråga för att vara 225 000 kr. Gustav Vasas söner är väl ändå hyfsat kända.
Citera
2023-03-04, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Den här killen spelar spelet väldigt smart .

Trots att han var relativt säker på frågan för 100 lax valde han att ta 50/50 för att vara helt säker .

Visst att livlinorna är bra att ha kvar men hade varit dråpligt att åka ur på den nivån .

Och nu fick han briljera också.

Det är tamigfan inte lätt att rabbla upp kungaätterna sådär

Förvisso, men hade han gått på magkänslan hade han haft kvar en livlina.

Det är de som vågar gå på magkänslan som kommer längst.
Senast redigerad av Pecka- 2023-03-04 kl. 19:51.
Citera
2023-03-04, 20:06
Medlem
Ganonitos avatar
Är det någon som bara har tagit tre livlinor som vunnit miljonen?
Citera
2023-03-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är det någon som bara har tagit tre livlinor som vunnit miljonen?

Svar ja. Dom jag kan komma på nu på rak arm som vunnit miljonen med 3 livlinor är Mattias Österman och Lena Angviken .

Men finns säkert flera exempel från den tiden då man inte fick välja antal livlinor .
Citera
2023-03-05, 00:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Lätt fråga för att vara 225 000 kr. Gustav Vasas söner är väl ändå hyfsat kända.

Ja det var en fråga på maximalt nivån för 30000:-
Citera
2023-03-05, 00:48
Bannlyst
Sympatisk kille och det var härligt att han läste upp för sin livlina på ett bra och tydligt sätt, upprepade även frågan för säkerhetsskull. 10/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in